Washington, D. C. - Kdo z vás si nedá každý den ráno kávu? S velkou pravděpodobností většinou odpovíte, že je tento nápoj neoddělitelnou součástí každé vaší snídaně i odpolední svačiny. Víte jistě, že pijete kvalitní kávu, která na vaše tělo a zdraví dobře působí? Americká armáda tvrdí, že přišla na to, jak zvýšit veškeré pozitivní účinky pití kávy, a to o až o 64 %. Informoval o tom internetový deník News.com.au.
Ti z vás, kteří by chtěli zjistit, jak pít správně kávu, aby se, co nejlépe, projevila na jejich nervovém systému. Důležité je například vědět, kdy je správné pít kávu, a kdy nikoliv. Podle statistik trpí například 40 % Američanů nedostatkem spánku, což stojí tamní zdravotnictví až 66 miliard dolarů ročně. O nízké produktivitě práce špatně vyspaných pracovníků nemluvě.
Každý samozřejmě začne okamžitě svádět veškerou vinu na pití kávy a svým způsobem bude mít pravdu. Kofein opravdu není zrovna tím nejlepším receptem na kvalitní spánek, když jeho účelem je hlavně udržet člověka bdělým. Je ale na vině káva, jako samotná, nebo její špatné užívání?
Americkým vědcům se pod záštitou armádních složek podařilo vynalézt počítačový algoritmus, který dokáže na základě pozorování spící osoby udělat konkrétní doporučení týkající se optimálního příjmu kofeinu. Závěry této studie jsou zatím ve stádiu testování.
"V současné době ještě nejsme nejsme schopni vydat univerzální návod na to, kdy pít kávu, a v jakém množství. Jediné, co můžeme říct veřejnosti je, že už dokážeme vyzkoumat, kdy a kolik kofeinu daná osoba spotřebovala, což je jeden z mezikroků, abychom dokázali přijít na to, jak jej správně konzumovat," říkají američtí vědci v tiskové zprávě k uskutečněnému pozorování
Tak jako tak jsou ale vědci skálopevně přesvědčeni, že až se jim podaří najít kauzální vztah mezi spánkem a příjmem kofeinu, tak dokáží vydat doporučení, jak správně pít kávu, aby se její pozitivní účinky na lidský nervový systém zvýšily až o 64 %. Předběžné závěry zkoumání jsou dostupné v magazínu Journal of Sleep Research a budou se aplikovat na zlepšení výkonnosti amerických vojáků.
Související
Pomohla vůbec někomu Trumpova cla? První země se z nich opatrně raduje
Káva se stává nápojem bohatých. Její cena je hned ze dvou důvodů rekordní
Aktuálně se děje
před 24 minutami
Lidé Trumpovi nevěří. USA jako spojence vnímá jen každý desátý Evropan
před 1 hodinou
Trump a Netanjahu věřili, že porážka Íránu Blízký východ změní. Vše je ale úplně jinak
před 2 hodinami
Policie pokročila s vyšetřováním střelby v Poleradech. Taxikáři hrozí až 10 let
před 3 hodinami
Počasí se ochladí. Dorazí i vytrvalejší deště
včera
Nová proruská bulharská vláda zastaví veškeré dodávky zbraní na Ukrajinu
včera
Při výbuchu auta v Moskvě údajně zahynul ruský generál
včera
EU chce zakázat vstup všem Rusům, kteří od začátku války sloužili v armádě
včera
Lukašenko odmítl poslat běloruské vojáky na Ukrajinu: Nebudeme potravou pro děla
včera
Tajnůstkářství, nedůvěra, testování loajality. Co se děje v Pentagonu pod vedením Hegsetha?
včera
Netanjahu v kleštích. Izraelci požadují masivní údery na Libanon, tím by naštval Trumpa
včera
Zelenskyj je přesvědčen, že NATO Ukrajinu potřebuje
včera
Izraelská armáda nařídila evakuaci pátého největšího města Libanonu
včera
Uživatelé v EU mají smůlu. Apple jim přepracovanou Siri s umělou inteligencí nedodá
včera
Trumpa na zápase NBA vypískali. Během utkání usnul
včera
Izrael bez obvinění už 500 dní vězní významného lékaře. Přemístil ho na samotku, kde si ani nelehne
včera
Na frontě se mu nedaří, ve světě čelí rostoucí izolaci. Zelenskyj popsal bezútěšnou pozici Ruska
včera
Trump: K podpisu mírové dohody s Íránem dojde do tří dnů
včera
Írán a Izrael oznámily zastavení vzájemných útoků
včera
Soud opět zasáhl proti Trumpovi. Zrušil poplatek 100 000 dolarů za žádost o víza
včera
Výhled počasí na měsíc. Teploty budou jiné, než bývá zvykem
Druhý týden meteorologického léta je v plném proudu, ale s tropy se v červnu moc nepočítá. Vyplývá to z nejnovějšího měsíčního výhledu Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ), který očekává, že období do začátku července bude teplotně podprůměrné.
Zdroj: Jan Hrabě