Praha - Stále více lidí se chce vyhnout předvánočnímu shonu v obchodech a dárky objednává na internetu. Část zákazníků známého eshopu Mall.cz si teď ale toto rozhodnutí vyčítá. Nákupem na internetu si zadělali na ještě větší stres a mnohdy jim nezbylo, než shánět na poslední chvíli dárky v kamenném obchodě.
Obchodníci sice před Vánocemi zažívají žně, ale zároveň musí odolávat náporu ze strany zákazníků. Podle vyjádření mnoha z nich se to příliš nedaří známému internetovému obchodu Mall.cz. Zákazníci si stěžují na nedodržování avizované lhůty pro dodání zboží, nekonečně dlouhé čekání na zákaznické lince a dokonce na rušení objednávek ze strany Mall.cz
Podobné stížnosti se objevují i na facebookových profilech dalších eshopů. Máte také negativní zkušenosti s českými eshopy? Ozvěte se nám na zpravy@nova.cz
"Stále řeším vámi nedodané zboží, které jsem objednávala 27. listopadu v dobré víře, že jsem vánoční dárky objednala včas, nicméně dnes je 22. prosince a stále je nemám (podle vašich slibů mělo být zboží dodáno nejpozději včera)," stěžuje si na facebookovém profilu Mall.cz zákaznice Ivana Stoupová.
Podobnou zkušenost měla i Antonie Dvořáková, která si 20. prosince stěžovala, že ještě neobdržela zboží objednané 22. listopadu.
Stejně mluví i zákaznice Zdeňka Růžičková. "Mám objednávku od 14. 12. zaplacenou okamžitě kartou. Uvedené doručení mělo být 15. 12. - 16. 12. Dnes je 22. 12. a nejen, že není objednávka k dnešnímu dni dodána, ale je u ní uveden stav "otevřená"."
Odpověď zákaznického servisu stěžovatelku nepotěšila. "Je mi to moc líto, ale bohužel zboží není skladem. V tomto případě Vám bude platba vrácena zpět na kartu a peníze byste měla obdržet do pěti pracovních dní."
Paní ovšem nebyla jedinou klientkou, které nakonec dostala zprávu, že její objednávka byla stornována. S podobnou zkušeností se svěřili na Facebooku také další zákazníci. Bohužel jim nezbude nic jiného, než se vydat do přeplněných nákupních center a shánět náhradní dárky.
Psali jsme: Nákupní šílenství: Počet objednávek v e-shopech je rekordní. A hity letošních Vánoc?"S problémy se zrušenými objednávkami jsme se potýkali v listopadu kvůli stěhování do nového distribučního centra. Tyto zákazníky jsme odškodnili," řekla mluvčí Mall.cz Michala Gregorová.
"Pokud se nyní stane, že zákazníkovi zrušíme objednávku, jde o ojedinělé případy, jak je bohužel v tak obrovském množství objednávek nevyhnutelné. I tak nás to samozřejmě mrzí. Od Černého pátku jede náš sklad v ostrém režimu a zboží expedujeme ve slíbených termínech. Zákazníkům dokonce jako jediní garantujeme doručení do Vánoc garancí 250 Kč," dodala Gregorová.
Zákazníkům vzniká ještě jedna nepříjemnost. Vrácení peněz na účet trvá až pět dní. Pokud jim tedy dva dny před Štědrým večerem Mall.cz oznámil, že objednávku ruší a vrátí peníze, dostanou je zpět na účet až po svátcích. Většinou přitom jde o nemalé částky!
Zákaznické centrum obchodu před svátky nestíhá. "Na zákaznické lince jsem na plus mínus patnáctém místě, stále se nemohu dovolat," stěžuje si Lenka Hanousková. "Čtyřikrát jsme volali na zákaznickou linku, čekali víc než 30 minut na spojení a vždycky nám jen řeknou, že to prověří a ozvou se," stěžuje si Šárka Házlová.
Kromě nekonečného čekání na zákaznické lince, které se zákazníkům může pořádně prodražit, protože za každou provolanou minutu platí podle svého tarifu, si klienti také stěžují, že obchod nereaguje na stížnosti poslané přes formulář na stránce obchodu nebo přes emaily.
"Zákaznický servis jsme posílili na maximum. Intenzivně například řešíme i dotazy na sociálních sítích," dodala mluvčí Mall.cz Michala Gregorová. Zaměstnanci skutečně na Facebooku zodpovídají dotazy a snaží se nespokojeným zákazníkům najít aktuální informace o jejich objednávce.
Související
Policie rozkryla síť podvodných e-shopů. Jediný muž oběti obral o miliony
Umíme to rychleji a pohodlněji? Mezi českými e-shopy se rozhořela "neetická" bitva o reklamace
Aktuálně se děje
včera
Pavel v úterý jmenuje Babiše premiérem
včera
Britský expert pro EZ: Globální potravinová bezpečnost bude stabilní, rizikem ale zůstává Putin
včera
Babiš oznámil, že se navždy vzdá Agrofertu
včera
New York Times podává žalobu na Pentagon a Hegsetha
včera
Letadlo se Zelenským pronásledovaly záhadné vojenské drony
včera
Je naprostá iluze věřit, že by Rusko mohlo na Ukrajině prohrát, prohlásil belgický premiér
Aktualizováno včera
Na Hrad dorazil Zůna, Šebestyán a Macinka. Jmenování Turka ministrem není pravděpodobné, řekl Pavel
včera
Macron tajně varoval evropské lídry: Existuje šance, že USA zradí Ukrajinu a Evropu
včera
Amerikou hýbe očkovací kauza: Po vakcíně zemřelo 10 dětí, tvrdí úřady. Důkazy ale nikdo nemá
včera
Král Karel III. pronesl vzácné prohlášení k Ukrajině. Odsoudil Rusko
včera
Zemřel světově proslulý kostýmní výtvarník Theodor Pištěk
včera
Co si myslí Evropané? Bojí se války a Trumpa vnímají jako nepřítele
včera
Eurovize čelí nejtěžšímu rozhodnutí v historii: Rozhodne, zda vyhodí Izrael
včera
Putin nezahálí. Po neúspěšném jednání o Ukrajině míří do Indie
včera
Cesta k míru na Ukrajině je nejistá, varuje Trump. Američtí vyslanci chystají setkání s kyjevským představitelem
včera
Proč rozhovory dosud nic nepřinesly? Putin na mír nespěchá, užívá si pocit, že se ho svět doprošuje
včera
Počasí na některých místech potrápí řidiče, avizovali meteorologové
3. prosince 2025 21:58
Na Štědrý den půjde nakoupit i letos. Jeden z řetězců ale bude pokračovat v tradici
3. prosince 2025 21:07
Bývalý princ Andrew je bez dvou dalších poct. Ztrácí status rytíře
3. prosince 2025 19:54
Metro zastavila vážná nehoda. Mladá žena spadla pod soupravu
Vážný incident se v úterý stal na lince A pražského metra. Ve stanici Hradčanská spadla pod soupravu mladá žena, která utrpěla vážná zranění. Zřejmě šlo o pokus o sebevraždu. Událost ovlivnila provoz na zmíněné lince.
Zdroj: Jan Hrabě