Čechům nejvíce vadí stejně jako v minulých letech reklama v komerčních televizích, obtěžující je až pro tři čtvrtiny z nich. Nepopulární je také inzerce na internetu. Vyplývá to z průzkumu agentury ppm factum pro Českou marketingovou společnost, kterou dnes společnost představila novinářům. Nejpozitivněji lidé hodnotí reklamu v místě prodeje, zejména v případě ochutnávek a prezentací.
Pocit přesycenosti reklamou v komerčních televizích podporuje přerušování TV pořadů reklamními bloky. Více než čtyři lidé z pěti reklamní bloky hodnotí jako velmi obtěžující. Devět z deseti respondentů by zcela zakázalo reklamní bloky během dětských pořadů.
Reklama na internetu vadí zhruba dvou třetinám populace. Kontinuálně stoupá pocit přesycenosti reklamou hlavně na sociálních sítích, ve výzkumu ji jako obtěžující deklarovalo až 54 procent respondentů. Růst neoblíbenosti této reklamy souvisí zejména zejména s růstem využívání sociálních sítí. Letáky v poštovních schránkách pak vadí přibližně 46 procentům obyvatel.
Dlouhodobě nejpozitivněji je přijímána reklama v místě prodeje. Až třetina populace ji hodnotí kladně a uvítala by i více akcí v podobě ochutnávek nebo prezentací.
Reklamy, které ovlivnily nákup, se nejčastěji týkaly potravin, kosmetiky, drogerie a elektrospotřebičů. Nákup na základě reklamy ve výzkumu přiznalo zhruba 48 procent respondentů. Tvůrci výzkumu však poukazují na skutečnost, že mnoho lidí se zdráhá přiznat nákup ovlivněný reklamou. Téměř polovině populace pak reklama při nákupu pomáhá s výběrem. Tento podíl se postupně mírně zvyšuje, loni to bylo kolem 44 procent. Nejvíce jde o ženy, obyvatelé menších měst a mladší generaci.
Mezi citlivá témata patří postoje k reklamě na cigarety, alkohol, léky a nezdravé potraviny. Reklamu na cigarety by zakázala téměř polovina populace, mírnější je přístup k alkoholu, například inzerci na pivo by zakázalo pouze 12 procent lidí. Pobouření a naprostý zákaz reklamy s erotickými motivy by pak žádalo kolem čtyř procent lidí.
Šetření se uskutečnilo letos v lednu na reprezentativním vzorku obyvatel ČR. Celkem bylo dotázáno 1000 osob ve věku nad 15 let.
Související

Vláda připravila změny v regulaci reklamy a navrhla přesuny peněz v evropských fondech

Za zasílání obchodních sdělení bez souhlasu bude hrozit pokuta až 100.000 korun
reklama , češi , televize , průzkumy , život , internet
Aktuálně se děje
včera

Trump posílá Waltze do OSN. Nahradí ho Rubio
včera

Ozzy Osbourne naposledy vystoupí s Black Sabbath. Strach o jeho zdraví sílí
včera

Už jim s Trumpem dochází trpělivost. McDonald’s a General Motors důrazně varují
včera

„Amerika nás nezajímá.“ Čínští vývozci si s Trumpem hlavu nelámou, zboží prodají jinde
včera

Otřes v Bílém domě: Mike Waltz končí
včera

Co říká ukrajinsko-americká dohoda o nerostech? Je hlavně symbolická, ale Trumpovi to stačí
včera

RECENZE: Vraždění upírů v rytmu černošské hudby. Hříšníci jsou eruptivním kino zážitkem
včera

Co se děje s počasím na Zemi? To, čeho se vědci obávali, se naplnilo
včera

Pardubice se po prohraném finále loučí s trenérem Hořavou. Klub s ním smlouvu neprodloužil
včera

Na hradecký hokejový klub padl opět stín dopingu. Pozitivní test měl útočník Chalupa
včera

Největší novodobý podvod? Musk nečekaně napadnul Pentagon
včera

Kamala Harris po třech měsících prolomila mlčení. Poprvé od voleb tvrdě zkritizovala Trumpa
včera

Evropa slaví, Trump si mne ruce. Podle Ruska dohoda o surovinách Kyjevu zlomí vaz
včera

Česko slaví 1. máj. Maláčová bojuje za vyšší platy, komunisté proti stíhačkám
včera

Televizní poplatky od dnešního dne rostou. Statisíce domácností je budou hradit nově
včera

Je digitální život správná cesta? "Naprostý chaos" po blackoutu rezonuje lidmi po celém světě
včera

USA a Ukrajina podepsaly dohodu o strategických nerostných surovinách
včera

Prvomájová předpověď počasí. Oproti středě se oteplí
30. dubna 2025 21:59

Obchody i doprava. Květnové svátky mají vliv na více oblastí
30. dubna 2025 21:11
Češi od zítra platí vyšší koncesionářské poplatky. Rozšiřuje se i okruh poplatníků
Zítra začíná květen, který letos bude okamžikem jedné velké změny. Po letech se totiž zvýší výše televizního poplatku. To ale není všechno. Zásadně se totiž upravuje i to, na koho se vztahuje povinnost poplatek platit.
Zdroj: Jan Hrabě