Praha - Většina Čechů má dodnes v živé paměti kauzu reklamního letáku obchodního řetězce Lidl. Černošský model před několika měsíci pobouřil řadu Čechů, kteří počínání obchodu nehodnotili příliš kladně. Dnes se situace opakuje, namísto obchodního řetězce je ale v hledáčku pobouřených občanů banka, a reklamní leták vystřídal souložící kocour.
Nesporným principem reklamy je zaujmout potenciální spotřebitele. Toho lze docílit dvěma způsoby, buď formou pozitivní, kdy spotřebitele rozesmějete či jinak nadchnete pro váš výrobek, nebo negativní, tedy tím, že pobouříte co nejvíce lidí.
Většina velkých i menších společností se snaží jít první zmíněnou cestou a své reklamy proměnit v samostatný brand, jako je tomu například v případě mimozemšťana z internetového obchodu Alza nebo psa, který si střihl hlavní roli v reklamách na Kofolu. Občas ale snaha o humor nevyjde a reklama, která měla být původně vtipná, veřejnost pobouří.
S tímto problémem se aktuálně potýká banka Moneta Money Bank, která na sociálních sítích a v televizi zveřejnila reklamu s kočkami v hlavní roli. Se sloganem "Zajímá vás, jak šikovně rozmnožit své peníze? Náš kocour už to ví!" se pojí video, které, jak už někteří tuší, zobrazuje souložícího kocoura. A to některým Čechům vadí.
Na facebooku společnosti se od zveřejnění reklamního spotu objevilo velké množství pobouřených komentářů, z nichž řada se týká závadnosti reklamy pro děti mladší 18 let. Podle banky by ale děti s reklamou neměly vůbec přijít do styku. "Reklama se v televizi vysílá po 22.hodině a na facebooku je omezena věkem 18 let. K dětem by se tedy dostat neměla. Nemusíte mít obavy," reaguje banka na jeden z pobouřených příspěvků.
Jiným ale vadí i prostý fakt, že se náznaky sexu v reklamě vůbec objevují. "Raději bych viděla sex zvířat v dokumentárním filmu o páření než v reklamě... Upřímně ani tam by mě to asi nezajímalo. Chápu nadsázku, ale tohle podle mě do reklamy nepatří," uvedla jedna z diskutujících.
Další lidé jsou pobouřeni nikoliv kocourem, ale komentáři druhé kočky v záběru. "Tak tato se opravdu nepovedla.. Kocoura máme rádi a reklamy s ním byly moc pěkné ale tato mi zvedla žaludek.. Ani ne tak souložící kocour jak nesmyslné a nechutné komentáře druhého kocoura," uvedla další diskutující.
Banka ale i přes kritiku na všechny pobouřené příspěvky reaguje a bere je s nadhledem. Upozorňuje například, že "kocour zkrátka neumí držet jazyk za zuby", nebo že jiné reklamy své diváky určitě osloví víc.
Mnoho lidí ale naopak reklama oslovila a odvahu banky chválí. Kritiky upozorňují, že žijeme v 21. století a sex je součástí života, a nemohou si vynachválit vtip, kterým se reklama snaží zaujmout. "Já ty vaše kočičí reklamy žeru. A tahle je skvěle ujetá," uvedla například jedna z diskutujících na sociální síti.
Podle tiskové mluvčí společnosti Lucie Leixnerové vznikla aktuální kampaň „Není o čem“ na podporu nového běžného účtu. Tento produkt banka považuje za důležitý milník v rámci své strategie stát se digitálním šampionem na bankovním trhu, a proto se rozhodla ho komunikovat bezprostřední a odvážnější formou, která "více sedí současné generaci X a Y a má tak virální potenciál."
"Reakce na sociálních sítích sledujeme a z průběžného hodnocení sentimentů a poměru likes/dislikes jednoznačně vyplývá, že většina diváků reaguje na kampaň pozitivně a bere roli kocoura s humorem a nadsázkou, tak jak jsme chtěli," uvedla pro EuroZprávy.cz Leixnerová.
31. října 2024 9:11
V Brně někdo odložil novorozence. Policie shání svědky a matku dítěte
Související
V reklamách na zdravotnické prostředky už nebudou smět být lékaři či celebrity
Facebooku kvůli koronaviru klesají příjmy z reklamy, potíže má i Twitter
Aktuálně se děje
před 1 minutou
Slovenský horolezec Ondřej Húserka je po smrti. Český kolega popsal poslední hodiny jeho života
Aktualizováno před 42 minutami
Čtvrtý taneční večer StarDance začal. Soutěž dnes opustí další pár
před 2 hodinami
Izraelské buldozery údajně zničily sídlo agentury OSN
před 3 hodinami
Kyjev sabotuje výměnu zajatců, tvrdí Rusko
před 4 hodinami
Amerikou hýbe falešné volební video. Rusko od něj dává ruce pryč
před 4 hodinami
Chameneí se chce za útoky Izraele pomstít USA
před 5 hodinami
Dva mladí Češi jeli na střeše vídeňského metra. Jeden zemřel, druhý bojuje o život
před 6 hodinami
Medveděv opět vyhrožuje: Když nás budete ignorovat, bude třetí světová válka
před 6 hodinami
Američtí experti pro EZ vysvětlili, proč lidé volí Trumpa, když hrozí opakování útoku na Kapitol
před 7 hodinami
Rakouský myslivec, který vraždil u hranic s Českem, je po smrti
před 7 hodinami
"Katastrofa, apokalypsa..." OSN popsala, co se odehrává v Pásmu Gazy
před 8 hodinami
Severokorejští vojáci na Ukrajině jsou hrozbou nejen pro Evropu, varují státy
před 10 hodinami
Írán chce rozpoutat válku na Blízkém východě? Do konfliktu se snaží zatáhnout i Irák
před 10 hodinami
EXKLUZIVNĚ: Šéfka volební komise v USA pro EZ popsala, jak hurikán ovlivní volby
před 11 hodinami
Zelenskyj vyzval svět, aby začal něco dělat se severokorejskými vojáky na Ukrajině
před 12 hodinami
Respirační onemocnění v Česku nabývají na síle. Stoupá počet lidí s covidem i černým kašlem
před 12 hodinami
Íránská hrozba sílí. Zvýší dolet balistických střel, může přehodnotit i jadernou doktrínu
před 14 hodinami
Výhled počasí na listopad. Předpověď budí obavy i jinde v Evropě
včera
Izraelci teď nejsou v bezpečí nikde, ukazuje případ ze Švédska
včera
Princ Harry se z USA poroučet nebude, naznačil syn Donalda Trumpa
Princ Harry si tak trochu může oddechnout, i když jej slova Erica Trumpa, syna amerického prezidentského kandidáta Donalda Trumpa, jinak moc nepotěší. Podle Erica je setrvání prince v USA zaručeno i v případě návratu jeho otce do Bílého domu. Dost jasně dal však mladý Trump najevo, že Harry je Američanům ukradený.
Zdroj: Lucie Podzimková