Praha - Sociální sítě, jak je již známo, fungují na bázi používání osobních informací svých uživatelů. Technologie shromažďují veškeré osobní informace, které následně aplikují na vyhledávání vhodného reklamního obsahu či dalších funkcí. O většině těchto technologií ani nevíte.
Facebook vždycky ví, co kupujete. V roce 2012 Facebook koupil data 70 milionů amerických domácnosti, která společnosti nabídla korporace Datalogix. Sociální síť ve skutečnosti pomocí internetových analýz sledovala chování svých uživatelů na internetu. V momentě, kdy surfujete na internetu – vaši aktivitu sleduje Facebook. Poté, co se společnost setkala s mnohými skandály, Facebook se snaží být transparentnější. Uživatelé nyní mají možnost se odhlásit, čímž zabránit Facebooku sledovat vlastní aktivitu.
Facebook vás zná lip, než si můžete myslet. Nová studie z Cambridgeské univerzity tvrdí, že sociální síť na základě osobních dat dokáže poznat politické sklony, náboženství či dokonce sexuální orientaci uživatelů. Zde platí populární fráze You are what you like.
Reklamní firmy sledují vaše tweety, aby vám lépe prodávaly zboží. Stejný systém analýzy uživatelských dat má i Twitter. Společnost spolupracuje s reklamní firmou WPP a umožňuje ji analyzovat uživatelská data na Twitteru. Je to možnost sledovat chování spotřebitelů v reálném čase.
Obchodní centra vás také sledují. Některá obchodní centra sledují své zákazníky pomocí veřejného Wi-Fi připojení. Uživatel tak přistoupí na určitou dohodu s obchodním centrem – vy poskytujete firmě svoji mailovou adresu a data, firma vám poskytuje možnost internetového připojení zdarma. Kromě toho firmy využívají možnost sledování pohybu pomocí smartphonů. Veškerá osobní data získaná cestou monitoringu můžou být užitečná pro velké firmy.
Sociální sítě a technologie pomáhají firmám vydělávat víc. Většina uživatelů ani netuší, co znamenají soubory cookie. První velká společnost, která začala aktivně používat tyto soubory byl Amazon. V nejzásadnějším smyslu soubory cookie sledují a analyzují internetovou aktivitu všech uživatelů. V současné době tuto metodu používají všechny sociální sítě, reklamní společnosti či jiné korporace. Jedná se o situace, kdy uživatel prohlíží určité zboží, které se následně objeví ve formě reklamy například na Facebooku. Nenápadné vnucování zboží či služeb najdete skoro všude.
Příkladem internetového marketingu jsou i blogeři. Skandály s používáním cookie donutily firmy hledat další alternativy. Metoda oslovení internetových influencerů za účelem propagace zboží je velmi efektivní. Firma si může zvolit konkrétní cílovou skupinu podle blogera. Honorář a ceny na reklamu se odvíjí od popularity konkrétního blogera – někteří za reklamu stejného zboží dostanou více a někteří méně.
19. listopadu 2024 15:33
Nad Googlem se stahují mračna. Ministerstvo chce, aby prodal Chrome, v plánu je mu sebrat i Android
Související
Za zasílání obchodních sdělení bez souhlasu bude hrozit pokuta až 100.000 korun
Marketéři vyloučili ze svých řad Marka Prchala za Babišovu neetickou kampaň
reklama , technologie , Facebook , internet
Aktuálně se děje
Aktualizováno včera
Policie zasahovala na univerzitě v Plzni. Útok se nepotvrdil
včera
Schválený rozpočet jako nástroj destrukce. Babiš kritizoval, Fiala ostře reagoval
včera
Česko bude mít další národní park, rozhodla vláda. Řešila i výpadek dodávek ropy
včera
Svatá Barbora a tradice adventního času
včera
Policie našla u rodičky obviněné z vraždy další mrtvé dítě
včera
EU není připravená na obchodní válku s USA. Macron varoval před bolestivou prohrou
včera
Pádem Aleppa to nekončí. Erdogan rozehrál v Sýrii nebezpečnou hru, o hlavu Asada mu ale nejde
včera
Jižní Korea se zmítá v politické krizi. Jun Sok-jol otevřel stanným právem bolestivé rány
včera
V Česku se poprvé objevil domácí případ onemocnění difylobotriózou
včera
Ukrajina nás přibližuje jaderné válce víc než Kuba, tvrdí Putinův propagandista. Historik vysvětlil, jak to skutečně je
včera
NATO odradí Putina od celoevropské války. K ústupkům ho ale nedonutí ani Trump, míní expert
včera
Podřezal si ICC pod sebou větev? Zatykač na Netanjahua nemá v historii obdoby
včera
Jun Sok-jol dal v sázku jihokorejskou demokracii potřísněnou krví. Ta ho zřejmě přežije
včera
Patová situace prolomena. Ukrajina čelí nejhorším ztrátám za poslední dva roky
včera
Rána geopolitické stabilitě. Noc politického chaosu v Jižní Koreji sleduje Rusko, Čína i KLDR
včera
Nejskloňovanější jméno týdne. Kdo je Jun Sok-jol?
včera
Jižní Korea na nohou. Politici i veřejnost chtějí prezidentovu hlavu, Sok-jol čelí impeachmentu
včera
Počasí o víkendu nebude tak teplé, jak se čekalo. Naopak
3. prosince 2024 21:51
Prezident Jižní Koreje Sok-jol zrušil stanné právo
3. prosince 2024 21:03
Krize v Jižní Koreji se stupňuje. Parlament stanné právo zrušil, na Sok-jola tlačí i vlastní strana
Politická krize v Jižní Koreji se prohlubuje. prezident Jun Suk-jol čelí nejen silnému odporu opozice, ale i tlaku z vlastní strany, aby stáhl své rozhodnutí o vyhlášení stanného práva. Vládnoucí strana People’s Power Party (PPP) se během mimořádného zasedání usnesla, že prezident by měl respektovat rozhodnutí parlamentu, který stanné právo označil za neplatné, a okamžitě jej zrušit.
Zdroj: Libor Novák