Počty dotazů, které směřují lidé na infolinky a služby zákaznické podpory, v době nynějších opatření proti šíření koronaviru stouply o desítky procent. Operátoři call center tak vyřizují každý den o tisíce hovorů více než dříve. Vyplývá to ze zjištění Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ), která call centra sdružuje a která to dnes sdělila ČTK.
Například objem dotazů vznesených na zákaznickou podporu České spořitelny se na přelomu března a dubna podle ředitele distribuce ČS Marka Blahy meziročně zvýšil zhruba o 22 procent.
"Z ankety, kterou jsme rozeslali mezi desítky call center, vyplývá, že ačkoliv až 90 procent jejich operátorů je na home office, vyřizují každý den o tisíce hovorů více než obvykle," uvedl ředitel ADMEZ Tomáš Hájek.
Od poloviny března je v Česku vládními a ministerskými opatřeními kvůli koronaviru omezen pohyb lidí na veřejnosti, s výjimkou cest do práce či na nákup. Vzhledem k tomu si Češi podle ADMEZ zvykli využívat pro zařizování běžných záležitostí nejrůznější možnosti komunikace. Čtvrtina lidí podle průzkumu společnosti GlobalWebIndex více telefonuje a téměř polovina tráví více času na sociálních sítích a službách. V souvislosti s tím stoupla poptávka po službách call center.
Podle zástupců ADMEZ řada těchto centra poskytuje své kapacity také státu a jeho krizovým linkám. Například pomáhají s obsluhou linky 112, kde vyřizují informační hovory ke koronaviru a předávají je na krajské hygienické stanice, nebo jsou součástí projektu telefonní linky 1212, na které občané získají informace ke koronaviru a nemoci COVID-19. Některá call centra provozují i specializované linky týkající se koronaviru jako například Linku pomoci seniorům.
Související
Češi projevují stále větší zájem o investování, potvrzují data z České spořitelny
Česká spořitelna končí s vydáváním nových vkladních knížek
Česká spořitelna , Česká republika , Covid-19 (koronavirus SARS-CoV-2)
Aktuálně se děje
před 1 minutou
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
před 50 minutami
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno před 1 hodinou
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
před 2 hodinami
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
před 3 hodinami
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
před 4 hodinami
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
před 4 hodinami
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
před 5 hodinami
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
před 5 hodinami
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
před 6 hodinami
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
před 7 hodinami
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
před 7 hodinami
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
před 8 hodinami
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
před 9 hodinami
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
před 9 hodinami
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
před 10 hodinami
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
před 10 hodinami
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
před 11 hodinami
Merz na poslední chvíli mění plány. Nečekaně pojede kvůli Ukrajině do Bruselu
před 13 hodinami
Počasí o víkendu: V noci bude mrznout, přes den se citelně oteplí
včera
Pavel v úterý jmenuje Babiše premiérem
Prezident Petr Pavel oznámil, že v úterý 9. prosince v 9 hodin jmenuje Andreje Babiše do funkce předsedy vlády. Toto rozhodnutí učinil poté, co předseda hnutí ANO splnil prezidentovu podmínku. Pavel konkrétně ocenil jasný a srozumitelný způsob, jakým Babiš dostál jejich dohodě a veřejně oznámil, jakým způsobem vyřeší svůj střet zájmů.
Zdroj: Libor Novák