Přední světová služba pro streamování hudby Spotify je další digitální platformou, která se rozhodla skoncovat s politickou reklamou. V pátek oznámila, že tento druh inzerce ve svých produktech přestane provozovat během příštího roku.
Televize CNN podotkla, že opatření se dotkne pouze Spojených států, neboť na jiných trzích Spotify politické reklamy nešíří.
Streamovací platforma sídlící ve Švédsku chystanou změnu zdůvodnila tím, že aktuálně není schopna zodpovědně prověřovat sdělení spadající do dané kategorie. Za politickou reklamu přitom společnost považuje materiály zadávané politickými kandidáty, zvolenými či jmenovanými státními činiteli, dále politickými stranami nebo skupinami označovanými zkratkou PAC, které ve Spojených státech shromažďují peníze na politické kampaně. Kromě toho chce Spotify zablokovat obsah, který zaujímá stanovisko k politickým institucím či soudním a legislativním krokům.
"Vrátíme se k tomuto rozhodnutí v závislosti na tom, jak se budou vyvíjet naše prostředky," dodává streamovací platforma v prohlášení poskytnutém CNN.
Většina příjmů plyne Spotify od více než 100 milionů platících uživatelů, podobný počet lidí ale využívá bezplatnou verzi platformy, která přináší tržby z inzerce. Politická reklama má zmizet nejen z tohoto produktu, ale také z originálních či exkluzivních podcastů Spotify. Web Ad Age, který o věci informoval jako první, uvedl, že na Spotify si kupoval publikum možný prezidentský kandidát amerických demokratů Bernie Sanders, ale i celostátní výbor americké Republikánské strany (RNC).
Definice politické reklamy v podání Spotify částečně kopíruje přístup sociální sítě Twitter, která tento druh placených sdělení zablokovala koncem listopadu. Zejména kvůli tomuto kroku a naopak liberálnímu přístupu Facebooku se politická reklama na digitálních platformách v posledních měsících stala hojně diskutovaným tématem.
Největší sociální síť světa sklidila kritiku od některých odborníků, novinářů i politiků, protože odmítá ověřovat pravdivost sdělení zadávaných politickými kampaněmi. Facebook přitom není u debat o demokratických procesech zcela neutrální, neboť se snaží například blokovat dezinformace, jejichž cílem je potlačovat volební účast. Také před několika dny oznámil, že bude odstraňovat zavádějící příspěvky týkající se sčítání lidu, které USA čeká příští rok.
Podle CNN umožňují kromě Facebooku politickou reklamu nakupovat i Google a komunikační platformy Snapchat a Reddit. Odmítají ji naopak weby LinkedIn, Pinterest a Twitch, stejně jako celosvětově populární čínská sociální síť TikTok.
Související
Čekají streamovací služby změny? EP chce změnit pravidla pro streamování hudby
Harry a Meghan jsou mezi největšími poraženými letošního roku
Spotify , reklama , Facebook , USA (Spojené státy americké) , sociální sítě , Twitter , volební kampaň , Google
Aktuálně se děje
před 8 minutami
Teplé počasí vydrží i příští týden, mírně se ale ochladí
včera
Izrael po rozhodnutí Turecka hledá nové dodavatele. Zvažuje i Česko
včera
Rusko opět vyhrožuje: Odpovíme zničujícím odvetným úderem, pokud Ukrajina zaútočí na Kerčský most
včera
Hamás dostal od Izraele ultimátum: Máte týden, jinak jdeme do Rafahu
včera
Čekání na schválení vojenské pomoci americkým Kongresem mohlo způsobit vážné škody
včera
Chcete se nám mstít? ICC varoval před odvetou vůči soudu
včera
Evropa si v současné době hraje s ohněm, varuje Orbán
včera
Velmi důležité, velmi nebezpečné. Kreml zareagoval na návrhy Camerona a Macrona
včera
Rusko plánovalo útok na německém území, chtělo zničit vojenskou pomoc Ukrajině
včera
Tragická nehoda na Třebíčsku: Auto vyjelo mimo silnici, žena zemřela
včera
Putin pracuje na nejkrutější válečné zbrani Ruska, tvrdí experti. Systém promění bojiště v hořící peklo
včera
Putin má paranoidní strach, že Západ omezí moc Ruska. Moskva proto enormně zbrojí
včera
Tuleja ministrem pro vědu a výzkum nebude. Nominace se vzdal
včera
Ruská armáda dobyla na Ukrajině území o rozloze 547 kilometrů čtverečních, oznámil Šojgu
včera
Počet mrtvých výrazně vzroste, varuje WHO. Pro invazi Izraele do Rafahu má nouzový plán
včera
Turecko sdělilo podmínky, za jakých obnoví obchod s Izraelem
včera
Česko vyzývá Rusko, aby přestalo s kybernetickými útoky
včera
NATO míří k tomu, aby překročilo červené čáry na Ukrajině, varuje Maďarsko
včera
HRW: Ruská armáda popravuje ukrajinské vojáky, kteří se vzdávají
včera
Kuleba: Rusko bude možné zapojit do mírových jednání až po mírovém summitu
Ukrajinský ministr zahraničních věcí Dmytro Kuleba zastává názor, že Rusko bude možné zapojit do mírových jednání, ale až po mírovém summitu, který se v polovině června uskuteční ve Švýcarsku bez účasti delegace z Moskvy.
Zdroj: Libor Novák