Nejhodnotnější automobilovou značkou světa je japonská Toyota před Mercedesem-Benz a BMW. Na dalších místech letošního žebříčku BrandZ skončily Tesla, Ford, Honda, Nissan, Audi VW a Porsche. Vyplývá to ze studie BrandZ, kterou sestavuje výzkumná společnost Kantar. V první stovce nejhodnotnějších značek světa jsou tři automobilky, z toho Toyota je na 48. místě.
Značka Toyota, která je v automobilovém průmyslu první poosmé, má podle studie hodnotu 28,4 miliardy dolarů (cca 670 miliard korun), Mercedes-Benz 21,3 miliardy a BMW 20,5 miliardy. Následující Tesla má hodnotu zhruba o devět miliard USD nižší.
How can car brands drive growth? @Kantar experts Guillaume Saint & Graham Staplehurst share analysis on the car category's performance in this year's #BrandZ100 most valuable global brands https://t.co/m840jofrbw
— BrandZ (@BrandZRankings) June 30, 2020
Toyota se orientuje na pohony s nízkými emisemi. Automobilka má nejmodernější technologie v hybridních, plug-in hybridních a vodíkových pohonech. Za více než 20 let sériové výroby hybridních pohonů dodala přes 15 milionů hybridů, a je tak jejich největším světovým výrobcem. Současně začala značka zavádět program na zavedení deseti elektrických modelů do roku 2025 a paralelně vyvíjí automobily na vodíkový pohon.
Prestižní žebříček BrandZ 100 nejcennějších globálních značek vychází z různých ukazatelů, jako jsou finanční výsledky značky, průzkumy veřejného mínění, aktuální obchodní operace a budoucí plány. Důležitým faktorem je závazek k ochraně životního prostředí a vývoj technologií šetrných k životnímu prostředí.
Související
"Zákaz spalovacích motorů v roce 2035 je smeten ze stolu." EU příští týden kontroverzní nařízení zmírní
Evropský automobilový průmysl na scestí: O elektromobily není takový zájem, Čína chystá velkou expanzi do EU
auto , Toyota , Tesla Motors , honda , ford motor company , Audi , Nissan Motor , BMW
Aktuálně se děje
před 13 minutami
Zelenskyj i Putin chtějí ukončit válku na Ukrajině, prohlásil Trump
Aktualizováno před 1 hodinou
Nebezpečné počasí hrozí už dnes večer. Výstraha se týká celé ČR
před 1 hodinou
Trump měl na telefonu Putina. Hovor byl dobrý a produktivní, tvrdí šéf Bílého domu
před 2 hodinami
Vážná nehoda na Benešovsku. Na místě hořelo
před 3 hodinami
Smrt Bardotové zasáhla i české politiky. Ozvali se Babiš či Klempíř
před 3 hodinami
Příměří u jaderné elektrárny v Záporoží. Začaly kritické opravy vedení
před 4 hodinami
Muž s nožem v Budějovicích vyhrožoval kolemjdoucím. Policista ho zpacifikoval
před 5 hodinami
Francie oplakává Bardotovou. O dojmy se podělil i prezident Macron
před 6 hodinami
Lavrov promluvil o úmyslech Moskvy a varoval Evropany
před 8 hodinami
Hazard, jaký se nevidí. Žena v Krkonoších bruslila na tenkém ledu i s kočárkem
před 9 hodinami
Zemřela ikonická herečka Brigitte Bardotová
před 9 hodinami
Turek se nevzdává. Pavel by měl dodržet svá slova, říká poslanec
před 10 hodinami
Zimní počasí na přelomu roku. Napadnout mohou desítky centimetrů sněhu
před 11 hodinami
Trump přivítá Zelenského. Zbývá deset procent a plán bude hotový, tvrdí Kyjev
před 12 hodinami
Anonym vyhrožoval střelbou v teplickém obchodním domě. Policie po něm pátrá
před 13 hodinami
Předpověď počasí: Poslední týden roku bude ve znamení pravé zimy
včera
"Zelenskyj nemá nic, dokud to neschválím." Trump dal jasně najevo, kdo rozhoduje o válce na Ukrajině
včera
Obrana za miliardy. Polsko se opevňuje před Ruskem, staví dračí zuby i protidronové bariéry
včera
Rusko válkou ničí samo sebe. Chytilo se do své vlastní ekonomické pasti
včera
Období hlubokého otřesu a nejistoty. Rok 2025 se zapíše do dějin Evropské unie
Uplynulý rok 2025 se do dějin evropské ekonomiky zapíše jako období hlubokého otřesu a nejistoty. Server Politico jej popisuje jako jeden z nejvíce vyčerpávajících roků pro unijní obchod, kterému dominoval nevybíravý tlak staronového amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ten od svého lednového návratu do úřadu nešetřil na adresu Bruselu urážkami a označil Evropskou unii za uskupení vytvořené k parazitování na Americe, což následně podpořil zavedením nejtvrdších celních bariér za posledních sto let.
Zdroj: Libor Novák