Soul – Výzkumníci z Jižní Koreje provedli výzkum týkající se pravidelného jídelníčku občanů své země. Kromě jiného zjistili i to, že jezení instantních nudlí může vést až k zástavě srdce. Informuje server The New York Times.
Specialisté z Jižní Koreje ve svém výzkumu popisují dva základní typy jídelníčků, které si většina lidí ze zkoumaného vzorku 10 711 zvolila. Jedná se buď o klasický korejský jídelníček bohatý na ryby, rýži a zeleninu, nebo o méně zdravý jídelníček obsahující hodně masa a jídla z fastfoodů včetně instantních nudlí.
Ani jeden z jídelníčků nebyl nakonec spojen s žádným z klasických syndromů, které se nám například při jídle z fastfoodu vybavují – obezita, vysoký tlak, hodně cukru v krvi a vysoký cholesterol. Zajímavé však je, že z výzkumu vyplývá, že až 68 % žen, které jedí instantní nudle alespoň dvakrát týdně, má k těmto nemocem propozice.
Ještě zajímavější je, že u mužů tento jev zjištěn nebyl. Podle harvardského profesora, který se specializuje na výživu, by to mohlo být dáno buď tím, že ženy své jídelní návyky popisují o hodně přesněji, nebo proto že ženy po menopauze jsou na výživu o hodně více citlivé než muži.
Doktor Hu poznatky získané ze studie sumarizuje takto: „Instantní nudle rozhodně nepatří do jídelníčku zdravého člověka. Pokud si je dáte jednou za měsíc, nic se neděje, ale pokud je jíte častěji, měli byste si dávat pozor."
Související
KFC odchází z Kentucky. Je to téma i pro guvernéra
Döner kebab je nejoblíbenějším německým fastfoodem
Aktuálně se děje
před 57 minutami
Zákaz sociálních sítí nefunguje. Většina mladých jej už obešla
před 1 hodinou
Zelenskyj: Ukrajina předala USA konkrétní návrhy na ukončení války
před 2 hodinami
Trump potvrdil, že ze summitu NATO odjel v kontejneru na jídlo. Rubio a Bessent zůstali v ohroženém letadle
před 3 hodinami
Počasí dnes bude na pozorování zatmění Slunce a Perseid ideální
včera
Trump změnil názor. Licenci k výrobě raket systému Patriot Ukrajině neudělí
včera
Exšéf Mossadu: Izraelští špioni opakovaně pronikli do íránského jaderného zařízení ve Fordo
včera
Evropa se chystá na zatmění. Přímý pohled do Slunce vám zničí oči dřív, než to pocítíte, varují lékaři
včera
Trump se v Íránu spletl. Nové vedení jmenované Chámeneím prosazuje agresivní přístup
včera
Počet mrtvých v Kolumbii překročil 200. Pohřešují se tisíce lidí
včera
Libanon jako první arabský stát zrušil trest smrti. Zavádí těžké doživotní nucené práce
včera
Orbánova pravá ruka skončila. Novým maďarským prezidentem bude András Baka
včera
Trumpa kvůli hrozbě atentátu odvezli v kontejneru na jídlo
včera
Česká televize představila náhradu za Moravce. Zveřejnila podzimní program
včera
Zelenskyj: Rusko při nejnovější vlně nočních útoků použilo balistické rakety ze Severní Koreje
včera
Přes 130 mrtvých a 500 zraněných. Kolumbie svádí závod s časem, pod troskami zůstávají další lidé
včera
Evropa shání rakety Patriot kde se dá. Ukrajina jich za týden vystřelí víc, než kolik dostane za měsíc
včera
Svržený syrský prezident Bašár Asad byl odsouzen k trestu smrti
včera
Trumpova sít Truth Social prodělává stamiliony. Nový nástroj slibující přednostní informace čelí kritice
včera
Trump si zahrává se zdravím. Doporučil snížit očkování, místo studie se odkázal na názory okolí
včera
13 mrtvých a přes 70 zraněných. Ukrajina podnikla nejničivější útok na Rusko za poslední roky
Ukrajinské bezpilotní letouny, které zasáhly město Nižněkamsk v ruské republice Tatarstán, podle místních úřadů způsobily úmrtí nejméně 13 lidí a zranění dalších 75 osob. Podle webu CNN je o nejničivější útok na ruském území za poslední dva roky. Vzhledem k rozsahu následků si vyžádal okamžitou pozornost regionálních i státních orgánů.
Zdroj: Libor Novák