Plán Strade Aperte. Milán chce po koronavirové krizi snížit znečištění ovzduší

Italský Milán dnes představil plán na proměnu desítek kilometrů ulic, ve kterých chce na úkor automobilové dopravy upřednostnit chodce a cyklisty. Město se inspirovalo současnou koronavirovou krizí a karanténou, díky které se znatelně zlepšila kvalita ovzduší v oblasti, která za normálního stavu patří k jedněm z nejhůře znečištěných v Evropě.

Průmyslový region Lombardie, jehož je Milán správním střediskem, je koronavirem nejhůře zasaženou oblastí Itálie. Kvůli omezení volného pohybu osob, jež Itálie v reakci na šíření nemoci covid-19 v regionu nařídila 3. března, zde klesla automobilová doprava o 30 až 75 procent. Společně s dalšími opatřeními to vedlo k výraznému zlepšení kvality ovzduší, informuje list The Guardian.

Plán nazvaný Strade Aperte (otevřené ulice) počítá s dočasnými jízdními pruhy pro cyklisty, novými a rozšířenými chodníky či snížením povolené rychlosti ve vybraných úsecích na 30 kilometrů v hodině. Práce by mohly začít na populární nákupní ulici Corso Buenos Aires už na začátku května a celkem by se měly týkat až 35 kilometrů ulic. Většina revitalizací má být hotová do podzimu.

"Léta jsme pracovali na snížení automobilové dopravy. Když každý jezdí autem, není tu místo pro lidi, není tu místo na pohyb, není tu místo na komerční aktivity před obchody," říká náměstek milánského starosty Marco Granelli. "Samozřejmě, že chceme nastartovat ekonomiku, ale myslíme si, že bychom to měli postavit na jiném základu než předtím," dodal Granelli, podle kterého je potřeba podpořit bary, řemeslníky a restaurace.

Milán je hustě obydlené město, je ale relativně malé svou rozlohou. Ta činí zhruba 180 kilometrů čtverečních, které obývá 1,4 milionu lidí. Jeho populace je tak srovnatelná s Prahou, česká metropole je však více než dvaapůlkrát větší, než severoitalské město.

Hromadnou dopravu k cestě do práce v Milánu využívá okolo 55 procent obyvatel. Průměrná vzdálenost dojíždění je méně než 4 kilometry, což podle Guardianu umožňuje obyvatelům upřednostnit chůzi a cyklistiku před osobními auty.

Související

Více souvisejících

Milán Itálie životní prostředí auto Ekologie Covid-19 (koronavirus SARS-CoV-2)

Aktuálně se děje

včera

Sebastian Kurz

Bývalý rakouský kancléř Sebastian Kurz byl odsouzen

Bývalý rakouský kancléř Sebastian Kurz byl shledán vinným z křivé výpovědi, když před parlamentním vyšetřovacím výborem minimalizoval svou roli při jmenování dozorčí rady významné státní investiční společnosti ÖBAG. 

včera

včera

Kritik Kremlu Alexej Navalnyj

Navalného tým nabízí odměnu za informace, které objasní jeho "vraždu"

Spolupracovníci ruského opozičního vůdce Alexeje Navalného nabízejí odměnu ve výši 20 000 eur za jakékoli informace související s jeho "vraždou" ve vězeňském táboře IK-3 za polárním kruhem. Tuto výzvu adresovali příslušníkům ruské armády, policie, zaměstnancům Federální bezpečnostní služby (FSB), Vyšetřovacího výboru (Sledkem) a prokuratuře.

včera

včera

Petr Moos

Zemřel bývalý ministr dopravy a zakladatel dopravní fakulty Petr Moos

Ve věku 78 let dnes zemřel Petr Moos, vedoucí týmu, který připravoval rozšíření Krajské nemocnice Liberec o objekt Centra urgentní medicíny. V roce 1998 byl ministrem dopravy ČR v Tošovského vládě a jiného založil Fakultu dopravní na Českém vysokém učení technickém v Praze.

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Putin přišel o spojence. Ztratil kontrolu nad zemí ve své alianci

Arménie pozastavila své členství ve vojenské alianci Organizace smlouvy o kolektivní bezpečnosti (OZKB), kterou vede Rusko. Premiér Nikol Pašinjan to v rozhovoru odvysílaném ve čtvrtek odůvodnil tím, že aliance Arménii zklamala.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy