Praha - Stále více lidí se chce vyhnout předvánočnímu shonu v obchodech a dárky objednává na internetu. Část zákazníků známého eshopu Mall.cz si teď ale toto rozhodnutí vyčítá. Nákupem na internetu si zadělali na ještě větší stres a mnohdy jim nezbylo, než shánět na poslední chvíli dárky v kamenném obchodě.
Obchodníci sice před Vánocemi zažívají žně, ale zároveň musí odolávat náporu ze strany zákazníků. Podle vyjádření mnoha z nich se to příliš nedaří známému internetovému obchodu Mall.cz. Zákazníci si stěžují na nedodržování avizované lhůty pro dodání zboží, nekonečně dlouhé čekání na zákaznické lince a dokonce na rušení objednávek ze strany Mall.cz
Podobné stížnosti se objevují i na facebookových profilech dalších eshopů. Máte také negativní zkušenosti s českými eshopy? Ozvěte se nám na zpravy@nova.cz
"Stále řeším vámi nedodané zboží, které jsem objednávala 27. listopadu v dobré víře, že jsem vánoční dárky objednala včas, nicméně dnes je 22. prosince a stále je nemám (podle vašich slibů mělo být zboží dodáno nejpozději včera)," stěžuje si na facebookovém profilu Mall.cz zákaznice Ivana Stoupová.
Podobnou zkušenost měla i Antonie Dvořáková, která si 20. prosince stěžovala, že ještě neobdržela zboží objednané 22. listopadu.
Stejně mluví i zákaznice Zdeňka Růžičková. "Mám objednávku od 14. 12. zaplacenou okamžitě kartou. Uvedené doručení mělo být 15. 12. - 16. 12. Dnes je 22. 12. a nejen, že není objednávka k dnešnímu dni dodána, ale je u ní uveden stav "otevřená"."
Odpověď zákaznického servisu stěžovatelku nepotěšila. "Je mi to moc líto, ale bohužel zboží není skladem. V tomto případě Vám bude platba vrácena zpět na kartu a peníze byste měla obdržet do pěti pracovních dní."
Paní ovšem nebyla jedinou klientkou, které nakonec dostala zprávu, že její objednávka byla stornována. S podobnou zkušeností se svěřili na Facebooku také další zákazníci. Bohužel jim nezbude nic jiného, než se vydat do přeplněných nákupních center a shánět náhradní dárky.
Psali jsme: Nákupní šílenství: Počet objednávek v e-shopech je rekordní. A hity letošních Vánoc?"S problémy se zrušenými objednávkami jsme se potýkali v listopadu kvůli stěhování do nového distribučního centra. Tyto zákazníky jsme odškodnili," řekla mluvčí Mall.cz Michala Gregorová.
"Pokud se nyní stane, že zákazníkovi zrušíme objednávku, jde o ojedinělé případy, jak je bohužel v tak obrovském množství objednávek nevyhnutelné. I tak nás to samozřejmě mrzí. Od Černého pátku jede náš sklad v ostrém režimu a zboží expedujeme ve slíbených termínech. Zákazníkům dokonce jako jediní garantujeme doručení do Vánoc garancí 250 Kč," dodala Gregorová.
Zákazníkům vzniká ještě jedna nepříjemnost. Vrácení peněz na účet trvá až pět dní. Pokud jim tedy dva dny před Štědrým večerem Mall.cz oznámil, že objednávku ruší a vrátí peníze, dostanou je zpět na účet až po svátcích. Většinou přitom jde o nemalé částky!
Zákaznické centrum obchodu před svátky nestíhá. "Na zákaznické lince jsem na plus mínus patnáctém místě, stále se nemohu dovolat," stěžuje si Lenka Hanousková. "Čtyřikrát jsme volali na zákaznickou linku, čekali víc než 30 minut na spojení a vždycky nám jen řeknou, že to prověří a ozvou se," stěžuje si Šárka Házlová.
Kromě nekonečného čekání na zákaznické lince, které se zákazníkům může pořádně prodražit, protože za každou provolanou minutu platí podle svého tarifu, si klienti také stěžují, že obchod nereaguje na stížnosti poslané přes formulář na stránce obchodu nebo přes emaily.
"Zákaznický servis jsme posílili na maximum. Intenzivně například řešíme i dotazy na sociálních sítích," dodala mluvčí Mall.cz Michala Gregorová. Zaměstnanci skutečně na Facebooku zodpovídají dotazy a snaží se nespokojeným zákazníkům najít aktuální informace o jejich objednávce.
Související

Policie rozkryla síť podvodných e-shopů. Jediný muž oběti obral o miliony

Umíme to rychleji a pohodlněji? Mezi českými e-shopy se rozhořela "neetická" bitva o reklamace
Aktuálně se děje
před 19 minutami

Výhled počasí na zbytek února. Zima ještě neřekla poslední slovo
včera

Neobvyklá nehoda u Olomouce způsobila značnou škodu. Na vině je mladý řidič
včera

Hrubě nevydařený duel Plzně s Libercem stojí sudí Beneše a Petříka možnost delegace
včera

V Česku začala další stavba dálnice. Zahájili ji Fiala s Kupkou
včera

Chřipková epidemie vrcholí u dospělých. Nemocných dětí už ubývá
včera

Vaclík má namířeno opět na Pyrenejský poloostrov. Tentokrát do Portugalska
včera

Počasí v Česku může ovlivnit arktický chlad, připouštějí meteorologové
včera

Nečekané oznámení Hamásu. Další propuštění rukojmích se odkládá
včera

Zoufalým Českým Budějovicím má pomoci fotbalista s téměř 250 bundesligovými starty
včera

Požár v Praze-Michli dnes ráno likvidovali hasiči. Hořela nízká budova
včera

Rumunský prezident Klaus Iohannis oznámil uprostřed politické krize rezignaci
včera

Ottawa obchodní válku vyhrála. Americké firmy potřebují volný obchod s Kanadou a Mexikem, upozornil Beaudry
včera

Trump může válku na Ukrajině ukončit. Pokud ale neuspěje, udělá ji mnohem krvavější
včera

Macron přiznal, že Evropa zaostává. Ujíždí jí vlak
včera

Lámání rekordů pokračuje. Počasí je rok od roku extrémnější, kam až mohou teploty vystoupat?
včera

Hamás vzkazuje Trumpovi: Vaše plány s Pásmem Gazy nevyjdou. Zničíme je
včera

Návrat nadzvukových letadel zkrátí lety do USA na pět hodin. Čeká nás revoluce v letecké dopravě?
včera

"Jak může někdo být tak hloupý?" "Nežijete na téhle planetě." Scholz a Merz se střetli v ostré debatě o migraci, ekonomice a Trumpovi
včera

Je Evropa připravena na příchod JD Vance?
včera
Otevřeně o novinařině: Bez lásky k řemeslu to nejde
Zamíříme-li kamkoliv – do komentářů na sociálních sítích, k veřejným projevům některých politiků nebo na stránky alternativních médií – všude na nás čeká stejné odhalení: novináři jsou placeni vládou. Nebo ještě lépe – přímo Georgem Sorosem.
Zdroj: Jakub Jurek