Praha - Budoucí šéf pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš chce jednat s tamními odbory o zmrazení mezd zaměstnanců, velké propouštění nechystá. Podle člena dozorčí rady podniku Oldřicha Schneidera zvoleného za zaměstnance je vyjednávání možné, odboráři ale byli vstřícní už při domlouvání nyní platné kolektivní smlouvy.
Ďuriš se chce též podívat na současný systém slev na jízdném, který je podle něj neudržitelný. Souhlasí se záměrem zvýšit pokutu na jízdném z 1000 na 1500 korun. Ďuriš, dosud generální ředitel Dopravního podniku města České Budějovice, to dnes řekl v České televizi. Patří to podle něj ke krokům, které mohou vést ke stabilizaci organizace, jež zajišťuje v hlavním městě hromadnou dopravu.
Česká televize uvedla, že v pražském dopravním podniku pracuje 10.595 lidí a průměrná mzda činí 31.332 korun. "Současná kolektivní smlouva je stoprocentním vítězstvím odborové strany nad manažerskou," uvedl Ďuriš. "Budeme hledat konstruktivní řešení," dodal. "Vždy je možno zahájit jednání, zákon to umožňuje, otázka je, jestli to položí správnou formou," řekl dnes ČTK Schneider. Kolektivní smlouva platná do konce roku 2015 zajišťuje reálný růst mezd zhruba o inflaci.
Nový šéf dopravních podniků hodlá také dohlédnout na to, aby Středočeský kraj za poskytnuté služby platil domluvenou částku, jde podle něj o desítky milionů korun. Podívat se také chce na kontroverzní smlouvu na pořízení tramvají a dostavbu metra A.
Zdražování jízdného podle Ďuriše není správnou cestou, je však třeba zhodnotit systém slev; zdarma jezdí děti do 15 let a senioři. Zavedení turniketů pro snížení počtu černých pasažérů pro něj nebude nyní prioritou. Naopak se nový ředitel chce zaměřit na lepší vymáhání pohledávek.
Ďuriš nahradí Milana Křístka. Dozorčí rada pražského dopravního podniku přijala ve čtvrtek jeho rezignaci a odvolala ho z představenstva společnosti. Zároveň představenstvu doporučila Křístkovo odvolání z funkce ředitele. Ďuriš byl místo Křístka zvolen členem představenstva.
Dopravní podnik se dlouhodobě potýká s problémy s financováním. Tíží ho dluhy a závazky z údajně nevypověditelných smluv, třeba na nákup tramvají za 19,2 miliardy korun. Z pražského rozpočtu získává dopravní podnik na provoz přes deset miliard korun.
Související
Metro C ráno nejezdilo na části trasy. Důvodem byla technická závada
Další výluka na lince metra C. V úseku přes centrum Prahy se nejezdí
Aktuálně se děje
před 30 minutami
OBRAZEM: Mikuláš se svou partou čertů a andělů si podmanil ulice Prahy
včera
Experti rozebrali chování prince Harryho. Návrat domů není vyloučen
včera
Papír s informací o růstu důchodů už nepřijde každému, upozornil úřad
včera
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
včera
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno včera
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
včera
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
včera
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
včera
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
včera
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
včera
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
včera
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
včera
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
včera
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
včera
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
včera
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
včera
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
včera
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
včera
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
včera
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
Nejenom prezident má problém s vládním angažmá poslance Filipa Turka (Motoristé), který by se po poslední rošádě měl stát ministrem životního prostředí, nikoliv šéfem diplomacie. Podle průzkumu nechce Turka v příští české vládě více než polovina lidí.
Zdroj: Jan Hrabě