Roste zájem o privátní značky řetězců, své produkty už mají i online obchody

O zboží vlastních značek obchodních řetězců mají podle prodejců Češi stále větší zájem. Roste podle nich důvěra zákazníků v tyto produkty. Sortiment proto rozšiřují nejen kamenní prodejci, ale také online supermarkety, které v době epidemie zaznamenaly enormní rozmach. Košík.cz se zaměřil na hotová jídla, Rohlik.cz na konci dubna představil novou značku Bez kompromisu zahrnující zboží od pečiva, přes mléčné výrobky, uzeniny a trvanlivé potraviny po hotová jídla.

V době koronaviru podle výzkumné agentury Nielsen vzrostly privátní značky o 16 procent, značkové produkty zaznamenaly růst o 13 procent. Podle výkonného ředitele společnosti Nielsen Karla Týry se lidé v době pandemie zásobovali zbožím z kategorií jako papírové produkty, čističe do domácnosti, mouka či rýže, kde mají privátní značky vyšší podíl. Lze podle něj očekávat růst vlastních značek v dalším období, pokud tradiční značky nenabídnou alternativu v příslušné cenové hladině.

Přes službu HotovkyKošík.cz se podle výkonného ředitele online supermarketu Tomáše Jeřábka každý den prodává zhruba o desetinu jídel víc.

"Do konce roku chceme produkovat pod vlastními privátními značkami výrazně větší množství hotových jídel, a to ve spolupráci se šéfkuchaři, cílíme na desítky tisíc porcí denně," řekl. Za poslední měsíc Košík.cz rozvezl přes 50.000 porcí jídel, rozšířil závozové území i na nové oblasti Prahy. Kromě toho dlouhodobě spolupracuje s s řemeslnými dodavateli. V minulosti představil například svou sérii masných výrobků. Pravidelně uvádí také vlastní značkové pivní speciály, doplnil Jeřábek.

Rohlik.cz pod svou značkou Bez kompromisu nabízí na sedm desítek produktů. Sortiment chce v budoucnu rozšiřovat, nyní v něm chybí například maso. Zákazníkům, kterým nebude daný produkt chutnat, Rohlík vrátí dvojnásobek kupní ceny.

Online obchod s trvanlivými potravinami Beru.to nabízí vlastní značku slaného a sladkého pečiva. "Pečivo naší privátní značky L’Chefs patří mezi prémiovější produkty s meziročním růstem prodejů o 30 až 50 procent a souvisí s trendem zákazníků preferujícím vysoké standardy v kvalitě, chuti i designu zboží," uvedl za e-market Martin Klar.

Rostoucí zájem o privátní značky sleduje také Tesco. "Snažíme se podíl výrobků pod naší značkou neustále zvyšovat, v současnosti se jedná zhruba o třetinu všech výrobků. Největší zastoupení těchto výrobků je v sortimentu ovoce a zeleniny případně u mléčných výrobků," uvedl mluvčí společnosti Václav Koukolíček.

Na privátní značky a lokální produkty se zaměřuje také Penny. Mimo jiné spolupracuje s více než 50 českými pekaři dodávajícími krom dalšího na 40 druhů chleba, který je k dostání jen v prodejnách Penny. Mezi privátní značky sítě patří také Dobré maso, BONI, Řezníkův talíř nebo Crip Crop. K podpoře českých produktů a dodavatelů Penny nyní vyzývá zákazníky v nové kampani.

I Globus má několik vlastních značek, v roce 2018 navíc zavedl značku Poctivá výroba, pod kterou nabízí na 800 potravin, které v hypermarketech přímo vyrábí. "Jde o uzeniny dle vlastních receptur našich řeznictví, pečivo včetně chlebů z kvasu, zákusků a dalších potravin. Zároveň v restauracích Globus připravují kuchaři pokrmy od klasických jídel po saláty, ty prodáváme také v regálech obchodu zabalená a připravená k ohřátí. V poslední době je o tato jídla u zákazníků nebývalý zájem," uvedla mluvčí společnosti Lutfia Volfová.

