Praha - Během prvních sto dnů ombudsman AAA Auto Milan Smutný vyřešil 15 případů a detailně prověřil systém práce se zákazníky. Zaměřil se na interní procesy od výkupu vozů přes jejich prodej a finanční služby až k poprodejnímu servisu a reklamacím.
"Svá doporučení jsem předal vedení společnosti, které je využilo při budování nového kontaktního centra. Mám pocit, že za poslední tři měsíce minulého roku udělalo AAA AUTO velký kus práce, aby posunulo kvalitu zákaznického servisu na zcela novou úroveň. Spojuji to zejména s nástupem nové generální ředitelky," zdůraznil Smutný.
Za celý loňský rok měla společnost zhruba 103 tisíc zákazníků, z nichž první polovina přišla svůj vůz prodat a druhá naopak zakoupit. Na ombudsmana se obrátily necelé dvě desítky lidí. "Někteří nebyli spokojeni se stanovením výkupní ceny svého vozu, další si stěžovali na závady zakoupených automobilů, případně na zamítnutí reklamace," uvedl Smutný.
Funkci ombudsmana ve společnosti zřídila nová generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. "Od svého nástupu jsem jasně deklarovala jako svůj hlavní úkol zlepšení komunikace se zákazníky a více empatický přístup k těm, kteří se ocitnou v problémech, byť za ně z hlediska platné legislativy naše společnost nenese odpovědnost. Ombudsman je tu pro posouzení, zda neaplikujeme zákonná ustanovení příliš striktně a zda není prostor i po zamítnutí reklamace podle platného reklamačního řádu pro zákazníka ještě něco udělat," upozornila Topolová.
V posledních týdnech společnost provedla rozsáhlý průzkum mezi zákazníky se zaměřením na jejich vnímání komunikace s firmou. Průzkum kladl velkou váhu i na zjištění důvodů možné nespokojenosti jako podklad pro následná preventivní opatření zabraňující jejich vzniku. "Byli jsme velmi potěšeni četnými pozitivními ohlasy s předpokladem dalších vzájemných obchodů. Společnost věnuje stále více prostředků do školení efektivní komunikace svých zaměstnanců se zákazníky, aby předcházela možným nedorozuměním. Intenzivní spolupráce kontaktního centra s ombudsmanem přináší minimalizaci počtu zákaznických stížností," řekla Topolová.
Podle ombudsmana Smutného společnost ještě čeká náročný úkol neustále a detailněji zákazníkům vysvětlovat rozdíly mezi novými vozy a vozy 'z druhé ruky'. "Pokud vznikne problém, většinou jde hlavně o nepochopení, které se po bližším jednání rychle vysvětlí. Důležité je, aby si zákazník uvědomil, že zboží z bazaru prostě není, a z principu ani být nemůže, ve všech ohledech stejně bezvadné jako zboží zcela nové," poznamenal Smutný.
Doporučil zkrátit reakční dobu na zákaznické podněty na maximálně 24 hodin. "S návrhem na stanovení časového limitu na vyřízení zákaznického podnětu jsem souhlasila a bude úkolem našeho kontaktního centra ho uvést do života," řekla Topolová.
Související
Ombudsmana Křečka bude nově zastupovat Schorm
Senát na zástupce ombudsmana navrhl zástupce ČR před Evropským soudem Schorma
ombudsman , AAA Auto , Autobazar
Aktuálně se děje
před 7 minutami
Robert Fico je u Putina v Kremlu
před 48 minutami
Ukrajinci zaútočili na Kazaň. Putin teď slibuje mnohem větší destrukci na Ukrajině
před 1 hodinou
Poslední šance si vyřídit všechno potřebné. Pošta sdělila, jak bude mít otevřeno
před 2 hodinami
Davidovou trápí vyhřezlá ploténka. Na operaci se však zatím nechystá
před 2 hodinami
Bramborový salát podle Magdaleny Dobromily Rettigové
před 3 hodinami
Prosincové projevy politiků: Pavel bude poslední v řadě. Promluví i Zeman
před 5 hodinami
Důchody dostanou lidé do Štědrého dne. Příští rok už to bude o Vánocích jinak
před 6 hodinami
Rok od střelby na FF UK: Oběti se spravedlnosti nedočkají, přestože viníka smrti 14 lidí známe
před 8 hodinami
Otevírací doba o Vánocích. Pořádky se nemění, zákon mluví jasně
před 10 hodinami
Rok od tragédie, která změnila život mnoha lidem. Česko si připomíná nejhorší masovou střelbu v historii
Aktualizováno před 17 hodinami
OBRAZEM: Česko si připomnělo oběti tragédie na FF UK. Naší společností otřásla, říká Fiala
včera
Kate a William dojali Brity vánoční pohlednicí. Zachycuje klíčový moment tohoto roku
včera
Česká hymna poprvé zazněla před 190 lety. V Tylově Fidlovačce
včera
Policii znepokojuje, co se děje na D1 před Brnem. Ukázala záběry nebezpečných nehod
včera
Nobelova cena pro Trumpa? Při splnění jednoho předpokladu může být kandidátem
včera
Zlatý měsíc českých dálnic završen. Otevřelo se 28 nových kilometrů na D3
včera
Pavel kondoloval Steinmeierovi. Připomněl tragickou střelbu na FF UK
včera
Fico tvrdí, že mu Zelenskyj nabídl půlmiliardu eur za souhlas s Ukrajinou v NATO
včera
Z mírumilovného trhu se stalo místo hrůzného činu. Scholz promluvil v Magdeburgu
včera
Vymyslel si muže se zbraní a zaměstnal policii. Hrozí mu tři roky vězení
Policie v pátek obvinila muže, jehož oznámení vedlo ke zvýšené přítomnosti policistů v centru Prahy během čtvrtečního dne. Strážcům zákona totiž sdělil, že do města má namířeno muž se zbraní. Podezření se naštěstí nepotvrdilo.
Zdroj: Jan Hrabě