Praha – Vláda zítra dostane na stůl návrh ministra dopravy Dana Ťoka na schválení dvanácti zakázek na zimní údržbu silnic první třídy, které úřad plánuje zadat v jednacím řízení bez uveřejnění. Na základě stížností uchazečů zastavil prostřednictvím předběžného opatření Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) původní otevřený výběrová řízení.
Problematickou zakázku se úřad snaží prosadit už od půlky loňského roku. Téměř ve všech zakázkách podle Ťoka uspěly firmy, které zimní údržbu prování standardně. „Dosáhli jsme ale o 15 procent nižší ceny. Jedna z vítězných firem, SÚS (Správa a údržba silnic) z kraje Vysočina, se odvolala k antimonopolnímu úřadu a ten nám znemožnil soutěž dokončit. Kvůli tomu musíme zimní údržbu zajistit na příští sezónu přímým zadáním, znovu ale oslovíme více uchazečů a chceme dosáhnout nižších cen," dodal Ťok.
Na základě smlouvy provádí část zimní údržby krajská Správa a údržba silnic. Pro část oblastí vypsala tendry státní příspěvková organizace Ředitelství silnic a dálnic a pět oblastí už dříve v rámci pilotního projektu vyhlásilo samo ministerstvo dopravy. Výsledky tohoto pilotního projektu ve Zlínském a Karlovarském kraji dopadly podle ministerstva dopravy pozitivně.
Kraje se ale staví proti zadávání údržby formou veřejné soutěže vypisované ministerstvem dopravy. Právě kraje jsou z velké části zřizovateli místních správ údržby silnic. Koncem května otevřenou soutěž na provádění údržby silnic kritizovali hejtmani na zasedání Asociace krajů a obávali se dodržování dojezdových časů záchranářů, policistů a hasičů, pokud by soutěže vyhrály soukromé firmy.
Ministerstvo ale oponuje, že časy pro odklízení sněhu stanovené zákonem a součástí výběrového řízení bylo i zostření sankcí, pokud by provozovatel tato pravidla nedodržel.
Původní veřejná zakázka se týkala 21 oblastí v Libereckém, Středočeském, Královéhradeckém, Zlínském kraji a na Vysočině. Její hodnota se pohybovala kolem 1,3 miliardy. Jako hodnotu bude mít předpokládaná zakázka, úřad neuvedl.
Související
Ceny dálničních známek od ledna vzrostou, potvrdilo ministerstvo
První český PPP projekt je hotový. Dálnici D4 prodloužil o desítky kilometrů
Ministerstvo dopravy , Dan Ťok (ministr dopravy) , Silnice
Aktuálně se děje
před 17 minutami
OBRAZEM: Mikuláš se svou partou čertů a andělů si podmanil ulice Prahy
včera
Experti rozebrali chování prince Harryho. Návrat domů není vyloučen
včera
Papír s informací o růstu důchodů už nepřijde každému, upozornil úřad
včera
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
včera
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno včera
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
včera
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
včera
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
včera
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
včera
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
včera
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
včera
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
včera
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
včera
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
včera
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
včera
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
včera
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
včera
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
včera
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
včera
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
Nejenom prezident má problém s vládním angažmá poslance Filipa Turka (Motoristé), který by se po poslední rošádě měl stát ministrem životního prostředí, nikoliv šéfem diplomacie. Podle průzkumu nechce Turka v příští české vládě více než polovina lidí.
Zdroj: Jan Hrabě