ATO podepsala smlouvu na měření sledovanosti

Praha - Asociace televizních organizací (ATO) podepsala ve čtvrtek Smlouvu o realizaci a užití výsledků elektronického měření sledovanosti televizního vysílání se společností Mediaresearch. Agenturu Mediafax o tom informovala jednatelka ATO Vlasta Roškotová.

ATO se společností Mediaresearch smlouvu podepsala v návaznosti na středeční rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky. Podpis je posledním zákonným krokem v procesu veřejné zakázky, který otevírá cestu novému projektu peoplemetrového měření v letech 2013-2017.Výběrové řízení bylo vedené letos poprvé formou veřejné zakázky. ATO rozhodla o vítězi na základě doporučení hodnotící komise, která se seznámila s nabídkami čtyř zájemců o peoplemetrové měření (GfK Czech, ACNielsen Czech Republic, TNS AISA a Mediaresearch).Jak dále Roškotová informovala, v průběhu své činnosti vyřadila komise dva uchazeče pro formální nedostatky, třetí pak nesplnil zadávací podmínky upravující nejvýše přípustnou nabídkovou cenu. Hodnotící komise doporučila zadavateli k přijetí nabídku společnosti Mediaresearch, která jako jediná splnila veškeré podmínky stanovené ATO a předepsané zákonem o veřejných zakázkách.Valná hromada ATO na svém zasedání dne 21. listopadu 2011 odmítla zrušení zadávacího řízení, proto asociace o výběru společnosti Mediaresearch rozhodla s konečnou platností.Tendr na nového provozovatele peoplemetrů ale ještě prověřuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Soutěž napadl jeden z vyřazených uchazečů a pokud by ji antimonopolní úřad na poslední chvíli zrušil, vypukne prvního ledna 2013 v měření sledovanosti chaos. Současná smlouva na měření sledovanosti platí totiž jen do konce příštího roku."Antimonopolní úřad se soutěží zabývá. Rozhodnutí může padnout v horizontu týdnů," sdělil TV Nova mluvčí ÚOHS Kristián Chalupa.Televize Nova kvůli vyřazení tří ze čtyř uchazečů navrhla, aby se soutěž vypsala znovu tak, aby z ní vzešlo více nabídek. "Výsledek tendru pro nás není uspokojivý. Proto jsme navrhli ho zrušit, urychleně vypsat nový a zajistit takové podmínky, aby nebylo z formálního hlediska pochyb, jestli má být někdo vyřazen nebo ne tak, jak se nám to stalo teď, a pak velmi rychle pokračovat k výběru vítěze," uvedl generální ředitel TV Nova Jan Andruško."My jsme na valné hromadě ATO nabídli zcela jasné řešení, které by umožnilo pokračovat ve společném projektu měření sledovanosti a zabránit tak zbytečné nervozitě na trhu – tedy okamžitě stávající tendr zrušit a vypsat nový, čas ještě máme. Věříme, že námi nabídnuté řešení k odblokování patové situace na ATO by nám přineslo vítěze tendru nejpozději v únoru či březnu příštího roku, což je dostatečně komfortní s ohledem na to, že by nový poskytovatel měření měl začít od roku 2013," doplnil Andruško.Ostatní členové ATO s tím však nesouhlasí. "Moje zkušenost je taková, že klienti nemají rádi změnu, speciálně ne třeba v měně, a ona je to v podstatě měna, peoplemetrové měření nám definuje jakousi měnu," řekl generální ředitel TV Prima a nový prezident ATO Marek Singer.Asociace televizních organizací je zájmové sdružení, které od roku 1997 zajišťuje realizaci a koordinaci společného výzkumu elektronického měření sledovanosti televize v České republice metodou TV metrů, tzv. Projekt elektronického měření – PEM. V současné době jsou řádnými členy asociace provozovatelé televizního vysílání Česká televize, CET 21, FTV Prima a Asociace komunikačních agentur České republiky, která sdružuje agentury působící v oblasti televizní reklamy. V květnu 2009 se přidruženým členem asociace stala společnost Barrandov Televizní Studio, od prosince 2009 je přidruženým členem i mediální zastupitelství Atmedia.Společnost Mediaresearch je výzkumnou agenturou s portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice - Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

Související

Více souvisejících

televize tendr

Aktuálně se děje

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

MANUÁL: Dnes startují krajské a senátní volby. Jak volit a kde nekroužkovat?

Dnes odpoledne začnou v Česku volby krajských zastupitelů. V některých částech republiky budou spojeny také s prvním kolem senátních voleb. Zatímco krajské volby se týkají voličů mimo hlavní město, o složení horní parlamentní komory budou rozhodovat i voliči ze čtyř senátních obvodů v Praze. 

Zdroj: Karolína Svobodová

Další zprávy