Praha - Většina Čechů má dodnes v živé paměti kauzu reklamního letáku obchodního řetězce Lidl. Černošský model před několika měsíci pobouřil řadu Čechů, kteří počínání obchodu nehodnotili příliš kladně. Dnes se situace opakuje, namísto obchodního řetězce je ale v hledáčku pobouřených občanů banka, a reklamní leták vystřídal souložící kocour.
Nesporným principem reklamy je zaujmout potenciální spotřebitele. Toho lze docílit dvěma způsoby, buď formou pozitivní, kdy spotřebitele rozesmějete či jinak nadchnete pro váš výrobek, nebo negativní, tedy tím, že pobouříte co nejvíce lidí.
Většina velkých i menších společností se snaží jít první zmíněnou cestou a své reklamy proměnit v samostatný brand, jako je tomu například v případě mimozemšťana z internetového obchodu Alza nebo psa, který si střihl hlavní roli v reklamách na Kofolu. Občas ale snaha o humor nevyjde a reklama, která měla být původně vtipná, veřejnost pobouří.
S tímto problémem se aktuálně potýká banka Moneta Money Bank, která na sociálních sítích a v televizi zveřejnila reklamu s kočkami v hlavní roli. Se sloganem "Zajímá vás, jak šikovně rozmnožit své peníze? Náš kocour už to ví!" se pojí video, které, jak už někteří tuší, zobrazuje souložícího kocoura. A to některým Čechům vadí.
Na facebooku společnosti se od zveřejnění reklamního spotu objevilo velké množství pobouřených komentářů, z nichž řada se týká závadnosti reklamy pro děti mladší 18 let. Podle banky by ale děti s reklamou neměly vůbec přijít do styku. "Reklama se v televizi vysílá po 22.hodině a na facebooku je omezena věkem 18 let. K dětem by se tedy dostat neměla. Nemusíte mít obavy," reaguje banka na jeden z pobouřených příspěvků.
Jiným ale vadí i prostý fakt, že se náznaky sexu v reklamě vůbec objevují. "Raději bych viděla sex zvířat v dokumentárním filmu o páření než v reklamě... Upřímně ani tam by mě to asi nezajímalo. Chápu nadsázku, ale tohle podle mě do reklamy nepatří," uvedla jedna z diskutujících.
Další lidé jsou pobouřeni nikoliv kocourem, ale komentáři druhé kočky v záběru. "Tak tato se opravdu nepovedla.. Kocoura máme rádi a reklamy s ním byly moc pěkné ale tato mi zvedla žaludek.. Ani ne tak souložící kocour jak nesmyslné a nechutné komentáře druhého kocoura," uvedla další diskutující.
Banka ale i přes kritiku na všechny pobouřené příspěvky reaguje a bere je s nadhledem. Upozorňuje například, že "kocour zkrátka neumí držet jazyk za zuby", nebo že jiné reklamy své diváky určitě osloví víc.
Mnoho lidí ale naopak reklama oslovila a odvahu banky chválí. Kritiky upozorňují, že žijeme v 21. století a sex je součástí života, a nemohou si vynachválit vtip, kterým se reklama snaží zaujmout. "Já ty vaše kočičí reklamy žeru. A tahle je skvěle ujetá," uvedla například jedna z diskutujících na sociální síti.
Podle tiskové mluvčí společnosti Lucie Leixnerové vznikla aktuální kampaň „Není o čem“ na podporu nového běžného účtu. Tento produkt banka považuje za důležitý milník v rámci své strategie stát se digitálním šampionem na bankovním trhu, a proto se rozhodla ho komunikovat bezprostřední a odvážnější formou, která "více sedí současné generaci X a Y a má tak virální potenciál."
"Reakce na sociálních sítích sledujeme a z průběžného hodnocení sentimentů a poměru likes/dislikes jednoznačně vyplývá, že většina diváků reaguje na kampaň pozitivně a bere roli kocoura s humorem a nadsázkou, tak jak jsme chtěli," uvedla pro EuroZprávy.cz Leixnerová.
Související
V reklamách na zdravotnické prostředky už nebudou smět být lékaři či celebrity
Facebooku kvůli koronaviru klesají příjmy z reklamy, potíže má i Twitter
Aktuálně se děje
před 49 minutami
Muž s nožem v Budějovicích vyhrožoval kolemjdoucím. Policista ho zpacifikoval
před 1 hodinou
Francie oplakává Bardotovou. O dojmy se podělil i prezident Macron
před 2 hodinami
Lavrov promluvil o úmyslech Moskvy a varoval Evropany
před 3 hodinami
Nebezpečné počasí hrozí už dnes večer. Výstraha se týká celé ČR
před 4 hodinami
Hazard, jaký se nevidí. Žena v Krkonoších bruslila na tenkém ledu i s kočárkem
před 5 hodinami
Zemřela ikonická herečka Brigitte Bardotová
před 5 hodinami
Turek se nevzdává. Pavel by měl dodržet svá slova, říká poslanec
před 6 hodinami
Zimní počasí na přelomu roku. Napadnout mohou desítky centimetrů sněhu
před 7 hodinami
Trump přivítá Zelenského. Zbývá deset procent a plán bude hotový, tvrdí Kyjev
před 8 hodinami
Anonym vyhrožoval střelbou v teplickém obchodním domě. Policie po něm pátrá
před 9 hodinami
Předpověď počasí: Poslední týden roku bude ve znamení pravé zimy
včera
"Zelenskyj nemá nic, dokud to neschválím." Trump dal jasně najevo, kdo rozhoduje o válce na Ukrajině
včera
Obrana za miliardy. Polsko se opevňuje před Ruskem, staví dračí zuby i protidronové bariéry
včera
Rusko válkou ničí samo sebe. Chytilo se do své vlastní ekonomické pasti
včera
Období hlubokého otřesu a nejistoty. Rok 2025 se zapíše do dějin Evropské unie
včera
Revoluce ve válčení. USA podle expertů vytváří zbraně, které budou využívat umělou inteligenci
včera
Už nenadávají u mobilů. Hněv generace Z se v roce 2025 přetvořil a začal měnit svět
včera
Americká armáda provedla sérii leteckých úderů v Nigérii, útočila na Islámský stát
včera
Počasí: Meteorologové vydali varování před ledovkou. Část Česka zasáhne už dnes večer
včera
Rutte ostře odmítnul návrhy na vojenské odtržení Evropy od USA
Generální tajemník NATO Mark Rutte se v sobotu ostře ohradil proti hlasům volajícím po vojenském odtržení Evropy od Spojených států.
Zdroj: Libor Novák