Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) potvrdil v reakci na šest rozkladů stavební povolení pro poslední úsek dálnice D1 u Přerova. Uvedl to dnes server Zdopravy.cz. Podle dřívějších informací státního Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) by tak stavba 10,1 kilometru dlouhého úseku D1 Přerov - Říkovice mohla začít ještě letos. Potrvá zhruba tři roky a má stát 6,922 miliardy korun. Nejvýhodnější nabídku na stavbu tohoto úseku podalo sdružení firem Strabag, Doprastav a IDS Olomouc.
Úsek u Přerova je posledním, který chybí k tomu, aby byla D1 z Prahy přes Brno do Ostravy a na hranice s Polskem kompletní. Zatím je v provozu zhruba 366 kilometrů D1 ve dvou souvislých úsecích, kterými jsou Praha - Říkovice o délce 272 kilometrů a Přerov - česko-polská hranice u Věřňovic s délkou 94 kilometrů. Otevření posledního úseku D1 by mělo pomoci vyřešit dlouhodobě špatnou dopravní situaci v Přerově.
Rozklady proti stavbě úseku podali podle ministerstva jednotlivci i spolky Krajina Dluhonice a Voda z Tetčic nebo ekologická organizace Děti Země. Ministr doplnil stavební povolení v rozhodnutí o rozkladech několika podmínkami, píše Zdopravy.cz. Povolení ale už nabývá právní moci.
D1 je nejstarší a nejdelší českou dálnicí. Její historie sahá až do 30. let 20. století. První souvislý úsek D1 z Prahy do Mirošovic byl ale otevřen až v roce 1971. Loni v říjnu pak skončila rozsáhlá osm let trvající rekonstrukce D1.
Související

Petr Pavel se postupně sejde s dalšími ministry

Nový bodový systém pro řidiče. Vláda dnes rozhodla, kdy a jak se změní
Martin Kupka (ODS) , Dálnice D1
Aktuálně se děje
včera

Kanada uvalila sankce na desítky lidí šířících ruskou propagandu a fake news
včera

Rusové si dál připomínají památku Ukrajinců zabitých při vzdušném útoku na Dnipro
Aktualizováno včera

Ukrajina by měla dostat maximální podporu, až na jaderné zbraně, míní Pavel. Může porazit Rusko
včera

Dada Revue v brněnském divadle Bolky Polívky je bláznivou komediální Pala Seriše
Aktualizováno včera

USA pošlou Ukrajině další vojenskou pomoc za dvě miliardy dolarů. Francie a Itálie se přidají
Aktualizováno včera

Větrné počasí bičuje Česko. Sníh komplikuje dopravu, tisíce lidí bez proudu, padají stromy, stojí vlaky i kamiony
včera

Diana Krall, Kurt Elling, Simon Phillips, či Melissa Aldana. JazzFestBrno představuje kompletní program
včera

Americká obchodní komise připravuje antimonopolní žalobu na Amazon
Aktualizováno včera

Členské země EU se dohodly na cenových stropech na ruské ropné produkty
včera

Škodí nejen tabák, ale i alkohol. Irsko chce na lahvích stejné nálepky jako na cigaretách
Aktualizováno včera

Svět řeší, zda pustit Rusko a Bělorusko na olympiádu. Stát chce jednat s olympijským výborem
včera

NSS eviduje už 50 stížností na prezidentské volby
včera

V Česku v lednu stoupl počet bankrotů firem i podnikatelů
včera

Některým školákům na dnešní den volna navážou jarní prázdniny
včera

Ford se vrací do Formule 1
včera

Lidé nejvíce věří Babišovi, Okamurovi a Zemanovi, ukázal průzkum
Aktualizováno včera

Nad USA se několik dní pohybuje čínský špionážní balón, nejde sestřelit
včera

Ve věku 88 zemřel Paco Rabanne, slavný španělský módní návrhář
včera

Zaměstnanost uprchlíků v Česku roste
včera
Kurýři rozvážkových firem si vydělají až 300 korun za hodinu, vliv má počet objednávek
Kurýři rozvážkových firem v ČR mohou vydělat v průměru až 300 Kč za hodinu. Pracují na základě partnerství se společnostmi a jejich výdělek se odvíjí hlavně od počtu vyřízených objednávek. Pracovní dobu si mohou kurýři určovat podle svých představ. Vyplývá to z vyjádření společností Wolt, Bolt Food a Dáme jídlo pro ČTK.
Zdroj: ČTK