Praha - Reklamě v ČR důvěřuje méně než polovina lidí, za největší problém označují deklarované vlastnosti produktu ve srovnání s vlastnostmi skutečnými. Uvedla to s odvoláním na svůj výzkum agentura Factum Invenio.
Plnou důvěru v reklamu vkládá pouze šest procent dotazovaných, naopak naprostou nedůvěru vyjádřilo 17 procent osob, s částečným ovlivněním reklamou pak souhlasí 36 procent respondentů. Výsledky výzkumu dále poukazují na to, že reklamě věří spíše mladí lidé do 29 let, ženy a lidé s vyšším příjmem.
Jako nejdůležitější faktor se ukázala osobní zkušenost respondentů s výrobkem. Nejdůvěryhodnější reklamou je poté taková, která probíhá přímo na místě prodeje výrobku, kde si zákazník může propagovaný výrobek přímo prohlédnout nebo vyzkoušet. Průzkum ukazuje, že reklamám formou ochutnávek důvěřuje necelých 70 procent lidí.
Menší úspěch poté zaznamenává reklama televizní a reklama v časopisech a novinách. Té podle výzkumu agentury důvěřuje necelých 50 procent osob. Nejmenší důvěru si od dotazovaných vysloužila reklama probíhající formou SMS a MMS zpráv. Na tu se spoléhá pouhých 20 procent dotazovaných.
Z hlediska propagovaných produktů si největší důvěru v průzkumu přisvojily reklamy na potraviny, těm je ochotno věřit až 37 procent lidí. Na druhou stranu reklama na finanční služby a automobily mají s důvěryhodností u lidí stále problémy, reklamě na takové produkty důvěřuje pouze 2,5 procent dotazovaných.
Podle výsledků výzkumu je častěji přiznáván vliv reklamy na nákup v obchodních řetězcích, kde dochází k impulzivním nákupům a zákazníci se rozhodují přímo na místě prodeje. Naopak internetový prodej v tomto ohledu zaostává a kupující pouze projeví svoji touhu zboží zakoupit.
Šetření bylo realizováno agenturou Factum Invenio, ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur (AKA), Českou marketingovou společností (ČMS), Českým sdružením pro značkové výrobky (ČSZV), POPAI a B.I.B.S. Výzkum navazuje na tradici šetření probíhající již od roku 1993 agentrurou Marktest.
Související
Vláda připravila změny v regulaci reklamy a navrhla přesuny peněz v evropských fondech
Za zasílání obchodních sdělení bez souhlasu bude hrozit pokuta až 100.000 korun
Aktuálně se děje
před 55 minutami
OBRAZEM: Mikuláš se svou partou čertů a andělů si podmanil ulice Prahy
včera
Experti rozebrali chování prince Harryho. Návrat domů není vyloučen
včera
Papír s informací o růstu důchodů už nepřijde každému, upozornil úřad
včera
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
včera
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno včera
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
včera
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
včera
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
včera
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
včera
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
včera
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
včera
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
včera
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
včera
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
včera
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
včera
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
včera
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
včera
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
včera
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
včera
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
Nejenom prezident má problém s vládním angažmá poslance Filipa Turka (Motoristé), který by se po poslední rošádě měl stát ministrem životního prostředí, nikoliv šéfem diplomacie. Podle průzkumu nechce Turka v příští české vládě více než polovina lidí.
Zdroj: Jan Hrabě