ROZHOVOR | Myšlenka ztvárnit cestu československých legionářů přes Sibiř nás nadchla, říká vývojář hry Last Train Home

Počítačová hra Last Train Home, která dnes spatřila světlo světa, je ambiciózní projekt českého vývojářského studia Ashborne Games a rakouského vydavatele THQ Nordic. Mapuje příběh fiktivního posledního obrněného vlaku, kterým se českoslovenští legionáři vrací z občanskými nepokoji zmítaného Ruska domů po konci první světové války. "Události tří let jsme shrnuli do půlročního putování, ať už se jedná o založení republiky, boje v tunelech u Bajkalu, nebo třeba honbu za carským pokladem," říká v rozhovoru pro EuroZprávy.cz Petr Kolář z Ashborne Games.

Kde se vzal nápad vytvořit hru, která bude mít historický podtext, navíc z prostředí první světové války?

Když jsme zakládali studio, řešili jsme s THQ Nordic i nápady na hry. Sedělo nás osm vedoucích a procházeli jsme jednotlivé nápady. Když nakonec přišel Karel Kališ, náš kreativní ředitel, s myšlenkou, která ani nebyla na seznamu – ztvárnit cestu československých legionářů přes Sibiř domů. Všichni jsme byli nadšení, a THQ Nordic také.

Last Train Home kombinuje strategické prvky s prvky survival her. Vznikla jako první výše zmíněná historická myšlenka, na kterou jste poté vymysleli žánr, či naopak jste věděli, jakou hru chcete udělat, a vybírali jste, do jakého období ji zasadit?

Téma tak bylo dané a už od začátku jsme měli jasno, že chceme udělat kombinaci misí a správy. Jen jsme se museli shodnout na detailech, které jsou ale důležité.

Hra je častokrát označována jako „pocta československým legionářům“. Co pro vás osobně toto historické téma znamená?

Dlouho jsme zvažovali, zda nepřevládne naše pověstná česká skromnost, a neuděláme hru do značné míry anonymní. Naštěstí jsme nakonec došli k tomu, že ukázat historické pozadí událostí, o kterých se ani pořádně neučí u nás, je lepší nápad.

Doporučené články

Sami uvádíte, že hra vypráví fiktivní příběh, který je ale založený na skutečných událostech. Nakolik šlo o inspiraci přetvořenou scénáristy a kolik událostí či první ve hře se drží skutečné reality?

Vyprávíme příběh fiktivního posledního vlaku, a zároveň provádíme hráče celým obdobím po konci první světové války. Události tří let jsme shrnuli do půlročního putování, ať už se jedná o založení republiky, boje v tunelech u Bajkalu, nebo třeba honbu za carským pokladem. Zakládáme si hodně na dobové věrnosti, ať už se jedná o výzbroj, nebo i výstroj, která však musela být uzpůsobena rozlišitelnosti jednotek ve hře.

Není tajemstvím, že na vzniku hry se podílí i Československá obec legionářská, předpokládám tedy že Legiovlak, který několik let křižuje Česko, vám byl zřejmě jednou z největších inspirací?

Už při zakládání studia jsme podnikli několik cest na Legiovlak. Zprvu tajně, následně jsme se s Československou Obcí Legionářskou spojili a spolupracovali oficiálně.

Hra klade velký důraz na příběh, což dokládá i hraný trailer nebo česko-slovensko-ruský dabing. Jak náročná byla realizace těchto prvků?

Spolu s Gnomon Film a Fineway tak byly natáčení upoutávek a dabingu ta jednodušší část. Díky pečlivé přípravě na straně našeho marketingu a jejich straně byly úkoly jasné, a šlo jen o to vše správně provést. Bylo to samozřejmě náročné, ale ne tak, jako je vývoj interaktivního media, kterým hry jsou.

Právě se přehrává: Last Train Home trailer

Last Train Home trailer Video: YouTube

Nakolik je Last Train Home přístupný pro milovníky historie, kteří se hrám běžně nevěnují?

