Počítačová hra Last Train Home, která dnes spatřila světlo světa, je ambiciózní projekt českého vývojářského studia Ashborne Games a rakouského vydavatele THQ Nordic. Mapuje příběh fiktivního posledního obrněného vlaku, kterým se českoslovenští legionáři vrací z občanskými nepokoji zmítaného Ruska domů po konci první světové války. "Události tří let jsme shrnuli do půlročního putování, ať už se jedná o založení republiky, boje v tunelech u Bajkalu, nebo třeba honbu za carským pokladem," říká v rozhovoru pro EuroZprávy.cz Petr Kolář z Ashborne Games.
Kde se vzal nápad vytvořit hru, která bude mít historický podtext, navíc z prostředí první světové války?
Když jsme zakládali studio, řešili jsme s THQ Nordic i nápady na hry. Sedělo nás osm vedoucích a procházeli jsme jednotlivé nápady. Když nakonec přišel Karel Kališ, náš kreativní ředitel, s myšlenkou, která ani nebyla na seznamu – ztvárnit cestu československých legionářů přes Sibiř domů. Všichni jsme byli nadšení, a THQ Nordic také.
Last Train Home kombinuje strategické prvky s prvky survival her. Vznikla jako první výše zmíněná historická myšlenka, na kterou jste poté vymysleli žánr, či naopak jste věděli, jakou hru chcete udělat, a vybírali jste, do jakého období ji zasadit?
Téma tak bylo dané a už od začátku jsme měli jasno, že chceme udělat kombinaci misí a správy. Jen jsme se museli shodnout na detailech, které jsou ale důležité.
Hra je častokrát označována jako „pocta československým legionářům“. Co pro vás osobně toto historické téma znamená?
Dlouho jsme zvažovali, zda nepřevládne naše pověstná česká skromnost, a neuděláme hru do značné míry anonymní. Naštěstí jsme nakonec došli k tomu, že ukázat historické pozadí událostí, o kterých se ani pořádně neučí u nás, je lepší nápad.
Sami uvádíte, že hra vypráví fiktivní příběh, který je ale založený na skutečných událostech. Nakolik šlo o inspiraci přetvořenou scénáristy a kolik událostí či první ve hře se drží skutečné reality?
Vyprávíme příběh fiktivního posledního vlaku, a zároveň provádíme hráče celým obdobím po konci první světové války. Události tří let jsme shrnuli do půlročního putování, ať už se jedná o založení republiky, boje v tunelech u Bajkalu, nebo třeba honbu za carským pokladem. Zakládáme si hodně na dobové věrnosti, ať už se jedná o výzbroj, nebo i výstroj, která však musela být uzpůsobena rozlišitelnosti jednotek ve hře.
Není tajemstvím, že na vzniku hry se podílí i Československá obec legionářská, předpokládám tedy že Legiovlak, který několik let křižuje Česko, vám byl zřejmě jednou z největších inspirací?
Už při zakládání studia jsme podnikli několik cest na Legiovlak. Zprvu tajně, následně jsme se s Československou Obcí Legionářskou spojili a spolupracovali oficiálně.
Hra klade velký důraz na příběh, což dokládá i hraný trailer nebo česko-slovensko-ruský dabing. Jak náročná byla realizace těchto prvků?
Spolu s Gnomon Film a Fineway tak byly natáčení upoutávek a dabingu ta jednodušší část. Díky pečlivé přípravě na straně našeho marketingu a jejich straně byly úkoly jasné, a šlo jen o to vše správně provést. Bylo to samozřejmě náročné, ale ne tak, jako je vývoj interaktivního media, kterým hry jsou.
Nakolik je Last Train Home přístupný pro milovníky historie, kteří se hrám běžně nevěnují?
I když poskytujeme celou škálu možností přizpůsobení obtížnosti, včetně přednastavených, je možné, že hra ve své šíři bude hodně komplexní. Pro lidi, kteří se hrám nevěnují běžně, je samozřejmě k dispozici celá řada vysvětlení a nápověd, i tak je možné, že se ve všech možnostech ztratí.
