Každý si asi čas od času rád zdřímne. Někdo po vydatném víkendovém obědě, jiný si rád pospí u televize nebo zabere u čtení knížky. Nejnovější vědecké poznatky ale ukazují, že tyto šlofíky během dne mohou pořádně uškodit zdraví.
Lidé, kteří si odpolední spánek dopřávají pravidelně, si mohou pořádně uškodit. Především v případě, že jejich spánková siesta je dlouhá a připomíná předskokana nočního spánku.
Dříve nebylo na takovém podřimování nic špatného a dokonce bylo považováno za poměrně prospěšné. S tím je ale konec. Nejnovější vědecké studie ukazují, že pravda je úplně jinde.
Vědci z tokijské univerzity podle serveru Mirror zjistili, že lidé, kteří si denně dopřávají spánek delší než půl hodiny, mají téměř o 50 procent vyšší riziko onemocnění cukrovkou oproti těm, kteří ke spánku uléhají až večer.
Vedoucí výzkumného týmu Tomohide Yamada tvrdí, že zvýšené riziko se týká diabetu druhého typu. Zároveň ale uvedl, že pokud si přes den zdřímnete na méně než půl hodiny, můžete být v klidu.
"Několik studií prokázalo, že takto krátká zdřímnutí naopak zlepšují motorické schopnosti a napomáhají soustředit se," tvrdí podle britského serveru Yamada.
Pokud ale zaspíte a váš odpočinek se protáhne, vstoupíte do fáze hlubokého spánku, kterou ale nedokončíte. Proto jste po probuzení ještě víc unavení než před zahájením odpoledního odpočinku.
Související
Jak vybrat správnou matraci podle toho, v jaké poloze spíte
Krok za krokem k dokonalému spánku: Jak vybrat matraci přesně na míru?
Aktuálně se děje
před 1 hodinou
Víkendové počasí přinese změnu. Teploty opět poletí nahoru
včera
Páral nebude mít veřejný pohřeb. Rodina se chce rozloučit jinak
včera
Situace se stabilizuje, hlásí ministerstvo. Jde o důležitý lék na rakovinu
včera
Bývalý šéf České pošty Knap podlehl vážné nemoci
včera
Policie vyšetřuje pondělní tragickou zkoušku potrubí v Praze
včera
Houbaři už pamatují lepší časy. Zelená místa na mapě vesměs chybějí
včera
Padlo obvinění kvůli útoku v Tanvaldu. Útočníka poslal soud do vazby
včera
Podporovat Trumpa už se v Evropě nenosí. Pro politiky se stal přítěží
včera
Britové po 10 letech brexitu litují. Přijala by je EU zpátky?
včera
Trump označuje globální oteplování za podvod. Američané mu to ale vůbec nevěří
včera
36 hodin po ničivém zemětřesení v Kolumbii záchranáři stále nachází živé
včera
Vance potají jednal se Zelenským. Požaduje, aby se Ukrajina vyhnula útokům na klíčovou trasu pro vývoz ropy
včera
MAPA: Kde pozorovat zatmění Slunce? Najděte si místo přímo ve vašem okolí
včera
Zatmění Slunce nás v příštích letech čeká ještě několikrát. Z Česka jej opět uvidíme už za rok
včera
Zatmění Slunce vám může poškodit oči i zničit mobil. Jak jej sledovat a fotit bez speciálních brýlí?
včera
Počasí se zde zhoršuje dvakrát rychleji než kdekoliv jinde. Proč se Evropa otepluje nejrychleji na světě?
včera
Zákaz sociálních sítí nefunguje. Většina mladých jej už obešla
včera
Zelenskyj: Ukrajina předala USA konkrétní návrhy na ukončení války
včera
Trump potvrdil, že ze summitu NATO odjel v kontejneru na jídlo. Rubio a Bessent zůstali v ohroženém letadle
včera
Počasí dnes bude na pozorování zatmění Slunce a Perseid ideální
Česko se připravuje na mimořádné astronomické úkazy. Už dnes v podvečerních hodinách zasáhne region velmi výrazné částečné zatmění Slunce, které nabídne skvělé pozorovací podmínky díky zcela jasné obloze. Unikátní podívaná bude k vidění nízko nad západním až severozápadním horizontem přibližně hodinu před západem slunečního kotouče a v průběhu samotného západu. V tuzemsku zprostředkuje sledování veřejnosti řada hvězdáren, zatímco za úplným zatměním v pásu totality zamířily výpravy do Grónska, na Island či do Španělska.
Zdroj: Libor Novák