Marseille (Francie)/Düsseldorf (Německo) - Druhý pilot letadla německé společnosti Germanwings, které havarovalo v březnu ve francouzských Alpách, se se svými zdravotními problémy před neštěstím obrátil na desítky lékařů. S odvoláním na francouzského prokurátora Brice Robina o tom dnes informovala agentura AP. Kopilot podle prozatímních výsledků vyšetřování způsobil pád Airbusu A320 se 150 lidmi na palubě úmyslně.
Lubitz údajně lékaře žádal o pomoc se zdravotními problémy, Robin dnes ale odmítl upřesnit, jaké příznaky se u něj vyskytovaly. Už dříve však vyšetřovatelé uvedli, že sedmadvacetiletý Lubitz trpěl řadou psychických problémů, včetně depresí, ale v práci se to snažil tajit.Příští týden ve čtvrtek se chce Robin setkat na půdě ministerstva zahraničí v Paříži s pozůstalými obětí a informovat je o průběhu vyšetřování.Robin dnes také uvedl, že se bude snažit o dosažení co nejrychlejšího předání ostatků těl obětí jejich příbuzným.Zahraniční agentury ještě ve čtvrtek informovaly, že se kvůli chybám v úmrtních listech několika zemřelých repatriace těl zpozdí. Nakonec se ale transport alespoň části těl do Německa uskuteční v plánovaném termínu 9. června, uvedla agentura DPA.Lufthansa, mateřská společnost firmy Germanwings, dnes totiž oznámila, že příští úterý do Německa přepraví z Marseille do Düsseldorfu prvních 30 rakví s pozůstatky německých obětí.Ve středu pak mají být pozůstatky předány rodinám a koncem příštího týdne by se měly uskutečnit první pohřby, potvrdil dnes právní zástupce příbuzných 34 obětí Elmar Giemulla. Řada rodin ale kvůli zpoždění musela odložit již naplánované pohřby.Nehodu z letošního 24. března podle vyšetřovatelů záměrně způsobil druhý pilot Lubitz. Využil prý odchodu kapitána na toaletu, v kokpitu se zamknul a záměrně zahájil klesání, které skončilo nárazem letadla do hor. Všech 150 lidí na palubě letadla z Barcelony do Düsseldorfu zahynulo.
Související

Personál Germanwings nebude pokračovat ve stávce

180 letů zrušeno. Aerolinky Germanwings zasáhla stávka, potrvá tři dny
Germanwings , Andreas Lubitz (kopilot zříceného letu 4U9525 Germanwings)
Aktuálně se děje
Aktualizováno včera

Exploze osvítily oblohu nad Dauhá. Írán provedl odvetu za americký útok
včera

Trump se ptá, zda slyšel dobře. Ostře reagoval na slova Medveděva o jaderných zbraních
včera

Policie překazila možný útok cizince v Praze. Cílem mělo být hlavní nádraží
včera

Prázdninové počasí nenaváže na závěr června. Rozdíl bude několik stupňů
včera

Zelenskyj měl v Polsku zemřít. Ukrajinci tvrdí, že zmařili atentát
včera

Na Mladoboleslavsku narazil autobus do stromu. Několik lidí se zranilo
včera

Tankery plné ropy se obrací zpět. Svět se po útoku USA obává ekonomických dopadů
včera

Napětí na Blízkém východě roste: Írán a Izrael na sebe dál útočí, USA otevřeně hovoří o změně režimu
včera

"Korunní princ Íránu" se chce ujmout vlády. Reza Pahlaví vyzval svět, aby svrhnul Chameneího
včera

Zelenskyj přijel do Británie jednat s králem, premiérem Starmerem i ukrajinskými vojáky
včera

Opravu hrozí Rusku ekonomický kolaps? Nezhroutí se, zažilo i horší časy, varuje ekonom
včera

Jak Írán zareaguje na americký útok? Může to být podobná, ale daleko rozsáhlejší reakce než po zabití Sulejmáního, míní Salem
včera

NATO se dohodlo na cíli 5 % HDP na obranu, Španělsko dostalo výjimku
včera

Soud zrušil osvobození Babiše. Kauzu Čapí hnízdo vrátil na začátek
včera

Pondělní počasí si žádá novou výstrahu. Bouřky hrozí až do noci
včera

Soud dnes rozhodne v kauze Čapí hnízdo. Bez účasti Babiše a Nagyové
včera

Masivní nálety na Írán: Izrael útočí na vládní i vojenské budovy, zasáhl i komplex Fordo
včera

Konec íránských snah o jadernou bombu? Americký útok mohl naopak vše zhoršit, odhalila analýza
včera

V hlubinách Francie tiká časovaná bomba. Může zasáhnout miliony lidí ve střední Evropě
včera
Íránská zbraň proti USA: Co by nastalo, kdyby Teherán uzavřel Hormuzský průliv?
Aktuální eskalace konfliktu mezi Izraelem a Íránem, vyvolaná izraelským úderem na íránská jaderná zařízení a později i na ropnou infrastrukturu, opět vnesla do světové debaty otázku uzavření Hormuzského průlivu. Toto úzké mořské hrdlo, oddělující Perský záliv od Arabského moře, je považováno za nejdůležitější světový bod pro tranzit ropy. Přes tento koridor denně proudí přibližně pětina celosvětové spotřeby ropných produktů, což z něj činí klíčový strategický cíl, jehož ohrožení by mělo okamžité dopady pro globální ekonomiku.
Zdroj: Libor Novák