Spojení italsko-americké automobilky Fiat Chrysler (FCA) s francouzským konkurentem PSA už schválili akcionáři obou podniků. Informovala o tom dnes agentura Reuters. Fúze v hodnotě 52 miliard dolarů (zhruba 1,1 bilionu Kč) vytvoří čtvrtého největšího výrobce aut na světě.
Společnost FCA odpoledne oznámila, že pro spojení podniků se na její virtuální valné hromadě vyslovilo 99,15 procenta akcionářů. Několik hodin předtím fúzi schválili akcionáři PSA.
Sloučený podnik ponese název Stellantis a s jeho akciemi se bude obchodovat na burzách v Miláně, Paříži a New Yorku. Pod Stellantis bude spadat celkem 14 značek. FCA nyní zahrnuje například italské značky Fiat a Maserati či americké značky Jeep, Dodge nebo Ram. Do skupiny PSA patří mimo jiné francouzské značky Peugeot a Citroën a německá značka Opel.
"Jsme si plně vědomi toho, že společně budeme silnější než jednotlivě," uvedl šéf PSA Carlos Tavares. Dodal, že oba podniky se nacházejí v dobrém stavu a mají silnou pozici na svých trzích.
23. června 2025 14:24
Opravu hrozí Rusku ekonomický kolaps? Nezhroutí se, zažilo i horší časy, varuje ekonom
Související

Fiat Chrysler a PSA se mohou spojit, nový gigant ponese název Stellantis

Koronakrize dolehla na automobilku PSA, zisk v pololetí klesl o 67,5 procenta
PSA Group , Fiat Chrysler (FCA) , Stellantis , Ekonomika , automobilový průmysl , Francie
Aktuálně se děje
před 2 minutami

Peklo v Gaze se prohlubuje: 1000 mrtvých ve snaze získat pomoc, důkazy o masovém hladovění jsou nepopiratelné
před 1 hodinou

EU tlačí na Čínu. Chce, aby Si Ťin-pching přiměl Putina ukončit válku
před 1 hodinou

Počasí: Moravu dnes zasáhnou silné bouřky
před 2 hodinami

Ostrá: Cítím frustraci, hněv a zklamání. Politoložka tvrdě kritizuje rozhodnutí SOCDEM kandidovat s komunisty
před 2 hodinami

Skrytý nepřítel Kyjeva? Vlastní vedení, píše Politico. Podle ukrajinského tisku Zelenskyj zradil demokracii
Aktualizováno před 3 hodinami

V Rusku se zřítilo letadlo s 50 lidmi na palubě, všichni zemřeli
před 5 hodinami

Thajsko zaútočilo na Kambodžu
před 6 hodinami

Počasí o víkendu proprší, tropy se nedostaví
včera

Schůzka Putina se Zelenským do konce léta? V Istanbulu proběhlo třetí kolo rozhovorů mezi Ukrajinou a Ruskem
včera

Roosevelt dokázal, že demokracie potřebuje pojistky. Ustojí ale americká demokracie Trumpa?
včera

Zelenskyj po tvrdé kritice otáčí. Slíbil nový zákon na ochranu nezávislosti protikorupčních institucí
včera

Ukrajinci protestují, spojenci varují. Proč jsou všichni naštvaní na Zelenského?
včera

Ukrajina podkopává šanci na přijetí do EU. Vysvětlete nám to, vyzvala von der Leyenová Zelenského
včera

Lipavský nezvykle tvrdě kritizuje Ukrajinu: Naše podpora není bianko šek pro jakékoli vaše kroky
včera

Auto se spalovacím motorem už si nepůjčíte? EU v tichosti zvažuje zásadní změnu
včera

Trhy pod Trumpem lámou rekordy, čeká je ale klíčová zkouška
včera

Ukrajinou po Zelenského podpisu kontroverzního zákona zmítají masové demonstrace. Největší od začátku války
včera

Zelenskyj mění svá vlastní pravidla hry: Boj proti korupci přechází pod státní dohled, návrat k centralizaci moci v čase války je znepokojivý
včera

Tlak na Zelenského roste. Rozvrátil protikorupční struktury a čelí vlně kritiky, píše ukrajinský tisk
včera
Partnerství odsouzené k zániku: Francouzsko-německý motor se zadrhává
Když v květnu nový německý kancléř Friedrich Merz navštívil jako první zahraniční destinaci Paříž, hovořil o „novém francouzsko-německém startu pro Evropu“. S francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem si okamžitě vytvořili osobní vazbu, která měla podle obou lídrů pomoci překonat roky napětí mezi Berlínem a Paříží. Jenže navzdory teplému tónu a společné afinitě k byznysu a deregulaci se ukazuje, že obnovené partnerství rychle naráží na realitu – hluboké neshody v oblasti obrany, obchodu i energetiky zůstávají.
Zdroj: Libor Novák