Přední světová služba pro streamování hudby Spotify je další digitální platformou, která se rozhodla skoncovat s politickou reklamou. V pátek oznámila, že tento druh inzerce ve svých produktech přestane provozovat během příštího roku.
Televize CNN podotkla, že opatření se dotkne pouze Spojených států, neboť na jiných trzích Spotify politické reklamy nešíří.
Streamovací platforma sídlící ve Švédsku chystanou změnu zdůvodnila tím, že aktuálně není schopna zodpovědně prověřovat sdělení spadající do dané kategorie. Za politickou reklamu přitom společnost považuje materiály zadávané politickými kandidáty, zvolenými či jmenovanými státními činiteli, dále politickými stranami nebo skupinami označovanými zkratkou PAC, které ve Spojených státech shromažďují peníze na politické kampaně. Kromě toho chce Spotify zablokovat obsah, který zaujímá stanovisko k politickým institucím či soudním a legislativním krokům.
"Vrátíme se k tomuto rozhodnutí v závislosti na tom, jak se budou vyvíjet naše prostředky," dodává streamovací platforma v prohlášení poskytnutém CNN.
Většina příjmů plyne Spotify od více než 100 milionů platících uživatelů, podobný počet lidí ale využívá bezplatnou verzi platformy, která přináší tržby z inzerce. Politická reklama má zmizet nejen z tohoto produktu, ale také z originálních či exkluzivních podcastů Spotify. Web Ad Age, který o věci informoval jako první, uvedl, že na Spotify si kupoval publikum možný prezidentský kandidát amerických demokratů Bernie Sanders, ale i celostátní výbor americké Republikánské strany (RNC).
Definice politické reklamy v podání Spotify částečně kopíruje přístup sociální sítě Twitter, která tento druh placených sdělení zablokovala koncem listopadu. Zejména kvůli tomuto kroku a naopak liberálnímu přístupu Facebooku se politická reklama na digitálních platformách v posledních měsících stala hojně diskutovaným tématem.
Největší sociální síť světa sklidila kritiku od některých odborníků, novinářů i politiků, protože odmítá ověřovat pravdivost sdělení zadávaných politickými kampaněmi. Facebook přitom není u debat o demokratických procesech zcela neutrální, neboť se snaží například blokovat dezinformace, jejichž cílem je potlačovat volební účast. Také před několika dny oznámil, že bude odstraňovat zavádějící příspěvky týkající se sčítání lidu, které USA čeká příští rok.
Podle CNN umožňují kromě Facebooku politickou reklamu nakupovat i Google a komunikační platformy Snapchat a Reddit. Odmítají ji naopak weby LinkedIn, Pinterest a Twitch, stejně jako celosvětově populární čínská sociální síť TikTok.
Související

Čekají streamovací služby změny? EP chce změnit pravidla pro streamování hudby

Harry a Meghan jsou mezi největšími poraženými letošního roku
Spotify , reklama , Facebook , USA (Spojené státy americké) , sociální sítě , Twitter , volební kampaň , Google
Aktuálně se děje
před 48 minutami

Velké sliby, nulové výsledky. Trumpův sen o konci války na Ukrajině se rozpadá
před 1 hodinou

Spalničky jsou zpět, oznámila WHO. A s hrůzou se dívá na dění v USA
před 1 hodinou

Američané o útoku na Gazu věděli. Trump jej zřejmě v rozhovoru s Netanjahuem přímo schválil, řekla Taterová
před 2 hodinami

Rozhovor Trumpa s Putinem nastolení míru nepřinesl. Expert popsal, co ale způsobil Ukrajině
před 3 hodinami

Severní Korea otevřela obří bytový komplex. Bydlet v něm ale neznamená žít v luxusu
před 3 hodinami

Putin ukázal svou pravou tvář, jedinou odpovědí je masivní vyzbrojení Ukrajiny, zní z Evropy
před 4 hodinami

Fiala a Babiš zavedli nový způsob komunikace. Chtějí vyhrát prostřednictvím dopisů, které nikdo nečte
před 4 hodinami

Izraelská armáda zahájila ofenzívu v Pásmu Gazy
před 5 hodinami

Převezmeme vaše jaderné elektrárny, navrhnul Trump Zelenskému
před 6 hodinami

Počasí po víkendu. Meteorologové očekávají zásadní změnu
včera

Česko podpoří místní zbrojařské firmy. Stát se za ně zaručí, rozhodla vláda
včera

Trump a Putin se měli bavit i o hokeji. Z Česka přišla ostrá reakce Dominika Haška
včera

RECENZE: Technokratická hrozba a hledání humanismu. Hybridní sci-fi Mickey 17 pohltí
včera

Smutná zpráva pro český hokej. Při lyžování tragicky zemřel bývalý hráč Klouček
včera

Pozitivní, věcný a upřímný. Zelenskyj zhodnotil dnešní hovor s Trumpem
včera

Jarní počasí vystřídá léto. První prognózy odhalují, jak bude v červnu
včera

Trump si po Putinovi volal i se Zelenským. Bylo to velmi dobré, řekl
včera

Česko shání nové vojáky. Nabídne jim až milion korun, schválil Senát
včera

Přijměte Ukrajinu co nejrychleji, vyzvaly státy EU. Problémem je Maďarsko
včera
Jak Rusko vnímá telefonát Trumpa s Putinem? Média slaví diplomatické vítězství
Podle titulků v ruských médiích se zdá, že Moskva považuje telefonát mezi prezidenty Vladimirem Putinem a Donaldem Trumpem za úspěch – přinejmenším z pohledu Kremlu, uvedl server BBC.
Zdroj: Libor Novák