I když poskytujeme celou škálu možností přizpůsobení obtížnosti, včetně přednastavených, je možné, že hra ve své šíři bude hodně komplexní. Pro lidi, kteří se hrám nevěnují běžně, je samozřejmě k dispozici celá řada vysvětlení a nápověd, i tak je možné, že se ve všech možnostech ztratí.

Ačkoliv hra zatím sklízí napříč recenzemi úspěch, velmi často jí je vytýkána slabá umělá inteligence nepřátel. Je to něco, na co se plánujete ještě zaměřit?

V současné chvíli sledujeme ohlasy hráčů a zvažujeme další kroky. Vzhledem k tomu, že prakticky děláme několik her v jedné (správu vlaku, bojový a tichý přístup v misích), musíme dobře zvažovat zásahy, aby správně pomohly co nejvíce hráčům. Jsme si vědomi, že v případě plížení nemusí nepřátelé reagovat nejlépe, a zvažujeme další kroky.

Hra samotná se z příběhového pohledu jeví jako ucelená. V současnosti je ale známo, že obdrží minimálně jedno rozšíření, Legion Tales. Můžete přiblížit, co hráčům nabídne? Bude nějakým způsobem rozšiřovat původní příběh?

Zatím plánujeme přesný obsah rozšíření, a zároveň s tím spolupracujeme s THQ Nordic na plném odhalení. Tím pádem vás mohu jen nalákat na celé oznámení, snad již brzy.

Jsou v plánu i další rozšíření?

Zatím sledujeme reakce hráčů, co dalšího by rádi ve hře viděli. Pokud bude zájem o hru dostatečný, můžeme se o dalších rozšířeních bavit s THQ Nordic.

Související

Více souvisejících

hra Last Train Home rozhovor

Aktuálně se děje

před 33 minutami

Sebastian Kurz

Bývalý rakouský kancléř Sebastian Kurz byl odsouzen

Bývalý rakouský kancléř Sebastian Kurz byl shledán vinným z křivé výpovědi, když před parlamentním vyšetřovacím výborem minimalizoval svou roli při jmenování dozorčí rady významné státní investiční společnosti ÖBAG. 

před 1 hodinou

před 2 hodinami

Kritik Kremlu Alexej Navalnyj

Navalného tým nabízí odměnu za informace, které objasní jeho "vraždu"

Spolupracovníci ruského opozičního vůdce Alexeje Navalného nabízejí odměnu ve výši 20 000 eur za jakékoli informace související s jeho "vraždou" ve vězeňském táboře IK-3 za polárním kruhem. Tuto výzvu adresovali příslušníkům ruské armády, policie, zaměstnancům Federální bezpečnostní služby (FSB), Vyšetřovacího výboru (Sledkem) a prokuratuře.

před 2 hodinami

před 3 hodinami

Petr Moos

Zemřel bývalý ministr dopravy a zakladatel dopravní fakulty Petr Moos

Ve věku 78 let dnes zemřel Petr Moos, vedoucí týmu, který připravoval rozšíření Krajské nemocnice Liberec o objekt Centra urgentní medicíny. V roce 1998 byl ministrem dopravy ČR v Tošovského vládě a jiného založil Fakultu dopravní na Českém vysokém učení technickém v Praze.

před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 6 hodinami

před 7 hodinami

před 7 hodinami

před 8 hodinami

před 8 hodinami

před 9 hodinami

před 9 hodinami

před 9 hodinami

před 9 hodinami

před 10 hodinami

před 10 hodinami

Putin přišel o spojence. Ztratil kontrolu nad zemí ve své alianci

Arménie pozastavila své členství ve vojenské alianci Organizace smlouvy o kolektivní bezpečnosti (OZKB), kterou vede Rusko. Premiér Nikol Pašinjan to v rozhovoru odvysílaném ve čtvrtek odůvodnil tím, že aliance Arménii zklamala.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy