Praha řeší, jak naložit s MHD. Objevily se tři návrhy omezení provozu

Mezi lidmi je informace, že vedení Prahy diskutuje o možnostech, jak najít úspory v provozu městské hromadné dopravy. Jednalo by se například o čtyřicetiminutové intervaly u autobusů ve večerních hodinách a desetiminutové u tramvají. Náměstek pro dopravu Adam Scheinherr ale tvrdí, že se tomu chce město vyhnout.

Organizátor dopravy Ropid a Dopravní podnik Hlavního města Prahy předložily magistrátu několik alternativ omezení MHD. Mělo by se jednat o kontranávrh ke změnám na příjmové stránce rozpočtu, mezi něž patří například dražší jízdné. Informoval o tom server idnes.cz

Slovy dopravního magazínu mhd86.cz by první varianta spočívala v delších časových prodlevách metra od jednadvacáté hodiny, a to desetiminutových. U tramvají by se tou samou dobu jednalo o dvacet minut, přičemž u páteřních linek by byl desetiminutový interval. V případě autobusů by pak večer šlo o až o 40 minut mezi jednotlivými spoji, přičemž u páteřních linek by to bylo o polovinu méně.

Neosvědčilo-li by se to, pak jsou ve hře ještě jiné alternativy spočívající například v zavedení poloprázdninového jízdního řádu na linkách v metru nebo zkrácení doby jeho provozu o 20 minut. U tramvají by byla 10minutová prodleva po celý den a některé autobusové linky by definitivně vzaly za své. 

Poslední možností by bylo ještě také zkrátit denní provoz MHD o hodinu, což by v přímém důsledku znamenalo, že by po třiadvacáté hodiny fungovaly už jenom noční spoje. Část denních tramvajových a autobusových linek by také jezdila po zkrácené trase.

První scénář by podle informací mhd86.cz měl městu přinést úspory ve výši 300 milionů korun. Došlo-li by k zavedení všech alternativ, mohlo by se jednat až o částku 1,5 miliardy. Náměstek primátora pro oblast financí a rozpočtu Pavel Vyhnánek nicméně avizoval, že se Praha momentálně nechystá k takovým razantním krokům, jelikož by se nedaly obhájit takovými relativně nízkými finančními přínosy. 

"Ty varianty byly vypracovány jen z toho důvodu, aby ilustrovaly situaci, ve které bychom nebyli schopni lépe MHD financovat a byli nuceni k úsporám i v obslužnosti spojů. Náš klub Praha Sobě ale chce městskou dopravu zachovat takovou, jaká je,“ nechal se slyšet.

Že se s jízdními řády MHD momentálně nechystá nic dělat, potvrdil i náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

"Chceme se vyhnout krokům, jako by byl třeba ten, aby do Nemocnice Motol jezdilo jen každé druhé metro. Ve hře by bylo i zkracování tras jedenácti linek tramvají, dvě by se mohly zrušit. Kdybychom omezovali spoje, některé lidi tím donutíme sednout do aut. A lidé, kteří auto nemají, se zkrátka nebudou mít jak snadno dostat do práce," řekl náměstek.

Jednou z metod, jak chce Praha zatočit s výpadkem příjmů cestujících kvůli epidemii koronaviru, je dražší jízdné. Objevily se i spekulace, že by roční jízdenka stála 5500 Kč, tedy o 1850 korun více. V současné době její cena činí 3650 Kč.

Praha Sobě, jejímiž členy oba zmiňovaní náměstci jsou, už navrhla opakované zdražování jízdného o 365 korun za rok. Vyhnánkovými slovy se zatím nestanovilo, po jaké době by růst cen dostal stopku. Ve hře jsou také změny systému slev a úprava cen jednorázového jízdného.   

Související

Ilustrační fotografie.

Velké změny v dopravě v Praze a okolí. Novinky jsou všelijaké, platí od neděle

Největší změny zpravidla nastávají na Nový rok, ale Pražská integrovaná doprava je načasovala o měsíc dříve. Zásadní změny nastaly od neděle 1. prosince u spojů mezi hlavním městem a okolím. Novinky jsou to všelijaké, cestující si musí zvykat na linky úplně nové či jedoucí pod novými čísly nebo na jiné autobusy. 

Více souvisejících

MHD Praha Metro Tramvaje doprava Praha sobě (sdružení) Praha

Aktuálně se děje

včera

včera

Tři princezny byly letošní premiérovou štědrovečerní pohádkou. Prohlédněte si galerii

RECENZE: Tři princezny jsou dalším nekonzistentním a paradoxně zpátečnickým pokusem o inovaci

Nové štědrovečerní pohádky České televize jsou každoročně pod ostrým drobnohledem a nejsledovanějším programem dne. Po několikaleté nadvládě režiséra Karla Janáka, i když s občasnými pauzami, se režie ujal svěží tvůrce stylizovaně autentických tragikomedií Tomáš Pavlíček. Jakkoli je jeho snaha dělat pohádku odlišně znatelná a sympatická, postupně se drolí do stereotypních cestiček.

včera

Vánoce, ilustrační fotografie.

Vánoce za dob protektorátu. Jak Češi trávili svátky za nelehkých časů

Přesně před 85 lety, v roce 1939, zažívali Češi první nesvobodné Vánoce za nacistické okupace. Tyto svátky si lidé v našich zemích ještě užívali bez výraznějších omezení, v letech následujících už byly Vánoce poznamenány nacistickou propagandou i řadou omezení. Jak Češi trávili Vánoce za nelehkých dob protektorátu a druhé světové války?

Aktualizováno včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

23. prosince 2024 21:33

23. prosince 2024 21:15

23. prosince 2024 19:54

23. prosince 2024 18:20

23. prosince 2024 17:15

Podezření se obrací směrem k Číně. Odmítla žádost Švédska o vyšetřování lodi podezřelé z poškození kabelů

Švédské ministerstvo zahraničí potvrdilo, že Čína zamítla žádost švédských vyšetřovatelů o přístup na palubu čínské lodi Yi Peng 3, která je spojována s incidentem poškození podmořských kabelů. Tyto kabely byly přerušeny v Baltském moři, což vyvolalo mezinárodní napětí a spekulace o možném sabotážním útoku.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy