Praha - Přibližně třetinu peněz z plánovaných 1,5 bilionu korun může Česká republika investovat do dopravních staveb do roku 2025. Ve středu to řekl v Senátu ministr dopravy Vít Bárta (VV) při projednávání petice proti zastavení výstavby silnice mezi Ostravou a Opavou.
Přestože petici, která si klade za cíl dokončení nové komunikace, podepsalo 35 tisíc lidí, Bárta byl v otázce nastartování některých již pozastavených dopravních staveb neoblomný. Sám řekl, že myslí na silnice ve všech krajích, ale některé musí upřednostnit. Peníze na všechny, které slibovaly předchozí vlády, totiž v rozpočtu nemá."Je zapotřebí připomenout to, že Česká republika v minulých letech naplánovala a rozestavěla stavby za 1,5 bilionu investičních záměrů v následujících 25 letech. Jinými slovy řečeno, jsme na třetině toho, co bychom potřebovali. A to přesto žádám po panu ministrovi financí a po vládě navyšování svého rozpočtu v době, kdy se podle koaliční smlouvy mají všechny rozpočty mrazit," prohlásil před zákonodárci Bárta.Ministr slíbil, že pozve zástupce Moravskoslezského kraje k analýze, která zhodnotí, co dělat s třetinou peněz, které má stát k dispozici, a jaké stavby upřednostnit. Nechce ale nikomu slibovat něco, co není možné splnit. "Občané ČR v posledních letech trpí neustále tím, že jim tady něco slibujeme," sdělil Bárta.Zároveň ministr upozornil na vypracovaný materiál Národní ekonomické rady vlády (NERV) týkající se konkurenceschopnosti Česka, ze kterého vyplývá, že Moravskoslezský kraj potřebuje hlavně další propojení Čech s Moravou. Dálnice D1, která je navíc ve špatném stavu, nestačí. "Jestliže nepostavíme tuto páteřní komunikaci, hrozí, že se průmysl v Moravskoslezském kraji odstěhuje do Polska," obhajoval Bárta plánované spojení mezi Hradcem Králové a Olomoucí.Organizátoři petice se snaží přimět ministerstvo dopravy, aby změnilo své rozhodnutí týkající se zastavení stavebních prací na silnici I/11 propojující Ostravu a Opavu. Denně na trase mezi oběma městy jezdí několik desítek tisíc automobilů. Organizátoři petice upozorňují, že zastavení stavby negativně ovlivní kvalitu životního prostředí v regionu.Silnice má být pokračováním trasy propojující Slovensko, Ostravu, Opavu, Krnov, Bruntál s polskými hranicemi.O zastavení výstavby několika dopravních staveb, mezi kterými byl právě i úsek mezi Ostravou a Opavou, rozhodl v loňském roce ministr dopravy Bárta. Důvodem jsou omezené prostředky Státního fondu dopravní infrastruktury.
Související
Senát na státní vyznamenání nominoval 32 osobností
Senát možná umožní uzákonění České komory porodních asistentek
Aktuálně se děje
před 4 hodinami
OBRAZEM: Mikuláš se svou partou čertů a andělů si podmanil ulice Prahy
včera
Experti rozebrali chování prince Harryho. Návrat domů není vyloučen
včera
Papír s informací o růstu důchodů už nepřijde každému, upozornil úřad
včera
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
včera
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno včera
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
včera
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
včera
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
včera
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
včera
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
včera
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
včera
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
včera
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
včera
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
včera
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
včera
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
včera
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
včera
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
včera
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
včera
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
Nejenom prezident má problém s vládním angažmá poslance Filipa Turka (Motoristé), který by se po poslední rošádě měl stát ministrem životního prostředí, nikoliv šéfem diplomacie. Podle průzkumu nechce Turka v příští české vládě více než polovina lidí.
Zdroj: Jan Hrabě