Praha - Jak ukázal průzkum České marketingové společnosti (ČMS), lidé jsou nejvíce přesyceni reklamou v komerčních televizích. Poněkud jiná je však situace v případě obyvatel Prahy.
Na TV Nova reklama vadí 79 procentům Čechů, v televizi Prima 71 procentům. Následují reklama na internetu a letáky v poštovních schránkách, které obtěžují zhruba tři pětiny lidí. Naopak nejpřijatelnější jsou pro lidi prezentace na místě prodeje, které vadí 16 procentům respondentů.
"Nejvíce jsou lidé přesyceni reklamou v komerčních televizích, kde vadí hlavně přerušování pořadů reklamními bloky, které navíc mnohdy běží na více stanicích současně. Strmě vzrůstá přesycenost reklamou na sociálních sítích. Nejčastěji se v tomto směru vyjadřují starší lidé s nižšími příjmy," uvedla prezidentka ČMS Jitka Vysekalová.
Pražanům více vadí reklama na internetu, plakáty a billboardy a reklama umístěná v historickém centru. "Naopak jim, ještě méně než ostatním, vadí všechny typy reklamy na místě prodeje," doplnila Vysekalová.
Podle dřívějších průzkumů lidem nejvíce vadí reklama na cigarety, velká většina z nich by ji zakázala. Mezi častěji odmítané patří také náboženská témata. "Protože postoje lidí k reklamě na cigarety, alkohol, nezdravé potraviny a volně prodejné léky se v posledním období výrazněji neměnily, letos jsme se zeptali jen na názory na využívání erotických a sexuálních motivů v reklamě," uvedla Vysekalová.
Tyto reklamy se líbí za všech okolností 12 procentům lidí, 30 procent uvedlo, že pouze pokud se hodí k nabízenému výrobku. Nejtolerantnější jsou muži, mladí lidé a obyvatelé Prahy. Reklamy s erotickými motivy by naopak zakázalo osm procent lidí. Velmi negativní postoj mají Češi k reklamě v dětských pořadech, kde by ji zakázalo 84 procent. Podíl Čechů, kteří letos uvedli, že reklamu milují, se mírně zvýšil na 11 procent. Většinou jsou to svobodné studující ženy do 29 let.
Podle ředitele výzkumu agentury ppm factum Miroslava Fouse se česká veřejnost v názorech na přínosnost reklamy v poslední době výrazně polarizuje. "Ubývá lidí, kteří reklamu neřeší, a v posledních pěti letech přibývají ti, kteří jsou přesvědčeni, že oni reklamu nepotřebují, i když uznávají její význam pro ekonomiku," řekl.
Související
Vláda připravila změny v regulaci reklamy a navrhla přesuny peněz v evropských fondech
Za zasílání obchodních sdělení bez souhlasu bude hrozit pokuta až 100.000 korun
reklama , průzkumy , češi , televize , Lidé
Aktuálně se děje
před 37 minutami
V Česku se potvrdilo další ohnisko ptačí chřipky
před 1 hodinou
Zelenskyj i Putin chtějí ukončit válku na Ukrajině, prohlásil Trump
Aktualizováno před 2 hodinami
Nebezpečné počasí hrozí už dnes večer. Výstraha se týká celé ČR
před 3 hodinami
Trump měl na telefonu Putina. Hovor byl dobrý a produktivní, tvrdí šéf Bílého domu
před 4 hodinami
Vážná nehoda na Benešovsku. Na místě hořelo
před 4 hodinami
Smrt Bardotové zasáhla i české politiky. Ozvali se Babiš či Klempíř
před 5 hodinami
Příměří u jaderné elektrárny v Záporoží. Začaly kritické opravy vedení
před 6 hodinami
Muž s nožem v Budějovicích vyhrožoval kolemjdoucím. Policista ho zpacifikoval
před 7 hodinami
Francie oplakává Bardotovou. O dojmy se podělil i prezident Macron
před 8 hodinami
Lavrov promluvil o úmyslech Moskvy a varoval Evropany
před 10 hodinami
Hazard, jaký se nevidí. Žena v Krkonoších bruslila na tenkém ledu i s kočárkem
před 11 hodinami
Zemřela ikonická herečka Brigitte Bardotová
před 11 hodinami
Turek se nevzdává. Pavel by měl dodržet svá slova, říká poslanec
před 12 hodinami
Zimní počasí na přelomu roku. Napadnout mohou desítky centimetrů sněhu
před 13 hodinami
Trump přivítá Zelenského. Zbývá deset procent a plán bude hotový, tvrdí Kyjev
před 14 hodinami
Anonym vyhrožoval střelbou v teplickém obchodním domě. Policie po něm pátrá
před 15 hodinami
Předpověď počasí: Poslední týden roku bude ve znamení pravé zimy
včera
"Zelenskyj nemá nic, dokud to neschválím." Trump dal jasně najevo, kdo rozhoduje o válce na Ukrajině
včera
Obrana za miliardy. Polsko se opevňuje před Ruskem, staví dračí zuby i protidronové bariéry
včera
Rusko válkou ničí samo sebe. Chytilo se do své vlastní ekonomické pasti
Ruská federace se s blížícím se čtvrtým rokem plnohodnotné invaze na Ukrajinu potýká s nečekaným vedlejším efektem své válečné politiky. Regiony bohaté na energetické suroviny, které tvoří hospodářskou páteř země, totiž doplácejí na konflikt nejvyššími lidskými i ekonomickými ztrátami. Kreml proměnil odlehlé oblasti v zásobárnu vojáků i peněz, čímž však paradoxně ohrožuje průmyslová odvětví, která Putinovu agresi financují.
Zdroj: Libor Novák