Jubilejní 25. ročník nejvýznamnější tuzemské marketingové soutěže Effie Awards Czech Republic zná své vítěze. Vyhlášení výsledků proběhlo ve středu 23. listopadu na tradičním galavečeru, který se opět konal v prostorách Kina Lucerna. Porota při této příležitosti udělila kromě 44 cen ve 12 soutěžních kategoriích i tři zvláštní ocenění. Grand Prix Effie 2022 získala agentura WMC Grey za kampaň Dopravart, Rychlart, Chytrart pro klienta Datart.
Ve středu 23. listopadu byly v prostorách Kina Lucerna předány ceny Effie Awards Czech Republic oceňující nejefektivnější reklamní kampaně. Ty se mezinárodně vyhlašují více než půl století, v Čechách letos udělování cen slavilo 25. výročí. Porota složená ze zástupců zadavatelů reklamy, komunikačních a mediálních agentur, výzkumných společností, novinářů a odborníků na marketing a komunikaci udělila celkem 44 cen v 12 oborových kategoriích a tři zvláštní ocenění.
Letošní ročník patřil digitální komunikaci, která se dočkala hned několika nových kategorií. „S rozvojem digitálních komunikačních kanálů, který ještě akcelerovala covidová omezení, každým rokem vzrůstá význam digitálních kampaní a je jedině dobře, že se jim nyní dostane pozornost, kterou si právem zaslouží,“ komentuje rozšíření počtu oceňovaných kategorií Marek Hlavica, ředitel Asociace komunikačních médií (AKA), která je zároveň pořadatelem Effie.
Premiéru měla kategorie Digitální marketing, kde si vítězství připsala společnost Sportisimo se svou vánoční kampaní Udělat radost druhým je největší vítězství. Ta rovněž získala nově uvedené zvláštní ocenění společnosti Google za nejefektivnější využití YouTube. „Jsme velmi rádi, že Effie nově zařadila kategorii Digitálního marketingu a že jsme se se stali jejím hrdým partnerem. Zároveň nás těší početné zastoupení platformy YouTube v přihláškách. To jen potvrzuje, že YouTube je nástroj, který dokáže zasáhnout velmi relevantně a efektivně velkou masu lidí a že značky jsou si toho dobře vědomy. Kampaň společnosti Sportisimo potvrdila, že YouTube dokáže přinést nejen relevantní zásah a vybudovat povědomí, ale také přináší obchodní výsledky,“ uvádí Marie Krátká z českého Googlu.
Druhou nově představenou cenu skupiny Prima a Media Clubu za nejefektivnější využití videoobsahu v prémiovém obsahu pak získala agentura Momentum Czech Republic s kampaní KB – banka pro udržitelnější budoucnost pro Komerční banku. „Těší nás, že jsme mohli poprvé ocenit kampaň, která efektivně pracovala s využitím videoobsahu napříč různými mediatypy. Budoucnost reklamních kampaní je podle nás právě v crossplatformním zásahu a přesném zásahu vybrané cílové skupiny,“ říká Roman Mrázek, programový ředitel skupiny Prima.
Nesporným vrcholem večera se stalo udílení nejprestižnější předávané ceny Grand Prix Effie 2022, jejíž vítěze zvolila porota z užšího výběru vítězů oborových kategorií přímo na místě. Tu si odnesla agentura WMC Grey za kampaň Dopravart, Rychlart, Chytrart pro Datart. „Volba vítěze Grand Prix byla v tomto ročníku, stejně jako každý rok, velmi obtížná. Všechny soutěžící projekty zaznamenaly mimořádné výsledky,“ říká Hlavica.
Udělena byla také cena SIMAR oceňující nejlépe zdokumentované výsledky komunikace – “The Best of Data Performance”. Získala ji agentura Ogilvy za kampaň ČSÚ sčítal Čechy online.Jednoduše.Raz dva. pro Český statistický úřad. „Právě měřitelnost výsledků a prokazování úspěšnosti odlišuje Effie od jiných oborových soutěží. Nezřídka kdy se stane, že kampaň, která okouzlí nápadem a provedením, nakonec nepřinese kýžené ovoce. Proto se snažíme ocenit kampaně, které kromě kreativního konceptu a špičkové produkce zároveň také prokazatelně plní svůj účel,“ uzavírá Hlavica.
Galavečeru dominovala agentura McCann Prague, která svých celkem čtrnáct nominací na shortlistu zhodnotila hned devětkrát a získala tak dvě zlaté, tři stříbrné a čtyři bronzové ceny Effie. Výrazný podíl na tomto úspěchu měla kampaň ČAP: 13 minut pro Českou asociaci pojišťoven realizovaná ve spolupráci s agenturami Hero & Outlaw a Renegadz, která celkem přinesla pět ocenění včetně dvou nejvyšších. S odstupem následovaly agentury Ogilvy a Zaraguza CZ, které si odnesly shodně pět ocenění.
Aktuálně se děje
před 8 minutami

