Praha - Většina Čechů má dodnes v živé paměti kauzu reklamního letáku obchodního řetězce Lidl. Černošský model před několika měsíci pobouřil řadu Čechů, kteří počínání obchodu nehodnotili příliš kladně. Dnes se situace opakuje, namísto obchodního řetězce je ale v hledáčku pobouřených občanů banka, a reklamní leták vystřídal souložící kocour.
Nesporným principem reklamy je zaujmout potenciální spotřebitele. Toho lze docílit dvěma způsoby, buď formou pozitivní, kdy spotřebitele rozesmějete či jinak nadchnete pro váš výrobek, nebo negativní, tedy tím, že pobouříte co nejvíce lidí.
Většina velkých i menších společností se snaží jít první zmíněnou cestou a své reklamy proměnit v samostatný brand, jako je tomu například v případě mimozemšťana z internetového obchodu Alza nebo psa, který si střihl hlavní roli v reklamách na Kofolu. Občas ale snaha o humor nevyjde a reklama, která měla být původně vtipná, veřejnost pobouří.
S tímto problémem se aktuálně potýká banka Moneta Money Bank, která na sociálních sítích a v televizi zveřejnila reklamu s kočkami v hlavní roli. Se sloganem "Zajímá vás, jak šikovně rozmnožit své peníze? Náš kocour už to ví!" se pojí video, které, jak už někteří tuší, zobrazuje souložícího kocoura. A to některým Čechům vadí.
Na facebooku společnosti se od zveřejnění reklamního spotu objevilo velké množství pobouřených komentářů, z nichž řada se týká závadnosti reklamy pro děti mladší 18 let. Podle banky by ale děti s reklamou neměly vůbec přijít do styku. "Reklama se v televizi vysílá po 22.hodině a na facebooku je omezena věkem 18 let. K dětem by se tedy dostat neměla. Nemusíte mít obavy," reaguje banka na jeden z pobouřených příspěvků.
Jiným ale vadí i prostý fakt, že se náznaky sexu v reklamě vůbec objevují. "Raději bych viděla sex zvířat v dokumentárním filmu o páření než v reklamě... Upřímně ani tam by mě to asi nezajímalo. Chápu nadsázku, ale tohle podle mě do reklamy nepatří," uvedla jedna z diskutujících.
Další lidé jsou pobouřeni nikoliv kocourem, ale komentáři druhé kočky v záběru. "Tak tato se opravdu nepovedla.. Kocoura máme rádi a reklamy s ním byly moc pěkné ale tato mi zvedla žaludek.. Ani ne tak souložící kocour jak nesmyslné a nechutné komentáře druhého kocoura," uvedla další diskutující.
Banka ale i přes kritiku na všechny pobouřené příspěvky reaguje a bere je s nadhledem. Upozorňuje například, že "kocour zkrátka neumí držet jazyk za zuby", nebo že jiné reklamy své diváky určitě osloví víc.
Mnoho lidí ale naopak reklama oslovila a odvahu banky chválí. Kritiky upozorňují, že žijeme v 21. století a sex je součástí života, a nemohou si vynachválit vtip, kterým se reklama snaží zaujmout. "Já ty vaše kočičí reklamy žeru. A tahle je skvěle ujetá," uvedla například jedna z diskutujících na sociální síti.
Podle tiskové mluvčí společnosti Lucie Leixnerové vznikla aktuální kampaň „Není o čem“ na podporu nového běžného účtu. Tento produkt banka považuje za důležitý milník v rámci své strategie stát se digitálním šampionem na bankovním trhu, a proto se rozhodla ho komunikovat bezprostřední a odvážnější formou, která "více sedí současné generaci X a Y a má tak virální potenciál."
"Reakce na sociálních sítích sledujeme a z průběžného hodnocení sentimentů a poměru likes/dislikes jednoznačně vyplývá, že většina diváků reaguje na kampaň pozitivně a bere roli kocoura s humorem a nadsázkou, tak jak jsme chtěli," uvedla pro EuroZprávy.cz Leixnerová.
Související
V reklamách na zdravotnické prostředky už nebudou smět být lékaři či celebrity
Facebooku kvůli koronaviru klesají příjmy z reklamy, potíže má i Twitter
Aktuálně se děje
před 1 hodinou
Dozorci v nápravném zařízení v New Yorku utýrali vězně k smrti
před 2 hodinami
Zelenskyj: Severokorejské vojáky na frontě zajímáme, ale umírají
před 3 hodinami
Putin se omluvil kvůli pádu letadla společnosti Azerbaijan Airlines
před 4 hodinami
Chorvatsko se chystá si znovuzvolit svého vlastního Donalda Trumpa
před 5 hodinami
WHO: Smrtící epidemie v Kongu má desítky obětí, zabíjí směs nemocí
před 5 hodinami
Nechci květiny, ale Ukrajinu. V Rusku bují ženské povstání proti válce
před 6 hodinami
Sestřelení letu J2-8243 společnosti Azerbaijan Airlines Rusko popírá. Zásah raketou vůbec nepřipouští
před 7 hodinami
Ve věku 80 let zemřela herečka Jana Synková
před 8 hodinami
USA se přiklání k teorii o sestřelení letadla společnosti Azerbaijan Airlines
před 9 hodinami
Nebyla to jen "lidská jatka". Odpůrce Asada děsilo i "Peklo na Zemi"
před 10 hodinami
Nesmí k nim rodina ani právník. Čína staví detenční centra na mučení vězňů
před 11 hodinami
Počasí na Silvestra a Nový rok. Meteorologové nabídli předpověď
včera
Policie odhalila organizovanou skupinu pašeráků drog. Kokain maskovali jako alkohol
včera
První Severokorejec skončil v rukou ukrajinských vojáků. Ne na dlouho
včera
Adamczykové tragicky zemřela soupeřka. Švýcarku Hedigerovou strhla lavina
včera
Zásadní změna počasí v Česku se odkládá. Přinese ji až příští týden
včera
Nová pohádka Tři princezny byla na ČT nejsledovanějším pořadem Vánoc
včera
Vánoční výročí bitvy u Trentonu. Tady se psaly dějiny vzniku moderních USA
včera
Slovensko hlásí, že je na případná mírová jednání připraveno
včera
Pavel Nedvěd dává českému fotbalu vale. Nejspíš bude sportovním ředitelem v Saúdské Arábii
Začátkem tohoto týdne se objevily v českých médiích spekulace, že by se držitel Zlatého míče z roku 2003 a bývalý viceprezident Juventusu Turín Pavel Nedvěd mohl po odmlce opět vrátit k fotbalu. Konkrétně deník Sport přišel s informací, že by se partner Dary Rolins mohl vrátit do Česka a stát se sportovním ředitelem prvoligového Hradce Králové. Nejnověji se však v souvislosti s ním mluví o tom, že by jeho nejbližší kroky měly vést do Saúdské Arábie.
Zdroj: David Holub