Praha - Proč eskalátory v pražském metru ve stanici Anděl jezdí svižným tempem, ale naopak na náměstí Míru by cestující za jízdy usnul? Na vině není technika, ale nařízení Evropské unie, píše ve svém čtvrtečním vydání deník Právo.
Podle bruselských úředníků je totiž nutné, aby eskalátory v metru jezdily pomalu. Přibrzdit eskalátory však není jen tak, dopravní podnik za to zaplatí stovky milionů korun.
Dříve bylo zcela běžné, že cestující doslova frčeli na schodech rychlostí 2,5 metru za sekundu (9 km/h). To se ale zdá úředníkům nebezpečné, proto omezili rychlost na 0,7 metru za sekundu (2,52 km/h).
"Z hlediska cestujících je to příjemné, z hlediska bezpečnosti je to problémové," komentoval velkou rychlost eskalátorů pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner. Podle něho byly vyšší rychlost před lety hlavně ve stanicích tras A a B, to se ale postupně mění.
Například na "zdolání" nejhlubší stanice metra na náměstí Míru je třeba dvě minuty a dvacet vteřin, pokud se cestující nechá celou cestu vézt. Pokud zde Pražané cestují do práce a z práce, stráví na schodech více než čtyři a půl minuty. Bez nařízení EU by to byla zhruba jen minuta a půl.
Jak připomněl radní Šteiner, některým lidem se zpomalení nelíbí. Navíc je přestavba na pomalejší rychlost velice nákladná. V jedné stanici přijde rekonstrukce na padesát až sto milionů korun.
Související
Metro opět staví ve všech stanicích na lince C. Pankrác po rekonstrukci opět funguje
Metru se nevyhnuly potíže ani v předvánočním čase. V pátek skončí dlouhé omezení
Aktuálně se děje
před 35 minutami
Izraelská policie zatkla palestinského muže. Převlékl se za Santa Clause
před 1 hodinou
Předvánoční úspěch českých sportovců, které dávají naději směrem k Zimním olympijským hrám
před 1 hodinou
Ještě v neděli závodil, před Štědrým dnem ho našli v hotelu. Zemřel biatlonista Bakken
před 1 hodinou
Zůna ukázal SPD tvrdou realitu. Bohužel však skončil dříve, než vůbec začal
před 1 hodinou
Na Kilimandžáru se zřítil vrtulník s pěti lidmi na palubě. Mezi mrtvými jsou čeští turisté
před 3 hodinami
Papež vyzval Ukrajinu a Rusko, aby zasedly k jednomu stolu a začaly jednat
před 3 hodinami
Soud poslal MMA zápasníka Karlose Vémolu do vazby
před 4 hodinami
Turecko zadrželo stovku sympatizantů Islámského státu. Chystali teroristické útoky během novoročních oslav
před 5 hodinami
Islámský stát v tichosti opět sílí. Vytváří statisíce nových uprchlíků
před 6 hodinami
Úřady oznámily, že našly přes milion nových dokumentů v kauze Epsteina
před 8 hodinami
Evropa může čelit válce s Ruskem do několika let. Podle expertů na to není vůbec připravena
před 9 hodinami
Počasí bude mrazivé i po svátcích, o víkendu se přidá sněžení
včera
Brusel vrací úder. Tlaku USA ustoupit nehodlá
včera
RECENZE: Záhada strašidelného zámku se bojí i vlastního stínu. Neurazí, ale upadne v zapomnění
včera
Napětí na Blízkém východě: Izrael stupňuje údery v Libanonu před klíčovým termínem
včera
Referendum o konci války, budoucnost Záporožské jaderné elektrárny. Co obsahuje 20bodový mírový plán?
včera
Jihomoravští záchranáři jsou na pokraji sil: Místo nehod řeší rýmu a teploty
včera
Ruské jednotky v noci vtrhly do ukrajinské vesnice. Odvlekly desítky lidí
včera
Transatlantická roztržka graduje: USA zakázaly vstup do země strůjcům evropské digitální regulace
včera
Spor USA s Venezuelou má nečekaného vítěze. Zatím z něj těží pouze Čína
Peking má hned několik důvodů, proč ostře vystupovat proti stupňujícímu se vojenskému tlaku USA na Venezuelu. Nedávné zadržení ropných tankerů americkou pobřežní stráží v rámci Trumpovy „úplné blokády“ zasahuje ekonomické srdce jednoho z nejbližších partnerů Číny v Latinské Americe. Právě Čína je přitom hlavním odběratelem venezuelské ropy – v posledních měsících k ní směřovalo zhruba 80 % veškerého exportu této jihoamerické země.
Zdroj: Libor Novák