Data o zákaznících sbírá 83 procent českých internetových prodejců. Za zásadní zdroj pro marketingová rozhodnutí je považuje zhruba každá pátá společnost. Nabídku na míru připravuje každému zákazníkovi 26 procent firem, 13 procent prodejců mu uzpůsobuje také produkt.
Vyplývá to ze studie agentury Ogilvy mezi marketingovými specialisty internetových firem působících na českém trhu.
Umělou inteligenci nevyužívá a ani v dalších měsících ji neplánuje zavádět zhruba třetina internetových společností. V příštím roce podle marketérů čeká největší rozmach automatizovaný marketing a chatboty, tedy počítačové programy určené k automatizované komunikaci s lidmi.
On-line komunikaci nepoužívá šest procent společností, 14 procent firem má jedno sdělení pro všechny zákazníky. Naopak různou formu komunikace pro jednotlivé cílové skupiny využívá 38 procent firem. Zákaznickou cestu analyzuje a na jejím základě upravuje marketingového sdělení na míru, tedy tzv. omnichannel přístup, 15 procent prodejců. "Flexibilní a personalizovaná zákaznická cesta i zkušenost jsou základem pro smysluplnou práci se zákazníky i během nejistých časů," uvedl produktový manažer Microsoft Dynamics 365 a Power Platform Nikola Pleska.
Umělou inteligenci nepoužívá a v dalších měsících ji ani neplánuje zavádět zhruba třetina firem. Čeští marketingový specialisté nejvíce věří rozvoji automatizovaného marketingu a chatbotů, které ale podle výkonného ředitele Ogilvy Ondřeje Obluka mnoho světových značek považuje už za přežitek. Ve světě se naopak rozmáhá hlasové ovládání, které v Česku naráží na jazykovou bariéru, řekl Obluk.
E-commerce v ČR letos podle 43 procent oslovených marketingových specialistů poroste o více než čtvrtinu, 13 procent z nich uvedlo, že očekává růst nad 35 procent. Růst mezi 15 a 24 procenty čeká 48 procent společností.
ČR patří k zemím s největším počtem internetových obchodů. Funguje jich kolem 40.000. Počet e-shopů loni meziročně vzrostl o 3,5 procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Češi loni v internetových obchodech nakoupili zboží za rekordních 155 miliard korun, což bylo o 15 procent více než v roce 2018. Prodej e-shopů v ČR měl podle původních odhadů podle výkonného ředitele APEK Jana Vetišky růst přibližně o 15 procent. Nyní se očekává, že se růst bude pohybovat okolo 20 procent a přiblíží se hranici 190 miliard korun.
Související

Policie rozkryla síť podvodných e-shopů. Jediný muž oběti obral o miliony

Umíme to rychleji a pohodlněji? Mezi českými e-shopy se rozhořela "neetická" bitva o reklamace
e-shopy , umělá inteligence (AI) , marketing , Ekonomika , Česká republika
Aktuálně se děje
včera

Pardubice v druhém finále extraligy vybojovaly vítězství 2:1 a sérii tak srovnaly na 1:1
včera

Trump nevyloučil budoucí konec amerických snah o dosažení míru na Ukrajině
včera

Pellegrini dostal pokutu za loňskou předvolební kampaň
včera

Nečekané svědectví z dovolenkového ráje Čechů. Video ukazuje žraloka u pobřeží
včera

OBRAZEM: Jarní teplé počasí konečně přišlo. Lidé vyrazili do parků a na náplavky
včera

Unikl americký návrh příměří na Ukrajině. Rusové si mnou ruce
včera

Vance neztrácí víru. Naznačil, že jednání o míru na Ukrajině mají progres
včera

Svět si připomíná smrt Ježíše. Nebyl jediným ukřižovaným
včera

Ukrajina a USA udělaly další krok k podepsání nerostné dohody
včera

Trumpův boj s imigrací. Případy, které otřásají důvěrou v princip americké „svobody“
včera

ANO čeká výměna europoslance. Kovařík oznámil, že ve funkci skončí
včera

Baník Ostrava povede kouč Hapal po podepsání nové smlouvy minimálně další dva roky
včera

V Polsku si dejte pozor, radí ministerstvo. Platí nový zákaz, hrozí i zadržení
včera

Americké ultimátum. Do pár dní má být jasno, zda skončí válka na Ukrajině
včera

Z oblohy nepadá jen déšť. Meteorologové upozornili na zajímavý jev
včera

Česko se definitivně zbavilo závislosti na ruské ropě, oznámil Fiala
včera

Další americký útok v Jemenu. Místní úřady hlásí desítky obětí
včera

Víkendové počasí se v duchu léta ponese jen částečně
17. dubna 2025 21:53

Kalifornie se vzbouřila. Trumpa žene k soudu
17. dubna 2025 21:45
První finále extraligy vyhrála Kometa Brno 1:2. Zápas srovnala v závěru, prodloužení rozhodl obránce Holland
Hokejové finále extraligy začalo dramatem – Pardubice sahaly po vítězství, ale Kometa Brno v závěru srovnala a v prodloužení urvala výhru 2:1. Zápas rozhodl po více než dvaceti duelech bez gólu obránce Holland. Série pokračuje v pátek znovu v Pardubicích.
Zdroj: Adam Skála