Důležitý bude nejen vítěz voleb, ale i náskok, s jakým vyhraje, míní Vystrčil
Aktualizováno před 11 minutami

ONLINE: Češi začali rozhodovat o prezidentovi. Pavel i Babiš už odvolili
před 20 minutami

Rakušan očekává od prezidentských voleb bitvu do posledního hlasu
před 37 minutami

Bartoš take kritizuje Babiše, ve strašení podle něj příliš daleko
před 53 minutami

WHO registrovala v minulém týdnu téměř 40 tisíc úmrtí souvisejících s covidem
před 1 hodinou

Putin útočil na Kyjev i při připomínce sovětského podílu na ukončení holokaustu
před 1 hodinou

Klaus cítil rozpaky, přesto volil. Prezident má podle něj k funkci přistupovat s respektem
před 1 hodinou

Fischer po prvním kole podpořil Pavla, v druhém ho volil. Počítá se každý hlas, zdůraznil
před 1 hodinou

Jurečka prohlásil, že Babišova prezidentská kampaň byla za hranou
před 1 hodinou

Je to referendum o mně, prohlásil Babiš po odevzdání hlasu v Průhonicích
Aktualizováno před 2 hodinami

Pavel odevzdal hlas v Černoučku na Litoměřicku. Jde o hodně, apeloval na voliče
před 2 hodinami

Pekarová Adamová odvolila a řekla, co si představuje od prezidenta
před 2 hodinami

Podle Fialy byla kampaň "skutečně odporná". S vítězem voleb se chce brzy sejít
před 3 hodinami

50 let od konce války ve Vietnamu. Rozhodnutí ukončit americké angažmá bylo správné, soudí politolog Hlaváček
před 3 hodinami

Borrell věří, že JAR by mohla přimět Rusko k ukončení války na Ukrajině
před 3 hodinami

I Zeman vybíral svého nástupce. Naznačil, že opět volil Babiše
Aktualizováno před 3 hodinami

Zemanova omluva se minimálně odkládá. Je občan jiné kategorie, reaguje Šarapatka
před 3 hodinami

Nerudová odvolila v druhém kole. Vsází na výhru Pavla, jehož podpořila
Aktualizováno před 3 hodinami

Úplně poslední duel Pavla s Babišem. Expremiér označil soupeře za velkého favorita
Aktualizováno před 4 hodinami
Rusko ve čtvrtek vystřelilo na Ukrajinu 70 raket, uvedl Kyjev
Rusko během uplynulého dne vystřelilo na Ukrajinu 70 raket, z nichž 47 bylo zničeno, uvedl dnes ve svém ranním hlášení ukrajinský generální štáb. Moskva dnes podle agentury Interfax sdělila, že ruská armáda ve čtvrtek provedla "masivní" úder na ukrajinská energetická zařízení zajišťující chod ukrajinského obranného průmyslu a tvrdí, že zároveň narušila dodávky zbraní na frontu včetně těch, které Ukrajině dodaly země NATO.
Zdroj: ČTK