380 metrů. Právě o tolik je tubus nově otevřeného Ejpovického tunelu u Plzně delší než jediný letos zkompletovaný dálniční úsek. Na necelé čtyři kilometry dálnice D7 u Postoloprt vjela první auta v srpnu letošního roku, po 56 letech výstavby této dálnice je tak v provozu více než polovina plánované trasy.
O další kilometry se přitom letos měla rozrůst i páteřní dálnice D1. Zpoždění se však netýká pouze modernizovaných, ale rovněž nově budovaných úseků. Zprovoznění čtrnáctikilometrového úseku mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou se tedy odkládá na příští rok. V něm by se měl otevřít i osmikilometrový úsek dálnice D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Ševětínem.
Na této „jihočeské“ dálnici letos ŘSD zprovoznilo úsek mezi zmiňovaným Ševětínem a Borkem. Prozatím se však jezdí pouze po jednom jízdním pásu, na ten druhý začali silničáři přestavovat místní starou silnici. Dokončení je plánováno na rok 2020.
Nepodařilo se ani zahájit stavbu vysněných 100 nových kilometrů dálnic, k dosažení této mety chybělo 14 kilometrů. Došlo však k zahájení stavby dlouho slibované dálnice D35 i pokračování dálnic D11, D35, D48 a D55. Na rok 2019 se naopak posunul termín zahájení výstavby dalšího úseku dálnice D3 mezi Hodějovicemi a Třebonínem.
Na železnici dochází spíše k modernizacím původních tratí. Na třetím koridoru mezi Rokycany a Plzní došlo k řadě přeložek, které dopravu výrazně urychlily. Práce začaly i na dvou úsecích čtvrtého koridoru z Prahy do Tábora. Léta očekávané projekty vysokorychlostních tratí se jen tak stavět nezačnou. V současnosti vznikají maximálně studie proveditelnosti.
Největší událostí tak bylo listopadové otevření Ejpovického tunelu, který je s délkou 4150 metrů nejdelší stavbou tohoto druhu na české železnici. Jezdí se tu rychlostí až 160 km/h, v příštím roce se bude zkoušet i dvousetkilometrová rychlost.
Související
Policie zasahuje na Ředitelství silnic a dálnic i na ministerstvu pro místní rozvoj. Zadržela 11 lidí
Hrozí komplikace na D1. Silničáři opravují vozovku, jeden víkend stačit nebude
řsd , SŽDC , Ministerstvo dopravy , Dan Ťok (ministr dopravy) , Česká republika , doprava
Aktuálně se děje
před 37 minutami
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
před 57 minutami
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
před 1 hodinou
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
před 2 hodinami
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
před 2 hodinami
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
před 3 hodinami
Merz na poslední chvíli mění plány. Nečekaně pojede kvůli Ukrajině do Bruselu
před 5 hodinami
Počasí o víkendu: V noci bude mrznout, přes den se citelně oteplí
včera
Pavel v úterý jmenuje Babiše premiérem
včera
Britský expert pro EZ: Globální potravinová bezpečnost bude stabilní, rizikem ale zůstává Putin
včera
Babiš oznámil, že se navždy vzdá Agrofertu
včera
New York Times podává žalobu na Pentagon a Hegsetha
včera
Letadlo se Zelenským pronásledovaly záhadné vojenské drony
včera
Je naprostá iluze věřit, že by Rusko mohlo na Ukrajině prohrát, prohlásil belgický premiér
Aktualizováno včera
Na Hrad dorazil Zůna, Šebestyán a Macinka. Jmenování Turka ministrem není pravděpodobné, řekl Pavel
včera
Macron tajně varoval evropské lídry: Existuje šance, že USA zradí Ukrajinu a Evropu
včera
Amerikou hýbe očkovací kauza: Po vakcíně zemřelo 10 dětí, tvrdí úřady. Důkazy ale nikdo nemá
včera
Král Karel III. pronesl vzácné prohlášení k Ukrajině. Odsoudil Rusko
včera
Zemřel světově proslulý kostýmní výtvarník Theodor Pištěk
včera
Co si myslí Evropané? Bojí se války a Trumpa vnímají jako nepřítele
včera
Eurovize čelí nejtěžšímu rozhodnutí v historii: Rozhodne, zda vyhodí Izrael
Soutěž Eurovision Song Contest čelí v Ženevě klíčovému "přelomovému" zasedání, které rozhodne o její budoucnosti. Organizátoři a zúčastněné země budou ve čtvrtek diskutovat o tom, zda by Izraeli měla být povolena další účast v soutěži. Důvodem jsou protesty proti způsobu, jakým izraelská vláda vede válku v Gaze, a obvinění z nekalých praktik při hlasování.
Zdroj: Libor Novák