O zboží vlastních značek obchodních řetězců mají podle prodejců Češi stále větší zájem. Roste podle nich důvěra zákazníků v tyto produkty. Sortiment proto rozšiřují nejen kamenní prodejci, ale také online supermarkety, které v době epidemie zaznamenaly enormní rozmach. Košík.cz se zaměřil na hotová jídla, Rohlik.cz na konci dubna představil novou značku Bez kompromisu zahrnující zboží od pečiva, přes mléčné výrobky, uzeniny a trvanlivé potraviny po hotová jídla.
V době koronaviru podle výzkumné agentury Nielsen vzrostly privátní značky o 16 procent, značkové produkty zaznamenaly růst o 13 procent. Podle výkonného ředitele společnosti Nielsen Karla Týry se lidé v době pandemie zásobovali zbožím z kategorií jako papírové produkty, čističe do domácnosti, mouka či rýže, kde mají privátní značky vyšší podíl. Lze podle něj očekávat růst vlastních značek v dalším období, pokud tradiční značky nenabídnou alternativu v příslušné cenové hladině.
Přes službu HotovkyKošík.cz se podle výkonného ředitele online supermarketu Tomáše Jeřábka každý den prodává zhruba o desetinu jídel víc.
"Do konce roku chceme produkovat pod vlastními privátními značkami výrazně větší množství hotových jídel, a to ve spolupráci se šéfkuchaři, cílíme na desítky tisíc porcí denně," řekl. Za poslední měsíc Košík.cz rozvezl přes 50.000 porcí jídel, rozšířil závozové území i na nové oblasti Prahy. Kromě toho dlouhodobě spolupracuje s s řemeslnými dodavateli. V minulosti představil například svou sérii masných výrobků. Pravidelně uvádí také vlastní značkové pivní speciály, doplnil Jeřábek.
Rohlik.cz pod svou značkou Bez kompromisu nabízí na sedm desítek produktů. Sortiment chce v budoucnu rozšiřovat, nyní v něm chybí například maso. Zákazníkům, kterým nebude daný produkt chutnat, Rohlík vrátí dvojnásobek kupní ceny.
Online obchod s trvanlivými potravinami Beru.to nabízí vlastní značku slaného a sladkého pečiva. "Pečivo naší privátní značky L’Chefs patří mezi prémiovější produkty s meziročním růstem prodejů o 30 až 50 procent a souvisí s trendem zákazníků preferujícím vysoké standardy v kvalitě, chuti i designu zboží," uvedl za e-market Martin Klar.
Rostoucí zájem o privátní značky sleduje také Tesco. "Snažíme se podíl výrobků pod naší značkou neustále zvyšovat, v současnosti se jedná zhruba o třetinu všech výrobků. Největší zastoupení těchto výrobků je v sortimentu ovoce a zeleniny případně u mléčných výrobků," uvedl mluvčí společnosti Václav Koukolíček.
Na privátní značky a lokální produkty se zaměřuje také Penny. Mimo jiné spolupracuje s více než 50 českými pekaři dodávajícími krom dalšího na 40 druhů chleba, který je k dostání jen v prodejnách Penny. Mezi privátní značky sítě patří také Dobré maso, BONI, Řezníkův talíř nebo Crip Crop. K podpoře českých produktů a dodavatelů Penny nyní vyzývá zákazníky v nové kampani.
I Globus má několik vlastních značek, v roce 2018 navíc zavedl značku Poctivá výroba, pod kterou nabízí na 800 potravin, které v hypermarketech přímo vyrábí. "Jde o uzeniny dle vlastních receptur našich řeznictví, pečivo včetně chlebů z kvasu, zákusků a dalších potravin. Zároveň v restauracích Globus připravují kuchaři pokrmy od klasických jídel po saláty, ty prodáváme také v regálech obchodu zabalená a připravená k ohřátí. V poslední době je o tato jídla u zákazníků nebývalý zájem," uvedla mluvčí společnosti Lutfia Volfová.
Stálý sortiment řetězce Kaufland tvoří vlastní značky zhruba z pětiny. Zahrnují asi 7000 produktů potravinářského i nepotravinářského zboží. Oblíbené jsou bio výrobky, potraviny pro vegany a vegetariány nebo produkty bez lepku a laktózy. "Velkému zájmu se těší i naše nejnovější privátní značka K-Jarmark, kterou jsme představili v loni září a která nabízí kvalitní produkty výhradně od českých výrobců," řekla mluvčí společnosti Renata Maierl.
Související
Otevírací doba pro květnové svátky: Jak budou fungovat obchody?
Pokles cen potravin? Naopak, většina z nich v dubnu zdražila, tvrdí ČSÚ
Obchody , Rohlik.cz , globus , Kaufland , Košík.cz , Ekonomika
Aktuálně se děje
před 45 minutami
Moskva se chlubí ukořistěnou západní vojenskou technikou ve válce na Ukrajině + VIDEO
včera
Vstup Česka do Evropské unie byl výhrou, i když EU není bezchybná, řekl Pavel
včera
USA oznámily obří balík sankcí proti Rusku a zemím, které pomáhají jejich vojenskému průmyslu. Včetně Slovenska
včera
Blinken: Odmítnutím dohody Hamás ukáže, že se o Palestince „nestará“
včera
Nová bilance: V Pásmu Gazy zemřelo přes 34 500 lidí
včera
„Udeřte je do obličeje,“ radí Lukašenko běloruským sportovcům před olympiádou
včera
Většina Američanů věří, že Čína využívá TikTok k ovládání občanů v USA
včera
V Německu se převrhl traktor s vlečkou. 30 zraněných, 10 lidí bojuje o život
včera
V Pásmu Gazy se nachází více válečného odpadu a trosek než na Ukrajině
včera
Diskuse, koncerty i výstavy. Česko slaví 20 let v EU, odstartuje Týden Evropy
včera
Evropou prošly prvomájové demonstrace. V Německu a Francii zasahovala policie
včera
V Číně se zřítila dálnice. Zemřely desítky lidí
včera
Rusko ještě víc zvýší výrobu zbraní. Kvůli americké podpoře Ukrajiny
včera
Počasí narušilo lodní dopravu v Panamském průplavu, zjistili vědci. Region postihlo rekordní sucho
včera
Rusko tvrdí, že provedlo útok na štáb operačního velení ukrajinských ozbrojených sil
Aktualizováno včera
Zemřel zakladatel a výrazná osobnost ODS Miroslav Macek
včera
Génius Newey končí v Red Bullu. Zamíří k Ferrari?
včera
Žoldáci z Nepálu ve velkém dezertují z ruské armády na Ukrajině
včera
Boj proti Green Dealu i migraci. Hnutí ANO zahájilo předvolební kampaň
včera
Svátek práce se slaví již 135 let. Jak se za tuto dobu proměňovala jeho podoba?
Na první květnový den připadá Svátek práce, který není jenom státním svátkem, ale i tím mezinárodním. Jeho historie sahá až do roku 1889, kdy byl jiný, než se prezentoval v dobách komunistického režimu. Povinné prvomájové průvody doprovázené budovatelskými slogany, oslavami pracovních úspěchů a stranickými představiteli na tribunách měly s původní myšlenkou svátku pramálo společného.
Zdroj: Lucie Žáková