Kuala Lumpur - Rozsáhlé pátrání po zmizelém malajsijském letadle v Indickém oceánu může být jen zástěrkou maskující skutečnost, že letadlo bylo omylem sestřeleno během vojenského cvičení. Tvrdí to alespoň kniha Flight MH370: The Mystery (Let MH370: Záhada) britského autora Nigela Cawthornea, která byla dnes uvedena na trh, napsal zpravodajský server news.com.au.
Cawthorne, který se díky 150 knihám na kontě označuje za "nejvíce publikujícího žijícího britského autora", si pohrává s myšlenkou, že letadlo bylo omylem sestřeleno během americko-thajského vojenského cvičení.
Podle jeho teorie byla tato chyba ututlána, protože se úřady obávaly případných odvetných útoků. Údaje posílající pátrání po letadle hned několika různými směry pak byla podle této teorie zástěrkou, která má realitu zamaskovat.
Cawthorne svou teorii opírá o očité svědectví zaměstnance novozélandské ropné plošiny Mikea McKaye, který uvedl, že viděl na nebi ohnivou kouli, když pracoval na plošině v Jihočínském moři časně ráno 8. března. Nijak ale neřeší otázku, co se stalo s troskami letadla, z nichž se zatím nepodařilo najít ani zlomek.
Teorií a spekupací se už vyrojilo mnoho
Podle autora článku „All Eyes On Diego Garcia" je korálový ostrov Diego Garcia, kde se nachází britsko-americká základna, nejpravděpodobnější místo, kam zamířil zmizelý Boeing 777. Podle něj existují tři hlavní důvody, proč tam letadlo přistálo. Za prvé: let 370 se otočil a letěl celou hodinu směrem na Diego Garcia, dokud nezmizel z malajských vojenských radarů. Druhý velký důvod: ostrov je uprostřed území nikoho a riziko, že bude let sledován radarem některé země, je minimální. Třetím důvodem je velká americká vojenská základna, kde mohli být čínští inženýři rychle a účinně (waterboarding) vyslechnuti, aby prozradili vojenská tajemství, a zmizeni.
Let 370 zmizel z aktivních radarů a nikdy se už na žádném jiném místě neobjevil na radaru, přestože letoun proletěl minimálně jedním nebo více radary některých států. Historka o Íráncích s falešnými pasy na palubě naznačuje, že za tím je CIA.
Teorie o zásahu vojenskou radaru se již objevila, ale dle serveru pravdu.cz je chybná, protože Boeing 777 se otočil a letěl opačným směrem, než byla původně naprogramovaná letecká trasa, což by nebylo možné, kdyby byl kokpit poškozen raketou. Piloti by byli zabiti a autopilot sám nedokáže letadlo otočit. Kdyby byli piloti vyřazeni, letadlo by pokračovalo v letu na autopilota až do Číny, kde by automaticky přistálo. Navíc kdyby letadlo zničila raketa, zanechala by na radaru svou signaturu. Autopilot, na který boeingy létají, dělá velmi pravděpodobnou teorii, že došlo k elektronickému únosu.
Let Malaysia Airlines 370 byl let společnosti Malaysia Airlines, který letěl 8. března 2014 tamějšího data z Mezinárodního letiště Kuala Lumpur v Malajsii na letiště Peking v Číně. Let vzlétl v 00:41 místního času. Přistání v Pekingu bylo naplánováno na 06:30 místního času.
V 1:22 místního času, tedy po 41 minutách letu, došlo ke ztrátě kontaktu mezi letadlem a řídícím střediskem. V té době se letoun pohyboval ve výšce 10 600 m a letěl rychlostí 872 km/h. Letadlo nevyslalo žádné nouzové signály nebo něco, co by naznačovalo problémy, poruchy nebo změnu naplánovaného letu. Počasí v této oblasti nevykazovalo známky abnormality nebo vlastností, které by mohly let ohrozit.
Související
Malajsie po 11 letech obnovuje pátrání po letu MH370
Svět se po 11 letech vrací k jedné z největších záhad současnosti
Zmizelý Boeing 777 letu MH370 (březen 2014) , tajemství záhady
Aktuálně se děje
před 1 hodinou
Experti rozebrali chování prince Harryho. Návrat domů není vyloučen
před 2 hodinami
Papír s informací o růstu důchodů už nepřijde každému, upozornil úřad
před 3 hodinami
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
před 4 hodinami
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno před 5 hodinami
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
před 5 hodinami
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
před 7 hodinami
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
před 8 hodinami
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
před 8 hodinami
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
před 8 hodinami
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
před 9 hodinami
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
před 9 hodinami
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
před 10 hodinami
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
před 11 hodinami
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
před 12 hodinami
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
před 12 hodinami
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
před 13 hodinami
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
před 13 hodinami
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
před 14 hodinami
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
před 15 hodinami
Merz na poslední chvíli mění plány. Nečekaně pojede kvůli Ukrajině do Bruselu
Německý kancléř Friedrich Merz odcestuje v pátek večer do Bruselu, aby se pokusil přesvědčit belgické vedení k podpoře půjčky pro Ukrajinu ve výši 165 miliard eur. Tato reparační půjčka má být financována z peněžní hodnoty zmrazených ruských státních aktiv, které jsou uloženy na belgickém území. Merz zrušil své původní cestovní plány do Osla, aby se mohl zúčastnit klíčové večeře s belgickým premiérem Bartem De Weverem a předsedkyní Evropské komise Ursulou von der Leyenovou.
Zdroj: Libor Novák