Praha - Jak ukázal průzkum České marketingové společnosti (ČMS), lidé jsou nejvíce přesyceni reklamou v komerčních televizích. Poněkud jiná je však situace v případě obyvatel Prahy.
Na TV Nova reklama vadí 79 procentům Čechů, v televizi Prima 71 procentům. Následují reklama na internetu a letáky v poštovních schránkách, které obtěžují zhruba tři pětiny lidí. Naopak nejpřijatelnější jsou pro lidi prezentace na místě prodeje, které vadí 16 procentům respondentů.
"Nejvíce jsou lidé přesyceni reklamou v komerčních televizích, kde vadí hlavně přerušování pořadů reklamními bloky, které navíc mnohdy běží na více stanicích současně. Strmě vzrůstá přesycenost reklamou na sociálních sítích. Nejčastěji se v tomto směru vyjadřují starší lidé s nižšími příjmy," uvedla prezidentka ČMS Jitka Vysekalová.
Pražanům více vadí reklama na internetu, plakáty a billboardy a reklama umístěná v historickém centru. "Naopak jim, ještě méně než ostatním, vadí všechny typy reklamy na místě prodeje," doplnila Vysekalová.
Podle dřívějších průzkumů lidem nejvíce vadí reklama na cigarety, velká většina z nich by ji zakázala. Mezi častěji odmítané patří také náboženská témata. "Protože postoje lidí k reklamě na cigarety, alkohol, nezdravé potraviny a volně prodejné léky se v posledním období výrazněji neměnily, letos jsme se zeptali jen na názory na využívání erotických a sexuálních motivů v reklamě," uvedla Vysekalová.
Tyto reklamy se líbí za všech okolností 12 procentům lidí, 30 procent uvedlo, že pouze pokud se hodí k nabízenému výrobku. Nejtolerantnější jsou muži, mladí lidé a obyvatelé Prahy. Reklamy s erotickými motivy by naopak zakázalo osm procent lidí. Velmi negativní postoj mají Češi k reklamě v dětských pořadech, kde by ji zakázalo 84 procent. Podíl Čechů, kteří letos uvedli, že reklamu milují, se mírně zvýšil na 11 procent. Většinou jsou to svobodné studující ženy do 29 let.
Podle ředitele výzkumu agentury ppm factum Miroslava Fouse se česká veřejnost v názorech na přínosnost reklamy v poslední době výrazně polarizuje. "Ubývá lidí, kteří reklamu neřeší, a v posledních pěti letech přibývají ti, kteří jsou přesvědčeni, že oni reklamu nepotřebují, i když uznávají její význam pro ekonomiku," řekl.
Související
Vláda připravila změny v regulaci reklamy a navrhla přesuny peněz v evropských fondech
Za zasílání obchodních sdělení bez souhlasu bude hrozit pokuta až 100.000 korun
reklama , průzkumy , češi , televize , Lidé
Aktuálně se děje
před 13 minutami
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
před 32 minutami
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
před 1 hodinou
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
před 1 hodinou
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
před 2 hodinami
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
před 2 hodinami
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
před 3 hodinami
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
před 4 hodinami
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
před 4 hodinami
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
před 5 hodinami
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
před 5 hodinami
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
před 6 hodinami
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
před 7 hodinami
Merz na poslední chvíli mění plány. Nečekaně pojede kvůli Ukrajině do Bruselu
před 8 hodinami
Počasí o víkendu: V noci bude mrznout, přes den se citelně oteplí
včera
Pavel v úterý jmenuje Babiše premiérem
včera
Britský expert pro EZ: Globální potravinová bezpečnost bude stabilní, rizikem ale zůstává Putin
včera
Babiš oznámil, že se navždy vzdá Agrofertu
včera
New York Times podává žalobu na Pentagon a Hegsetha
včera
Letadlo se Zelenským pronásledovaly záhadné vojenské drony
včera
Je naprostá iluze věřit, že by Rusko mohlo na Ukrajině prohrát, prohlásil belgický premiér
Belgický premiér Bart De Wever prohlásil, že je "naprostá iluze" věřit, že by Rusko mohlo ve válce na Ukrajině prohrát. Jeho nedávné komentáře, které odhalují hluboké neshody mezi evropskými lídry, zazněly v pondělí na akci deníku La Libre. Premiér si stěžoval na "neuvěřitelný" tlak ohledně otázky využití zmrazených ruských aktiv.
Zdroj: Libor Novák