Krajský soud v Českých Budějovicích zahájil v úterý insolvenční řízení proti společnosti Legios Loco. Soud zároveň vyzval věřitele, aby přihlásili své pohledávky. Podle údajů v insolvenčním rejstříku dluží společnost různým věřitelům až miliardu korun. Legios Loco vnímá insolvenční návrh jako snahu o nepřípustné vydírání a předpokládá, že návrh bude zamítnut jako neopodstatněný. Firma nemá žádné závazky po lhůtě splatnosti, sdělila ČTK mediální konzultantka firmy Radka Háčková.
Stovky milionů dluží Legios Loco firmě Heavy Machinery Services (HMS), která je v úpadku od roku 2014. Návrh na zahájení insolvenčního řízení podala firma Car Service Partner, které Legios Loco dluží více než tři miliony korun za pronájem aut. Pohledávky vůči firmě ale mají ještě asi další dvě desítky věřitelů.
"Insolvenční návrh podaný jednou ze společností skupiny Czechoslovak Group považujeme za šikanózní a opakovaný pokus poškodit společnost Legios Loco," uvedla Háčková. Dodala, že první insolvenční návrh podala táž skupina zhruba před dvěma týdny u Městského soudu v Praze, který jej zamítl. Teď podle ní zkouší totéž u místně nepříslušného Krajského soudu v Českých Budějovicích.
Pohledávky zhruba za tři miliony jsou podle Háčkové smyšlené, insolvenční navrhovatel je získal dvojnásobným postoupením mezi nemajetnými účelovými firmami v posledních dvou týdnech. "Skupina CSG se pomocí třetích firem snaží pirátsky získat zásadní vliv v insolvenci Heavy Machinery Services a nově s pomocí podvodného insolvenčního návrhu ovládnout přes třetí firmy společnost Legios Loco," dodala Háčková.
Podle mluvčího Czechoslovak Group Jaroslava Martínka není společnost Car Service Partner členem této skupiny. "Proto nám nepřísluší se k záležitosti vyjadřovat," uvedl na dotaz ČTK Martínek.
Insolvenční návrh uvádí, že Legios Loco vlastní jen stroje za 50 milionů korun, zásoby a rozpracované výrobky za zhruba 400 milionů korun a sama firma má vůči jiným subjektům pohledávky asi za 300 milionů.
"Dlužník nevlastní nemovitý majetek, jeho výrobní činnost probíhá v areálech v Lounech, částečně v Nymburce a Horním Slavkově, tyto areály jsou ve vlastnictví tří osob," uvádí se ve zveřejněném insolvenčním návrhu.
Legios Loco si pronajímá část areálu lounských strojíren. Do obchodního rejstříku byla zapsána v lednu 2013. Tehdy byla jediným akcionářem londýnská společnost Legios Group, která byla také jediným akcionářem HMS (původně Legios).
Firma Legios Loco patří podle údajů v Obchodním rejstříku kyperské firmě Kirosium Limited. Lounská vagonka HMS patří britské firmě CDM Engineering.
Média už dříve psala, že za Legios Loco i za HMS stojí podnikatel žijící v Londýně František Savov obviněný v rozsáhlé kauze daňových podvodů. V minulosti to psal server iDNES.cz nebo Hospodářské noviny. Ty se odvolávaly na výpovědi bývalých členů vedení HMS, které zazněly předloni u českobudějovického soudu v řízení o úpadku HMS. Podle nich mají obě firmy stejného majitele - právě Savova.
"Z výslechů svědků před insolvenčním soudem v rámci insolvenčního řízení vůči HMS vyplynulo, že obě společnosti, HMS a dlužník jsou nejen obchodními partnery, ale i propojenými osobami, jejichž konečným faktickým společným vlastníkem je pan František Savov," uvádí také insolvenční návrh. Savov majetkové vazby vždy odmítal.
Související
Firma Legios Loco se rázně ohradila. Insolvenční správkyně je prý ve střetu zájmů
Začalo insolvenční řízení s Legios Loco. Správnykě HMS nás vyhnala, tvrdí firma
Legios Loco , insolvence , soudy , české budějovice
Aktuálně se děje
před 1 hodinou
Zelenskyj i Putin chtějí ukončit válku na Ukrajině, prohlásil Trump
Aktualizováno před 2 hodinami
Nebezpečné počasí hrozí už dnes večer. Výstraha se týká celé ČR
před 2 hodinami
Trump měl na telefonu Putina. Hovor byl dobrý a produktivní, tvrdí šéf Bílého domu
před 3 hodinami
Vážná nehoda na Benešovsku. Na místě hořelo
před 3 hodinami
Smrt Bardotové zasáhla i české politiky. Ozvali se Babiš či Klempíř
před 4 hodinami
Příměří u jaderné elektrárny v Záporoží. Začaly kritické opravy vedení
před 5 hodinami
Muž s nožem v Budějovicích vyhrožoval kolemjdoucím. Policista ho zpacifikoval
před 6 hodinami
Francie oplakává Bardotovou. O dojmy se podělil i prezident Macron
před 7 hodinami
Lavrov promluvil o úmyslech Moskvy a varoval Evropany
před 9 hodinami
Hazard, jaký se nevidí. Žena v Krkonoších bruslila na tenkém ledu i s kočárkem
před 10 hodinami
Zemřela ikonická herečka Brigitte Bardotová
před 10 hodinami
Turek se nevzdává. Pavel by měl dodržet svá slova, říká poslanec
před 11 hodinami
Zimní počasí na přelomu roku. Napadnout mohou desítky centimetrů sněhu
před 12 hodinami
Trump přivítá Zelenského. Zbývá deset procent a plán bude hotový, tvrdí Kyjev
před 13 hodinami
Anonym vyhrožoval střelbou v teplickém obchodním domě. Policie po něm pátrá
před 14 hodinami
Předpověď počasí: Poslední týden roku bude ve znamení pravé zimy
včera
"Zelenskyj nemá nic, dokud to neschválím." Trump dal jasně najevo, kdo rozhoduje o válce na Ukrajině
včera
Obrana za miliardy. Polsko se opevňuje před Ruskem, staví dračí zuby i protidronové bariéry
včera
Rusko válkou ničí samo sebe. Chytilo se do své vlastní ekonomické pasti
včera
Období hlubokého otřesu a nejistoty. Rok 2025 se zapíše do dějin Evropské unie
Uplynulý rok 2025 se do dějin evropské ekonomiky zapíše jako období hlubokého otřesu a nejistoty. Server Politico jej popisuje jako jeden z nejvíce vyčerpávajících roků pro unijní obchod, kterému dominoval nevybíravý tlak staronového amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ten od svého lednového návratu do úřadu nešetřil na adresu Bruselu urážkami a označil Evropskou unii za uskupení vytvořené k parazitování na Americe, což následně podpořil zavedením nejtvrdších celních bariér za posledních sto let.
Zdroj: Libor Novák