Praha - Jistě také patříte mezi televizní diváky – snad každý se alespoň tu a tam koukne a možná jste si také někdy všimli těch dvou písmen, která se pravidelně objevují v pravých dolních rozích televizních obrazovek. Dva velké znaky v černém kolečku s bílým lemem.
Těmi znaky jsou písmenka PP a jejich význam není nikterak složitý ani tajemný. Jedná se o počáteční písmena výrazu Product Placement, což v překladu do jazyka českého znamená "umístění produktu".
Product placement je fenoménem moderního marketingu, který stále více dobývá české obrazovky. Jeho obliba mezi marketéry pramení především z toho, že se jedná o poměrně neinvazivní formu reklamy, což dokazují i čísla, ta uvádějí, že až 57 procent diváků PP na obrazovkách nevadí. Přesto anebo právě proto to postačí k tomu, aby se produkt nebo služba takto "reklamovaná" dostaly do povědomí potenciálních zákazníků.
"Průzkumy nám jasně ukazují, že product placement je účinný, a to velice dobře, protože až 97 procent dotazovaných diváků už někdy product placement zaznamenalo," uvedl Roman Berglowiec, jednatel mediální agentury Sabanero.
Jak takový product placement vlastně probíhá? Existují dva typy product placementu, a to aktivní a pasivní. "Při aktivním PP je produkt zařazen přímo do scénáře a hlavní či jiná postava s ním přímo pracuje, užívá ho a příběh je často úzce spjat s produktem, u pasivního je produkt pouze součástí děje a primární dějová linie se od něj neodvíjí," vysvětluje Berglowiec.
Historie product placementu se v České republice ale není nijak dlouhá. Je tomu tak především kvůli faktu, že byl product placement dlouho postaven mimo zákon a poměry se pro něj začaly příznivě vyvíjet až někdy okolo roku 2009. "Od té doby ale zaznamenáváme stále větší zájem o product placement.
Když se na nás firmy obracejí, že by chtěly mít svůj produkt v televizi, první, na co se ptají, bývá většinou product placement, pak až standardní audiovizuální reklama," dodal Berglowiec.
Aby taky ne. Čísla ukazují, že asi osm procent televizních diváků se následně při koupi nechává ovlivnit tím, co jejich oblíbená seriálová postava nosí, jí, užívá. "Kdo vsadí na product placement, vsadí na kvalitní způsob, jak propagovat svůj produkt, aniž by nutně musel spadnout do průměrného moře obyčejné reklamy, kterou lidé častěji ignorují, než vnímají," uzavírá Roman Berglowiec z agentury Sabanero.
Související

Vláda připravila změny v regulaci reklamy a navrhla přesuny peněz v evropských fondech

Za zasílání obchodních sdělení bez souhlasu bude hrozit pokuta až 100.000 korun
Aktuálně se děje
včera

Blackout může nastat kdekoliv a kdykoliv. Jak se mohou zhroutit energetické systémy po celém světě?
včera

Po vzoru Ruska? Americká armáda chystá vojenskou přehlídku, na Trumpovy narozeniny
včera

Trump představil návrh rozpočtu na rok 2026
včera

Okamžitě zemře až 125 milionů lidí. Co by způsobila válka Pákistánu a Indie?
včera

Merz narazil na nečekaný problém. Musí se vypořádat s Polskem
včera

Kauza Signalgate pokračuje. Člen Trumpova kabinetu používal méně zabezpečenou verzi aplikace Signal
včera

Německá tajná služba označila stranu AfD za krajně pravicovou a extremistickou
včera

Zemřel operetní a muzikálový zpěvák a herec Karel Bláha
včera

Co se děje v Bílém domě: Waltz do OSN nechtěl, Trump ho vyhodil, aby zabránil škodám
včera

TikTok dostal obří pokutu půl miliardy eur. Posílal data evropských uživatelů do Číny
včera

Počasí: Česko zasáhnou bouřky, varují meteorologové
včera

Počasí jen v Evropě tvrdě dopadá na statisíce lidí. A bude to jen horší
včera

Pronásledování odpůrců, návrat detektorů lži, citování předních nacistů. Amerika se za Trumpa mění
včera

Na konci světa se francouzské a švédské stíhačky snaží odradit Putina. Trumpova nejistota Evropu spojuje
včera

Obchodní válka zažehnána? Čína zvažuje zásadní změnu
včera

Počasí do Česka přinese příští týden mrazíky i sněžení
1. května 2025 21:24

Trump posílá Waltze do OSN. Nahradí ho Rubio
1. května 2025 20:58

Ozzy Osbourne naposledy vystoupí s Black Sabbath. Strach o jeho zdraví sílí
1. května 2025 20:03

Už jim s Trumpem dochází trpělivost. McDonald’s a General Motors důrazně varují
1. května 2025 18:27
„Amerika nás nezajímá.“ Čínští vývozci si s Trumpem hlavu nelámou, zboží prodají jinde
Uprostřed haly plné pískajících hraček, dronů a robotických aut říká Hu Tianqiang bez zaváhání: „O prodeje do Spojených států nestojíme.“ Jeho stánek se nachází ve městě Iwu na východě Číny, které je domovem největšího velkoobchodního trhu na světě – s více než 75 tisíci obchody a zákazníky ze všech koutů světa, píše server BBC.
Zdroj: Libor Novák