Ceny pojištění odpovědnosti z provozu vozidla po čtyřech růstech v řadě v červenci klesly. Průměrná cena povinného ručení činila 6702 korun, což bylo proti červnu o 56 korun méně.
Za tuto částku bylo možné podle Broker Consulting POVIndexu sjednat povinné ručení pro vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW, což je typický automobil v českých domácnostech. V červnu byla nejvyšší cena povinného ručení nejvyšší od počátku období měření, tedy od srpna 2019.
Průměrná cena povinného ručení se lišila napříč republikou. V Praze průměr v červenci činil 7513 korun, v menším městě lidé zaplatili průměrně 5946 korun. Experti v následujícím období očekávají návrat k mírnému růstu cen.
Důvodem zdražování bude především nedostatek náhradních dílů, nárůst cen energií a také lidské práce. Ačkoliv je stále růst cen povinného ručení nižší než celková inflace, a to kvůli konkurenčnímu boji pojišťoven, příští rok bude zdražování pokračovat, uvedl produktový specialista portálu Top-Pojištění.cz Ondřej Vacek.
Vyšší ceny zatím podle Vacka pocítili hlavně řidiči do 25 let žijící ve větších městech nad 100.000 obyvatel, kteří vlastní vozidlo s objemem motoru nad 1600 centimetrů krychlových. "Pro ně meziroční zdražení činilo 18,6 procenta. Nejlépe na tom v uplynulém roce byli naopak řidiči ve věku 35 až 50 let s trvalým bydlištěm na vesnici a objemem motoru do 1400 centimetrů krychlových, kde šlo o procenta,“ doplnil.
POVIndex společnost Broker Consulting od svého počátku sleduje vývoj nákladů na povinné ručení pro řidiče bez historie, ať se jedná o nového řidiče nebo o řidiče, který donedávna užíval služební vozidlo. Broker Consulting POVIndex užívá odlišnou metodiku, než například Česká kancelář pojistitelů.
Povinné ručení poskytuje 12 pojišťoven. Většina z nich sazby stanovuje podle věku a místa bydliště řidiče, stáří vozidla, objemu a výkonu motoru, počtu ujetých kilometrů a dalších kritérií. Pořízení povinného ručení je ze zákona povinné pro všechny majitele vozidel. Musí je mít každý dopravní prostředek, kterému byla přidělena registrační značka nebo technický průkaz.
Související
Řidičský průkaz u sebe? Češi si v dopravě zvykají na nové pořádky
Řidičáky doma, řízení od 17 let, nové značky i změny v bodech. V platnost vstupuje novela silničního zákona
Aktuálně se děje
před 5 hodinami
Ukrajina dostane od Španělska rakety Patriot
včera
Počasí: Česko čeká poslední mrazivá noc. Pod nulou bude jen na západě
včera
Vinaři vyúčtovali ztráty. Mráz způsobil škody za více než dvě miliardy
včera
Policie večer evakuovala nádraží v Plzni. Někdo vyhrožoval bombou
Aktualizováno včera
Lipavský: Ruský imperialismus je největší hrozbou. Je v zájmu Evropy, aby se Ukrajina ubránila Rusku
včera
Biden poprvé prohlásil, že bude debatovat s Trumpem. Termíny už jsou známé
včera
Válek zmínil, jak české zdravotnictví těží z členství v EU
včera
Erdogan v květnu do Bílého domu nedorazí, potvrdili Turci
včera
Voráček pomalu zavírá dveře za svou hráčskou kariérou. Na 99 procent se na led nevrátí
včera
Rusové cílí na ukrajinskou železnici. Útoky si vyžádaly mrtvé i zraněné
včera
Na Mělnicku leželo bezvládné tělo u havarovaného auta. Případ řeší policie
včera
Kreml: Přístup Ukrajiny k raketám ATACMS válku nezmění
včera
Extrémní počasí spaluje Asii. Kvůli vedrům umírají desítky lidí
včera
Maďarsko převezme otěže EU. Szijjártó řekl, na co se během předsednictví zaměří
včera
Karel III. vzdoruje rakovině a nezapomíná na svou matku. Připomněl si ji v kostele
včera
Gazprom zažaloval v Rusku ČEZ, OMV a slovenský ZSE
včera
"Smrt režimu." Ruská žačka 10. třídy si má odpykat 3,5 roku vazby. Prokurátor požadoval pět let v trestanecké kolonii
včera
Černobyl po 38 letech od výbuchu není mrtvou zónou. Životu se v okolí daří
včera
Korupce na Ukrajině: Soud poslal do vazby jednoho z členů vlády
včera
Na Ještěd se vrátí lanovka. Město schválilo její novou podobu, bude delší
Na Ještěd bude v budoucnu opět jezdit lanovka. Liberecké zastupitelstvo ve čtvrtek schválilo záměr znovuobnovení lanové dráhy, která se před necelými třemi lety zřítila. Nová lanovka bude mít jednu kabinu na dvou lanech a prodlouženou trasu.
Zdroj: Jan Hrabě