Velké Pavlovice - Nejoblíbenějším vínem v Česku je Rulandské šedé. Agentuře Mediafax to v úterý řekl obchodní ředitel vinařské společnosti Vinium Velké Pavlovice Tomáš Bína s tím, že první příčku si rulandské drží již několik let.
U Čechů podle Bíny jednoznačně vyhrávají bílá vína. Vedle oblíbeného Rulandského šedého spotřebitelé vyhledávají také Veltlínské zelené a Müller Thurgau. "Módní trendy ale v poslední době vynesly do popředí růžové víno," poznamenal Bína. Z tuzemských červených vín se podle něj dlouhodobě udržuje v popředí spotřebitelské obliby Frankovka a Modrý Portugal.
Pití vína ovlivňují podle pěstitelů módní trendy. Co se týče pití bílého a červeného vína, jsou však Češi velmi stálí. "Preferují bílá vína a v oblibě mají lehké ovocné chutě, které osvěží zvláště v létě," tvrdí Bína. Lidé se podle něj zároveň stále více odvracejí od těžkých alkoholických vín a dávají raději přednost lehkým vínům. "To je také jeden z důvodů prosazení růžového vína," řekl Bína.
Ministerstvo zemědělství odhaduje, že loňská roční spotřeba vína loni vzrostla na 19,1 litru na osobu. V budoucnu lze prý očekávat její další růst. Spotřeba vína v Česku totiž roste dlouhodobě. V padesátých letech minulého století byla kolem šesti litrů na hlavu, ještě v roce 1993 činila jen 12 litrů. Přesto Česko nadále zaostává za Evropou, kde se průměr pohybuje od 25 do 32 litrů na osobu a rok.
Sami vinaři se shodují, že o pití vína je mezi Čechy stále větší zájem. "Pokračující nárůst předpovídají moravští vinaři i v letošním roce. "Abychom dosáhli evropského průměru, musel by každý vypít ještě o sedm až osm litrů vína za rok víc," řekl Bína. V Česku, které není v produkci vína soběstačné, by pro to mohly být předpoklady - předběžné odhady letošní úrody totiž podle Bíny naznačují, že rok 2011 bude na víno velmi dobrý. V poslední sezoně přitom tuzemští vinaři vyprodukovali rekordních 840 000 hektolitrů vína, což je o dvacet tisíc hektolitrů více než v předcházejícím roce.
Související
Vinaři vyúčtovali ztráty. Mráz způsobil škody za více než dvě miliardy
Víno v minulosti sloužilo jako lék a využívalo se v kuchyni
Aktuálně se děje
před 43 minutami
Zimní počasí se nevrátí ani v předvánočním týdnu, naznačuje předpověď
před 1 hodinou
Česká firma představila světu stealth dron Nightray a moderní střelu. Až Narwhal zasáhne Rusko, půjde do výroby
před 1 hodinou
Nekvalitní mír může znamenat ruské tanky u hranic se Slovenskem. Ukrajina nevydrží každý Trumpův rozmar
před 2 hodinami
Sarkozy strávil ve vězení jen 20 dní. Venku není ani tři týdny a už o tom napsal knihu
před 3 hodinami
Nebudeme na to sami. NATO i Američané popřeli zprávu, že USA od roku 2027 nebudou bránit Evropu
před 4 hodinami
Válka zasáhne každý domov a zničí každou firmu. Dochází nám čas, jsme dalším cílem Ruska, prohlásil Rutte
před 4 hodinami
První evropský stát vrací úder. Po zveřejnění Trumpovy výbušné bezpečnostní strategie označil USA za hrozbu
před 5 hodinami
Otázka, kterou si klade celý svět: Proč Trump nechal zabavit ropný tanker?
před 6 hodinami
Machadová se po roce skrývání objevila v Oslu. Venezuela bude svobodná, slibuje
před 7 hodinami
Týden do klíčového jednání o půjčce Ukrajině: EU hrozí, že Belgii odstaví jako Maďarsko
před 8 hodinami
Zelenskyj dnes uspořádá hovor s třiceti evropskými lídry. Trump hovoří o ztrátě času
před 9 hodinami
VIDEO: Na zabavení tankeru se podílela i FBI. Týdny skrýval svou polohu, jeho ropu si USA nechají
před 9 hodinami
Zelenskyj poslal do Bílého domu odpověď na mírový plán. Trump by mohl o víkendu přiletět do Evropy
před 11 hodinami
Počasí bude příští týden opět připomínat zimu. Teploty klesnou až k nule
včera
Ikonický kamion Coca-Cola odstartoval letošní turné po republice
včera
Tlak na Madura eskaluje. Americké síly zadržely u Venezuely "největší" ropný tanker, oznámil Trump
včera
Babiše čekají nelehké čtyři roky. Česko se musí připravit na krušné časy
včera
Island se připojuje k bojkotu Eurovize kvůli účasti Izraele
včera
Éra bezpečnostních záruk skončila. Evropa řeší, jak přežít bez pomoci USA
včera
Rostoucí ceny online reklamy nutí malé podniky hledat alternativy. Tisk plakátů se vrací do hry
Online reklama výrazně zdražuje a malé firmy stojí před otázkou, jak zůstat vidět, aniž by jejich marketingový rozpočet praskal ve švech. Stále častěji proto zvažují návrat k tradičním a finančně stabilním formám propagace, mezi které patří i tisk plakátů. Ten nabízí lokální dosah, jednorázové náklady a dlouhodobou viditelnost – vlastnosti, které jsou v současné ekonomické situaci stále cennější.
Zdroj: Komerční článek