Neexistuje zřejmě horší místo, které v letadle získat, než je střední sedadlo. Cestující se nemá kde opřít, ani nemá možnost pěkného výhledu. Roste proto požadavek, aby to bylo vykompenzováno alespoň dvěma loketními opěrkami, uvádí server New Zealand Herald.
Podle nedávného průzkumu Rich Eisen Show na Twitteru mezi 100 000 cestujícími by si dvě loketní opěradla středního sedadla přála většina cestujících. Přišlo by jim to jen spravedlivé.
Rosie Panterová, expertka na cestovní ruch pro internetové stránky Dealchecker z Velké Británie, poukazuje na to, co mají cestující v jiných sedadlech. „Cestující v uličce má svobodu natáhnout nohy a vstávat a vystupovat, jakmile budou chtít, zatímco cestující u okenního sedadle má luxus pohledu z okna nebo se může nakroutit tak, aby si opřel hlavu o stranu,“ tvrdí. Cestující ve středu takové výhody nemá.
Letecké společnosti se chystají tento problém vyřešit tím, že kromě dodání opěrek rozšíří samotná sedadla. Letecká společnost Air New Zealand oznámila, že ve svých letadlech třídy Airbus A320neo rozšíří střední sedadlo o 3 cm.
V roce 2017 společnost Molon Labe přišla s inovativním designem křesla, nazvaném „boční skluzavka“ po jehož sklápění by cestující získal 5 cm větší prostor pro nohy. V plánu je též rozšíření obrazovky na zadní části sedadla.
Související
Rodinná tragédie při letecké nehodě v USA. Zemřel slavný závodník i s dětmi
Německo: Rusko stojí za kybernetickým útokem proti kontrole letového provozu, snažilo se i ovlivnit volby
Aktuálně se děje
před 36 minutami
V Česku se potvrdilo další ohnisko ptačí chřipky
před 1 hodinou
Zelenskyj i Putin chtějí ukončit válku na Ukrajině, prohlásil Trump
Aktualizováno před 2 hodinami
Nebezpečné počasí hrozí už dnes večer. Výstraha se týká celé ČR
před 3 hodinami
Trump měl na telefonu Putina. Hovor byl dobrý a produktivní, tvrdí šéf Bílého domu
před 4 hodinami
Vážná nehoda na Benešovsku. Na místě hořelo
před 4 hodinami
Smrt Bardotové zasáhla i české politiky. Ozvali se Babiš či Klempíř
před 5 hodinami
Příměří u jaderné elektrárny v Záporoží. Začaly kritické opravy vedení
před 6 hodinami
Muž s nožem v Budějovicích vyhrožoval kolemjdoucím. Policista ho zpacifikoval
před 7 hodinami
Francie oplakává Bardotovou. O dojmy se podělil i prezident Macron
před 8 hodinami
Lavrov promluvil o úmyslech Moskvy a varoval Evropany
před 10 hodinami
Hazard, jaký se nevidí. Žena v Krkonoších bruslila na tenkém ledu i s kočárkem
před 11 hodinami
Zemřela ikonická herečka Brigitte Bardotová
před 11 hodinami
Turek se nevzdává. Pavel by měl dodržet svá slova, říká poslanec
před 12 hodinami
Zimní počasí na přelomu roku. Napadnout mohou desítky centimetrů sněhu
před 13 hodinami
Trump přivítá Zelenského. Zbývá deset procent a plán bude hotový, tvrdí Kyjev
před 14 hodinami
Anonym vyhrožoval střelbou v teplickém obchodním domě. Policie po něm pátrá
před 15 hodinami
Předpověď počasí: Poslední týden roku bude ve znamení pravé zimy
včera
"Zelenskyj nemá nic, dokud to neschválím." Trump dal jasně najevo, kdo rozhoduje o válce na Ukrajině
včera
Obrana za miliardy. Polsko se opevňuje před Ruskem, staví dračí zuby i protidronové bariéry
včera
Rusko válkou ničí samo sebe. Chytilo se do své vlastní ekonomické pasti
Ruská federace se s blížícím se čtvrtým rokem plnohodnotné invaze na Ukrajinu potýká s nečekaným vedlejším efektem své válečné politiky. Regiony bohaté na energetické suroviny, které tvoří hospodářskou páteř země, totiž doplácejí na konflikt nejvyššími lidskými i ekonomickými ztrátami. Kreml proměnil odlehlé oblasti v zásobárnu vojáků i peněz, čímž však paradoxně ohrožuje průmyslová odvětví, která Putinovu agresi financují.
Zdroj: Libor Novák