Ačkoliv hra zatím sklízí napříč recenzemi úspěch, velmi často jí je vytýkána slabá umělá inteligence nepřátel. Je to něco, na co se plánujete ještě zaměřit?
V současné chvíli sledujeme ohlasy hráčů a zvažujeme další kroky. Vzhledem k tomu, že prakticky děláme několik her v jedné (správu vlaku, bojový a tichý přístup v misích), musíme dobře zvažovat zásahy, aby správně pomohly co nejvíce hráčům. Jsme si vědomi, že v případě plížení nemusí nepřátelé reagovat nejlépe, a zvažujeme další kroky.
Hra samotná se z příběhového pohledu jeví jako ucelená. V současnosti je ale známo, že obdrží minimálně jedno rozšíření, Legion Tales. Můžete přiblížit, co hráčům nabídne? Bude nějakým způsobem rozšiřovat původní příběh?
Zatím plánujeme přesný obsah rozšíření, a zároveň s tím spolupracujeme s THQ Nordic na plném odhalení. Tím pádem vás mohu jen nalákat na celé oznámení, snad již brzy.
Jsou v plánu i další rozšíření?
Zatím sledujeme reakce hráčů, co dalšího by rádi ve hře viděli. Pokud bude zájem o hru dostatečný, můžeme se o dalších rozšířeních bavit s THQ Nordic.
Související
Dlouho očekávaná hra Last Train Home vychází už příští týden. Mapuje cestu československých legionářů
hra Last Train Home , rozhovor
Aktuálně se děje
před 1 hodinou
Izrael po rozhodnutí Turecka hledá nové dodavatele. Zvažuje i Česko
před 2 hodinami
Rusko opět vyhrožuje: Odpovíme zničujícím odvetným úderem, pokud Ukrajina zaútočí na Kerčský most
před 3 hodinami
Hamás dostal od Izraele ultimátum: Máte týden, jinak jdeme do Rafahu
před 3 hodinami
Čekání na schválení vojenské pomoci americkým Kongresem mohlo způsobit vážné škody
před 4 hodinami
Chcete se nám mstít? ICC varoval před odvetou vůči soudu
před 5 hodinami
Evropa si v současné době hraje s ohněm, varuje Orbán
před 6 hodinami
Velmi důležité, velmi nebezpečné. Kreml zareagoval na návrhy Camerona a Macrona
před 6 hodinami
Rusko plánovalo útok na německém území, chtělo zničit vojenskou pomoc Ukrajině
před 7 hodinami
Tragická nehoda na Třebíčsku: Auto vyjelo mimo silnici, žena zemřela
před 7 hodinami
Putin pracuje na nejkrutější válečné zbrani Ruska, tvrdí experti. Systém promění bojiště v hořící peklo
před 7 hodinami
Putin má paranoidní strach, že Západ omezí moc Ruska. Moskva proto enormně zbrojí
před 8 hodinami
Tuleja ministrem pro vědu a výzkum nebude. Nominace se vzdal
před 8 hodinami
Ruská armáda dobyla na Ukrajině území o rozloze 547 kilometrů čtverečních, oznámil Šojgu
před 9 hodinami
Počet mrtvých výrazně vzroste, varuje WHO. Pro invazi Izraele do Rafahu má nouzový plán
před 9 hodinami
Turecko sdělilo podmínky, za jakých obnoví obchod s Izraelem
před 10 hodinami
Česko vyzývá Rusko, aby přestalo s kybernetickými útoky
před 10 hodinami
NATO míří k tomu, aby překročilo červené čáry na Ukrajině, varuje Maďarsko
před 11 hodinami
HRW: Ruská armáda popravuje ukrajinské vojáky, kteří se vzdávají
před 12 hodinami
Kuleba: Rusko bude možné zapojit do mírových jednání až po mírovém summitu
před 12 hodinami
Napětí v Nigeru: Ruští vojáci vstoupili na základnu, kde sídlí americká armáda
Podle vysokého představitele obrany USA vstoupil ruský vojenský personál na leteckou základnu v Nigeru, kde jsou umístěny americké jednotky. Tento krok následuje po rozhodnutí nigerské junty zbavit se americké síly.
Zdroj: Julie Jarošová