Upozornění od nových asistenčních systémů v automobilech mohou být tak otravná, že je někteří motoristé vypínají. Vyplývá to z nejnovější studie společnosti J.D. Power. Naštvaní řidiči se také mohou podle studie při příštím nákupu vozidla rozhodnout, že systémy nechtějí.
To může být problém pro výrobce aut, kteří chtějí prodávat technologie a připravují lidi na plně automatizovaná vozidla, uvedla J.D. Power.
"Automobilky utrácejí množství peněz za vývoj pokročilých technologií, neustálá upozornění však mohou řidiče zmást a otrávit," uvedla zástupkyně J.D. Power Kristin Kolodgeová. "Technologie nemůže působit jako otravný rodič. Nikdo nechce být neustále informován, že neřídí správně."
J.D. Power's latest U.S. Tech Experience Index (TXI) shows some drivers are annoyed by alerts on automated driving systems that they disable the systems and may try to avoid them on future vehicle purchases. Learn more > https://t.co/TR6iwA97cs pic.twitter.com/BC6SbnhTnp
— J.D. Power (@JDPower) August 27, 2019
Podle studie je například pro majitele aut problematická technologie, která udržuje vůz v jízdních pruzích. V průměru 23 procent řidičů s tímto systémem považuje upozornění za otravná. Výsledky se liší podle značek aut, ale zhruba až 30 procent považuje upozornění za protivná. Z řidičů, kteří nemají rádi tato upozornění, jich 61 procent někdy tento systém deaktivuje.
Z šesti kategorií, které průzkum pokrýval, vyšly nejlépe systémy ochrany před kolizí, jako je automatické brzdění. Příznivě hodnotili uživatelé také tzv. zrcadlení telefonu v autě, dále pak komfortní funkce jako rozpoznání hlasu a ovládání klimatizace, a zábavu a konektivitu. Pátá v hodnocení skončila podpora řízení, jako detekce špatně viditelných míst, a poslední byla navigace.
Průzkum také zjistil, že 69 procent majitelů má ve svém voze Apple CarPlay nebo Android Auto od Googlu. Systémy zrcadlení telefonu také začínají ohrožovat prodej továrně instalovaných navigačních systémů, napsala agentura AP.
Související
Evropský automobilový průmysl na scestí: O elektromobily není takový zájem, Čína chystá velkou expanzi do EU
Automobilovému průmysl hrozí vážná krize. Evropa žádá Čínu o urychlený zásah
auto , řidiči , průzkumy , Silniční provoz
Aktuálně se děje
před 2 hodinami
OBRAZEM: Mikuláš se svou partou čertů a andělů si podmanil ulice Prahy
včera
Experti rozebrali chování prince Harryho. Návrat domů není vyloučen
včera
Papír s informací o růstu důchodů už nepřijde každému, upozornil úřad
včera
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
včera
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno včera
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
včera
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
včera
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
včera
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
včera
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
včera
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
včera
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
včera
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
včera
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
včera
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
včera
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
včera
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
včera
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
včera
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
včera
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
Nejenom prezident má problém s vládním angažmá poslance Filipa Turka (Motoristé), který by se po poslední rošádě měl stát ministrem životního prostředí, nikoliv šéfem diplomacie. Podle průzkumu nechce Turka v příští české vládě více než polovina lidí.
Zdroj: Jan Hrabě