Praha - Anglický slogan propagující českou metropoli má přinést soutěž, kterou společně vyhlásil pražský magistrát a mezinárodní festival reklamy PIAF. Agenturu Mediafax o tom ve čtvrtek informoval mediální zástupce festivalu Jan Patera, město za nový slogan nic nezaplatí.
"Praha sice disponuje kvalitním logem, které vystihuje multikulturnost této středoevropské metropole. Dosud ji však chybí slogan, který by ji přiblížil zahraničním turistům," uvedl ředitel festivalu PIAF Marek Hlavica.
Slogan a jeho vizuální podobu chce Praha využít v mezinárodních kampaních zaměřených na podporu příjezdové turistiky. Má být v angličtině a měl by oslovit turisty z Evropy, Asie a USA.
"Využili jsme toho, že slogan bude vybírat 15 mezinárodně uznávaných odborníků na reklamu. Umělec se přihlášením návrhu vzdává práv na jeho užívání. Praha nic za výběr sloganu, ani za jeho užívání platit nebude," řekla Mediafaxu mluvčí magistrátu Tereza Krásenská. Bez odměny ale vítěz nezůstane. Autor nejlepšího návrhu získá od pořadatelů festivalu dva tisíc eur a třídenní zájezd do Prahy pro dva.
"Naše mezinárodní porota zaručuje, že vybraný návrh bude srozumitelný v zahraničí. Komunikaci státních institucí navíc PIAF sleduje systematicky, v naší reklamní soutěži je pro ni vyhrazena samostatná kategorie," zmínil Hlavica a doplnil: "Věříme, že díky jasnému zadání se do soutěže o slogan Prahy přihlásí řada talentů jak z Česka, tak ze zahraničí."
Porotu vede Izraelec Gideon Amichay, zasednou v ní uznávaní tvůrci reklam a marketingoví manažeři z Brazílie, USA, Německa, Švédska, Rakouska, Velké Británie, Ruska, Turecka i Česka. Soutěž je určena především mladým kreativcům.
Třetího ročníku festivalu PIAF se 25. a 26. dubna zúčastní reklamní tvůrci z celého světa, kteří patří k nejoceňovanějším ve svém oboru. Soutěž odstartovala ve středu 1. února, její uzávěrka je 10. dubna. Vítěze představí PIAF na slavnostním "Best of…" večeru 26. dubna.
Festival PIAF připojil návrh sloganu a jeho grafického pojetí ke své hlavní soutěži inovativních reklam z celého světa jako zvláštní kategorii.
Vlastní slogany používají či používaly například metropole jako New York, Amsterdam, Madrid či Berlín.
PIAF je událostí svého druhu v celé střední Evropě a představuje významnou příležitost pro získávání a výměnu zkušeností pro marketingové a reklamní odborníky.
Samotný festival PIAF letos provází cílená mezinárodní kampaň v duchu hesla "out of the box", neboli mimo zavedené škatulky. Na současnou komerční komunikaci nahlíží novým pohledem, jeho soutěžní kategorie mají reflektovat rychlý vývoj v tomto oboru.
Související
Tragédie v pražské ZOO. Populární orangutan Kawi nešťastně zahynul
Ikonický kamion Coca-Cola odstartoval letošní turné po republice
Aktuálně se děje
před 16 minutami
Už to není jen Ukrajina. Frontová linie je všude a hrozba z Ruska stále sílí, varovala nová šéfka MI6
před 42 minutami
Babiš ukazuje, jak se z Česka nejlepší místo pro život nedělá
před 1 hodinou
Naděje na mír je největší od začátku války, prohlásil Merz po jednání se Zelenským
před 2 hodinami
Politico: Nová Babišova vláda vyvolává v Evropě obavy. Ukrajině kvůli ní hrozí problémy
před 4 hodinami
Vylepšuje zbraně a útočí i na civilisty. Z Británie přichází naléhavá série varování před Putinem
před 4 hodinami
Muslim zastavil střelce v Sydney. Jeho statečnost ocenil celý svět, poklonu mu složil i Trump
před 5 hodinami
V Berlíně se sešli evropští lídři se Zelenským. Dorazil i Trumpův vyjednávací tým
před 6 hodinami
Schillerová vrátí EET. Macinka s Lipavským jednal o Češích vězněných v zahraničí
Aktualizováno před 7 hodinami
Nepotřebujeme sto dnů hájení, budeme vládou všech občanů, prohlásil Babiš
před 7 hodinami
Mluvčí Babišovy vlády bude bývalá televizní rosnička
před 8 hodinami
Ministři přebírají své resorty. Schillerová chce na ministerstvu financí audit
Aktualizováno před 9 hodinami
Na Ministerstvu životního prostředí zasahuje policie. Na budovu vylezli aktivisté
před 9 hodinami
Obětí teroristického útoku v Austrálii je i přítelkyně Čaputové
Aktualizováno před 9 hodinami
OBRAZEM: Česko má novou vládu ANO, Motoristů a SPD
před 9 hodinami
Fiala předal Babišovi klíč od korunovačních klenotů, místo dopisu dostal osmdesátistránkový dokument
před 11 hodinami
Velká nevýhoda pro členy vlády za SPD a Motoristy. Jen aklimatizovat se na ministerstvu trvá téměř rok, říká politolog
před 12 hodinami
Režiséra Reinera a jeho manželku zavraždili. Podezřelým má být syn
před 12 hodinami
Otec a syn při útoku zabili 15 lidí. Austrálie zavede přísnější zákony o zbraních
před 13 hodinami
Inverzní charakter počasí přinesou i další dny, vyplývá z předpovědi
včera
Karel III. a Camilla ukázali na fotku z Říma. Vánoční pohlednice vznikla i letos
Počtvrté od nástupu na trůn vybírali britský král Karel III. a jeho manželka Camilla fotografii pro vánoční pohlednici. Už to bylo třeba, protože svátky se nezadržitelně blíží.
Zdroj: Lucie Podzimková