Stálý sortiment řetězce Kaufland tvoří vlastní značky zhruba z pětiny. Zahrnují asi 7000 produktů potravinářského i nepotravinářského zboží. Oblíbené jsou bio výrobky, potraviny pro vegany a vegetariány nebo produkty bez lepku a laktózy. "Velkému zájmu se těší i naše nejnovější privátní značka K-Jarmark, kterou jsme představili v loni září a která nabízí kvalitní produkty výhradně od českých výrobců," řekla mluvčí společnosti Renata Maierl.

Související

Více souvisejících

Obchody Rohlik.cz globus Kaufland Košík.cz Ekonomika

Aktuálně se děje

před 45 minutami

Ruské ministerstvo obrany vystavuje zbraně a vojenskou techniku ​​zemí NATO, včetně tanků Leopard a M1 Abrams, ukořistěných ruskou armádou během války proti Ukrajině, ve Victory Park v Moskvě v Rusku. Expozice skládající se z více než 30 vzorků zbraní a vojenské techniky z produkce zemí jako USA, Německo, Anglie, Francie a Ukrajina byla otevřena návštěvníkům (1. května 2024).

Moskva se chlubí ukořistěnou západní vojenskou technikou ve válce na Ukrajině + VIDEO

Rusko v impozantním moskevském památníku s názvem Park vítězství odhalilo novou venkovní expozici, která však nemá nic společného s vítězstvím ve druhé světové válce, které se zde obvykle slaví. Pro veřejnost jsou zde vystavena vojenská vozidla a technika západních armád, která byla ukořistěna ruskou armádou ve válce na Ukrajině, kterou Rusko způsobilo. Tyto válečné trofeje slouží jako demonstrace síly a Rusko se rozhodlo je zde prezentovat veřejnosti.

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Aktualizováno včera

včera

Adrian Newey

Génius Newey končí v Red Bullu. Zamíří k Ferrari?

Dlouho se o tom spekulovalo, a nyní je to oficiální. Adrian Newey, technický ředitel Red Bull Racing, ukončí svou práci u rakouské stáje po skončení této sezóny. Potvrzení této zprávy přišlo od samotného týmu v jeho oficiálním prohlášení. Po 19 letech skončí Neweyho dlouholetá éra v týmu.

včera

Zahraniční vojáci se stali válečnými zajatci (POW) poté, co byli zajati Ukrajinou jako bojovníci v rámci ruských ozbrojených sil, účastní se tiskové konference organizované ukrajinskými představiteli v Kyjevě 15. března 2024.

Žoldáci z Nepálu ve velkém dezertují z ruské armády na Ukrajině

Podle informací serveru RBK-Ukrajina, který se odvolává na tiskovou zprávu Hlavního ředitelství zpravodajství, žoldáci z Nepálu, kteří přišli bojovat proti Ukrajině v řadách ruské armády, masově dezertují. Ruští velitelé zároveň hledají chatrné omluvy pro své vedení, vysvětlující tuto situaci.

včera

Andrej Babiš (ANO)

Boj proti Green Dealu i migraci. Hnutí ANO zahájilo předvolební kampaň

Při zahájení hlavní fáze kampaně ANO ve Zlíně uvedl předseda Andrej Babiš, že hlavními prioritami hnutí ve volbách do Evropského parlamentu jsou boj proti nelegální migraci, obrana suverenity a odpor proti Zelené dohodě, nazvané Green Deal. Hlavním heslem kampaně před červnovými volbami je "Česko pro tebe všecko".

včera

Svátek práce se slaví již 135 let. Jak se za tuto dobu proměňovala jeho podoba?

Na první květnový den připadá Svátek práce, který není jenom státním svátkem, ale i tím mezinárodním. Jeho historie sahá až do roku 1889, kdy byl jiný, než se prezentoval v dobách komunistického režimu. Povinné prvomájové průvody doprovázené budovatelskými slogany, oslavami pracovních úspěchů a stranickými představiteli na tribunách měly s původní myšlenkou svátku pramálo společného. 

Zdroj: Lucie Žáková

Další zprávy