Praha - Ti, kteří se rozhodnou vstoupit do politiky, tak podle 87 procent Čechů činí kvůli získání kontaktů. Ukázal to zářijový průzkum Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM), jehož výsledky byly zveřejněny ve středu.
Podobně velké procento respondentů (konkrétně 84 procent) přitom míní, že politika je zárukou výhodných pozic a funkcí v budoucnu, podle 81 procent je pravým důvodem, pro který lidé vstupují do politického života, vidina finančního zisku.
O poznání nižší je počet těch, kteří jsou přesvědčeni o dobrých úmyslech osob, které zvažují vstup do politiky. Dvě třetiny respondentů uvedly, že vstup do politické strany je spojen s touhou změnit situaci k lepšímu, podobně velký podíl dotázaných (63 procent) vyjádřil přesvědčení, že se tito lidé chtějí podílet na plnění programu strany. Zhruba tři pětiny respondentů za rozhodnutím vstoupit do politiky vidí touhu někam patřit.
Tazatelé se zajímali také o to, zda sami respondenti zvažovali vstup do některé z politických stran. Kladně přitom odpověděla zhruba desetina lidí. Mezi těmi převažovali vysokoškoláci (18 procent kladných odpovědí) a ti, kteří svou životní úroveň považují za dobrou.
Z průzkumu vzešlo i to, že zhruba tři čtvrtiny obyvatel považuje strany za uzavřená uskupení, která se o mínění obyčejných lidí začnou zajímat teprve v období těsně před volbami (takový názor vyjádřilo 78 procent dotázaných) a která se zajímají především o výhody a zájmy svých členů (76 procent souhlasných odpovědí). Podobné procento respondentů (73 procent) si strany spojuje s negativním chováním - tvrdí o nich, že jsou zkorumpované a rozdělují veřejnost. Dvě třetiny obyvatel pak mezi jednotlivými stranami nespatřují významnější rozdíly.
Související
Okamura v čele Sněmovny je bezprecedentním rizikem. Otevřít oči voličům by měl i jeho bratr
Kam se poděla národní hrdost? Ceremoniál na Hradě ukázal, jak se politici vzdálili od občanů – a užívají si to
Aktuálně se děje
před 28 minutami
Zimní počasí se nevrátí ani v předvánočním týdnu, naznačuje předpověď
před 1 hodinou
Česká firma představila světu stealth dron Nightray a moderní střelu. Až Narwhal zasáhne Rusko, půjde do výroby
před 1 hodinou
Nekvalitní mír může znamenat ruské tanky u hranic se Slovenskem. Ukrajina nevydrží každý Trumpův rozmar
před 2 hodinami
Sarkozy strávil ve vězení jen 20 dní. Venku není ani tři týdny a už o tom napsal knihu
před 3 hodinami
Nebudeme na to sami. NATO i Američané popřeli zprávu, že USA od roku 2027 nebudou bránit Evropu
před 3 hodinami
Válka zasáhne každý domov a zničí každou firmu. Dochází nám čas, jsme dalším cílem Ruska, prohlásil Rutte
před 4 hodinami
První evropský stát vrací úder. Po zveřejnění Trumpovy výbušné bezpečnostní strategie označil USA za hrozbu
před 5 hodinami
Otázka, kterou si klade celý svět: Proč Trump nechal zabavit ropný tanker?
před 6 hodinami
Machadová se po roce skrývání objevila v Oslu. Venezuela bude svobodná, slibuje
před 7 hodinami
Týden do klíčového jednání o půjčce Ukrajině: EU hrozí, že Belgii odstaví jako Maďarsko
před 8 hodinami
Zelenskyj dnes uspořádá hovor s třiceti evropskými lídry. Trump hovoří o ztrátě času
před 8 hodinami
VIDEO: Na zabavení tankeru se podílela i FBI. Týdny skrýval svou polohu, jeho ropu si USA nechají
před 9 hodinami
Zelenskyj poslal do Bílého domu odpověď na mírový plán. Trump by mohl o víkendu přiletět do Evropy
před 11 hodinami
Počasí bude příští týden opět připomínat zimu. Teploty klesnou až k nule
včera
Ikonický kamion Coca-Cola odstartoval letošní turné po republice
včera
Tlak na Madura eskaluje. Americké síly zadržely u Venezuely "největší" ropný tanker, oznámil Trump
včera
Babiše čekají nelehké čtyři roky. Česko se musí připravit na krušné časy
včera
Island se připojuje k bojkotu Eurovize kvůli účasti Izraele
včera
Éra bezpečnostních záruk skončila. Evropa řeší, jak přežít bez pomoci USA
včera
Rostoucí ceny online reklamy nutí malé podniky hledat alternativy. Tisk plakátů se vrací do hry
Online reklama výrazně zdražuje a malé firmy stojí před otázkou, jak zůstat vidět, aniž by jejich marketingový rozpočet praskal ve švech. Stále častěji proto zvažují návrat k tradičním a finančně stabilním formám propagace, mezi které patří i tisk plakátů. Ten nabízí lokální dosah, jednorázové náklady a dlouhodobou viditelnost – vlastnosti, které jsou v současné ekonomické situaci stále cennější.
Zdroj: Komerční článek