PR článek - Co by mělo zajímat každého správného podnikatele? Jsou to dvě věci. Tou první je samozřejmě obrat. Čím větší, tím lepší. Dále by každého podnikatele měly zajímat i výdaje. Čím jsou nižší, tím lépe. Jaké jsou cesty k jejich snížení? Je jich celá řada. Co podnikatelé aktuálně hojně využívají?
Ta byla v podnikatelském segmentu od samotného začátku. Podívejme se společně na to, jaké jsou ideální cesty. Samozřejmě se budeme držet v mezích zákona. Hlavní cesty, jakou platit na daních jsou nejméně, mohou být tyto:
Snižování základu daně pomocí firemních nákupů Uplatňování výdajových paušálů Přesunutí firmy do daňového rájeA je to právě poslední možnost, která je dnes tolik využívaná. Jaké země patří mezi to nejzajímavější? Určitě jsou to výhodné offshore společnosti Seychely. Založit firmu právě zde znamená jistotu, že už se podnikatel nikdy nemusí bát vysokých daní. Možných dalších zemí je však celá řada.
Hledání nejvýhodnějších subdodavatelůCesta k zisku je spojena s jedním důležitým, a přitom jednoduchým pravidlem. Je to levně koupit a draze prodat. Zde vstupují do obchodního řetězce různí dodavatelé, které zajišťují jak dodání konkrétního produktu, tak i různé doprovodné služby. Třeba dopravu. Čím více se sníží cena na této straně, tím lze buď více vydělat, nebo snížit cenu pro zákazníka, získat více objednávek a vydělat také. Do popředí se dostávají různé kurýrní společnosti, nebo levná námořní přeprava, která se často vyplatí podstatně lépe, než doprava zboží letadlem. Kdo se rozhodne obchodovat takzvaně s celým světem, ten by neměl na tuto možnost přepravy zapomínat.
Snížení provozních nákladůCo jsou to provozní náklady? V podstatě všechny náklady, které přímo souvisí s provozem firmy. A je jedno, zda výrobních nebo skladovacích hal, či kanceláří. Nejvíce se zcela logicky platí za:
Vodu Vytápění ElektřinuJaké jsou možnosti snížení cen? Ideální je najít levného dodavatele, a sjednat výhodné smlouvy. Dále je vhodné myslet i na snížení spotřeby. Třeba špičkové osvětlení výrobních hal může využívat LED technologií, díky čemuž se oproti běžné zářivce sníží spotřeba i o desítky procent. Nejenom, že se tak velmi brzy zaplatí náklady, ale dojde i k tomu, že se velmi brzy začne reálně šetřit. U velkých provozů už to může být ročně opravdu velmi zajímavá suma peněz.
Bez kontroly to nejdeCo je velkým problémem ve firmách? Jsou to krádeže. Je jedno, o jaký segment se jedná. Zaměstnanci mnohdy neodolají a něco si vezmou. A škody rostou stále více. Proto jsou cestou ke snížení nákladů jak kontroly, tak i různé zabezpečovací mechanismy. Nejenom takové, jakými jsou třeba bezpečné garážové brány, které eliminují pohyb cizích osob po firmě. Také se do popředí dostávají různé kamerové systémy, nebo namátkové kontroly. To vše vede k tomu, že se sníží počet krádeží, hodnota odcizeného majetku a logicky se tak zvýší finanční částka, která firmě zůstane a kterou může použít.
Provoz vozového parkuMálokterá firma se dnes obejde bez auta. I tady je možnost, jak snížit náklady. Hlavně takové, které jsou spojeny s provozem a opravami. Hitem se dnes stává operativní leasing. Je možností, jak mít stále nové auto a nestarat se o opravy. Bude nutné vyčistit, nebo vyměnit vysoce efektivní filtr pevných částic? Udělá to reálný majitel vozu. Na své náklady. Vy jako jeho uživatel platíte jenom pohonné hmoty. I to může firmě ušetřit mnoho peněz. Proto je operativní leasing tolik populární. A to jak v segmentu osobních vozů, tak se do popředí dostává také v segmentu nákladních vozů. I ty je možné takto pořídit, na bázi dlouhodobého pronájmu.
Související
Budoucnost ekonomických vztahů Moskvy se Západem. Ekonom si jeden scénář neumí představit
Trumpova strategie nevyšla. Kvůli clům zdražíme, ať si náklady zaplatí Američané, vzkazují firmy
Aktuálně se děje
před 1 hodinou
Obrana za miliardy. Polsko se opevňuje před Ruskem, staví dračí zuby i protidronové bariéry
před 2 hodinami
Rusko válkou ničí samo sebe. Chytilo se do své vlastní ekonomické pasti
před 3 hodinami
Období hlubokého otřesu a nejistoty. Rok 2025 se zapíše do dějin Evropské unie
před 4 hodinami
Revoluce ve válčení. USA podle expertů vytváří zbraně, které budou využívat umělou inteligenci
před 5 hodinami
Už nenadávají u mobilů. Hněv generace Z se v roce 2025 přetvořil a začal měnit svět
před 7 hodinami
Americká armáda provedla sérii leteckých úderů v Nigérii, útočila na Islámský stát
před 8 hodinami
Počasí: Meteorologové vydali varování před ledovkou. Část Česka zasáhne už dnes večer
před 9 hodinami
Rutte ostře odmítnul návrhy na vojenské odtržení Evropy od USA
před 10 hodinami
"Spojenectví jsme upevnili prolitou krví." Kim Čong-un zaslal Putinovi novoroční blahopřání
před 11 hodinami
Krvavé střety jsou u konce. Thajsko a Kambodža uzavřely dohodu o příměří
před 12 hodinami
Rusko podniklo masivní útok na Kyjev
před 14 hodinami
Počasí na Silvestra a Nový rok. Na hory může dorazit sněhová nadílka
včera
Obchody už budou otevřené až do Silvestra. Zákon je ovlivní zase za několik dní
včera
Fotbalová liga hlásí první zimní přestupy. Posily vítají Plzeň, Olomouc i Pardubice
včera
Zelenského a Trumpa čeká další jednání. Nejspíš ho stihnou do konce týdne
včera
Hřib bude mít jednoho vyzyvatele. Piráti si zvolí i místopředsedy
včera
Babiš odhalil, že mu volal americký prezident Trump
včera
Počasí jako v létě. Na Islandu zažili velmi neobvyklé Vánoce
včera
Za smrt Perryho nese vinu i druhý lékař. Za mříže ale nemusí
včera
Slovensko poprvé reagovalo na ruský zásah lodi v přístavu na Ukrajině
Slovenské úřady se poprvé vyjádřily k poškození lodi plující pod slovenskou vlajkou, kterou zasáhli Rusové při útoku na přístav v ukrajinské Oděse. Žádný diplomatický protest zatím do Moskvy nemíří. Bratislava pouze potvrdila, že se na plavidle nikomu nic nestalo.
Zdroj: Lucie Podzimková