Praha - Většina Čechů má dodnes v živé paměti kauzu reklamního letáku obchodního řetězce Lidl. Černošský model před několika měsíci pobouřil řadu Čechů, kteří počínání obchodu nehodnotili příliš kladně. Dnes se situace opakuje, namísto obchodního řetězce je ale v hledáčku pobouřených občanů banka, a reklamní leták vystřídal souložící kocour.
Nesporným principem reklamy je zaujmout potenciální spotřebitele. Toho lze docílit dvěma způsoby, buď formou pozitivní, kdy spotřebitele rozesmějete či jinak nadchnete pro váš výrobek, nebo negativní, tedy tím, že pobouříte co nejvíce lidí.
Většina velkých i menších společností se snaží jít první zmíněnou cestou a své reklamy proměnit v samostatný brand, jako je tomu například v případě mimozemšťana z internetového obchodu Alza nebo psa, který si střihl hlavní roli v reklamách na Kofolu. Občas ale snaha o humor nevyjde a reklama, která měla být původně vtipná, veřejnost pobouří.
S tímto problémem se aktuálně potýká banka Moneta Money Bank, která na sociálních sítích a v televizi zveřejnila reklamu s kočkami v hlavní roli. Se sloganem "Zajímá vás, jak šikovně rozmnožit své peníze? Náš kocour už to ví!" se pojí video, které, jak už někteří tuší, zobrazuje souložícího kocoura. A to některým Čechům vadí.
Na facebooku společnosti se od zveřejnění reklamního spotu objevilo velké množství pobouřených komentářů, z nichž řada se týká závadnosti reklamy pro děti mladší 18 let. Podle banky by ale děti s reklamou neměly vůbec přijít do styku. "Reklama se v televizi vysílá po 22.hodině a na facebooku je omezena věkem 18 let. K dětem by se tedy dostat neměla. Nemusíte mít obavy," reaguje banka na jeden z pobouřených příspěvků.
Jiným ale vadí i prostý fakt, že se náznaky sexu v reklamě vůbec objevují. "Raději bych viděla sex zvířat v dokumentárním filmu o páření než v reklamě... Upřímně ani tam by mě to asi nezajímalo. Chápu nadsázku, ale tohle podle mě do reklamy nepatří," uvedla jedna z diskutujících.
Další lidé jsou pobouřeni nikoliv kocourem, ale komentáři druhé kočky v záběru. "Tak tato se opravdu nepovedla.. Kocoura máme rádi a reklamy s ním byly moc pěkné ale tato mi zvedla žaludek.. Ani ne tak souložící kocour jak nesmyslné a nechutné komentáře druhého kocoura," uvedla další diskutující.
Banka ale i přes kritiku na všechny pobouřené příspěvky reaguje a bere je s nadhledem. Upozorňuje například, že "kocour zkrátka neumí držet jazyk za zuby", nebo že jiné reklamy své diváky určitě osloví víc.
Mnoho lidí ale naopak reklama oslovila a odvahu banky chválí. Kritiky upozorňují, že žijeme v 21. století a sex je součástí života, a nemohou si vynachválit vtip, kterým se reklama snaží zaujmout. "Já ty vaše kočičí reklamy žeru. A tahle je skvěle ujetá," uvedla například jedna z diskutujících na sociální síti.
Podle tiskové mluvčí společnosti Lucie Leixnerové vznikla aktuální kampaň „Není o čem“ na podporu nového běžného účtu. Tento produkt banka považuje za důležitý milník v rámci své strategie stát se digitálním šampionem na bankovním trhu, a proto se rozhodla ho komunikovat bezprostřední a odvážnější formou, která "více sedí současné generaci X a Y a má tak virální potenciál."
"Reakce na sociálních sítích sledujeme a z průběžného hodnocení sentimentů a poměru likes/dislikes jednoznačně vyplývá, že většina diváků reaguje na kampaň pozitivně a bere roli kocoura s humorem a nadsázkou, tak jak jsme chtěli," uvedla pro EuroZprávy.cz Leixnerová.
Související
V reklamách na zdravotnické prostředky už nebudou smět být lékaři či celebrity
Facebooku kvůli koronaviru klesají příjmy z reklamy, potíže má i Twitter
Aktuálně se děje
včera
Ruská oslava Dne vítězství nemá nic společného s druhou světovou válkou
včera
Netanjahu: Izrael zůstane proti Hamásu osamocený, když bude muset
včera
Všechny vodní elektrárny na Ukrajině jsou vážně poškozeny
včera
Širší vedení TOP 09 navrhlo do funkce ministra pro vědu Marka Ženíška
včera
Putin se podivuje nad reakcemi na jaderné cvičení. Není to nic neobvyklého, jen výcvik, tvrdí
včera
Polsko posiluje kovovou bariéru na hranici s Běloruskem
včera
Izraelci se brání Bidenovu ultimátu: Pro dosažení svých cílů uděláme vše
včera
Putin vyslyšel Pašinjana. Stahuje ruská vojska z částí Arménie
včera
Změny ve vedení Ukrajiny: Zalužnyj míří do Británie, Kubrakov skončil
Aktualizováno včera
Na Rudém náměstí proběhla tradiční vojenská přehlídka. Zabráníme globálnímu konfliktu, řekl Putin
včera
Bělorusko zahájilo nečekanou inspekci nosičů jaderných zbraní. Zúčastní se cvičení s námi, oznámil Putin
včera
Létají jinam, samovolně vybuchují. Severokorejské rakety Rusům na Ukrajině příliš nepomáhají
včera
V lomu ČSA přeruší těžbu. Bude se propouštět, oznámila Severní energetická
včera
U Klínce odklízejí vykolejené vozy vlaku, který ujel ze stanice bez strojvůdce
včera
Takhle vypadá skutečná digitalizace: Estonci mohou volit v eurovolbách i přes mobil
včera
Ruský postup na Ukrajině pokračuje. Obsadili jsme další vesnice, tvrdí armáda
včera
V Německu byli napadeni dva politici z protiimigrační strany AfD
včera
WHO: Nemocnicím na jihu Pásma Gazy zůstalo palivo jen na tři dny, doplnit jej nelze
včera
Izrael se vyjádřil k hrozbě Bidena o zákazu dodávek zbraní
včera
Biden: Izraelci zabíjí civilisty našimi bombami. Pokud zaútočí na Rafah, už žádné nedostanou
Podle amerického prezidenta Joea Bidena Izrael použil bomby dodané Spojenými státy při útocích, které vedly k úmrtí palestinských civilistů v Pásmu Gazy. Biden to uvedl v rozhovoru pro stanici CNN.
Zdroj: Libor Novák