Mimozemšťané sledovali Zemi dříve, než se objevili lidé, tvrdí vědec

Mimozemšťané nás možná tajně sledovali z vesmíru miliony let. Možná už předtím, než jsme vůbec existovali. Tvrdí to americký fyzik Jamese Benford ve své nové vědecké práci. Jeho závěry vycházejí z projektu určeného k hledání znaků mimozemského života ve vesmíru.

V roce 1960 radiofyzik z univerzity ve Stanfordu Ronald Bracewell poprvé navrhl myšlenku nadřazených civilizací, které vysílají mezihvězdné sondy v celém vesmíru, aby pozorovaly, monitorovaly a dokonce komunikovaly s inteligentními formami života.

„Sonda umístěná poblíž může nabídnout svůj čas, zatímco naše civilizace vyvine vyspělou technologii, která by ji mohla najít. A hned když se to podaří, mohla by s námi v reálném čase zahájit rozhovor,“ vysvětluje Benford.

Bracewellova teorie postupně přešla do kategorie sci-fi, protože vědci ve výzkumech neobjevily žádný důkaz, že v blízkosti naší planety existují přístroje mimozemského původu, napsal server Science Alert.

Benford ve své studii naznačil, kde by se umělí pozorovatelé z vesmíru mohli ukrývat. Pozornost dává na skalnaté objekty v blízkosti Země, také nazývané koorbitální objekty. Jde o pseudosatelity které obíhají okolo slunce na dráze podobné té zemské, ale zároveň jsou gravitační silou připoutány k naší planetě.

Astronomové našli jen malý počet takových objektů. Nejblíže se nachází asteroid 2016 H03, který vědci z NASA nazvali jako – Stály společník Země. Výzkumník NASA Paul Chodas vysvětlil, že H03 2016 se pohybuje kolem naší planety, ale nikdy se od ní nevzdálí. „Tento malý asteroid je odsouzen k věčnému tanci se Zemí.“

Benford navrhuje, že koorbitální objekty by mohly být více, než jen taneční partneři Země. přítomnost v blízkosti zemské orbity by totiž mohla být ideálním místem k umístění sondy. „Tyto objekty představují ideální způsob jak Zemi pozorovat z bezpečného přirozeného útvaru. Zároveň poskytují vše, co by vyspělá mimozemská civilizace mohla potřebovat - suroviny, pevné ‚kotviště‘ i úkryt,“ vysvětluje ve své studii.

„Měli bychom se okamžitě zaměřit na jejich pozorování, jak pomocí elektromagnetického spektra a planetárních radarů, tak pomocí vyslání sond,“ napsal Benford.

Výzkum koorbitálních objektů by mohl být přínosný kromě hledaní mimozemských pozorovatelů i pro další oblasti vědy.

Server Science Alert napsal, že Čína ohlásila plán desetileté vesmírné mise, které součástí by byla i návštěva a odběr vzorků z 2016 HO3. Vědci budou mít možnost asteroid prozkoumat a zjistit, zda se na něm nenachází něco neobvyklého.

Vědci ze SETI nadšení Jamese Benforda mírní. Myslí si, že je extrémně nepravděpodobné, aby na některém z těchto objektů byla mimozemská sonda.