Krampol se zlobí: Uprchlíci udělají nechutný bordel a odjedou do Německa. Všichni jsou zes*aní. A naši lidi žijí v bídě

ROZHOVOR - Herec a moderátor Jiří Krampol v rozhovoru pro server EuroZprávy.cz přiznal, že v televizi sleduje dění, hlavně to v České republice. Rozhodně ho ale nehodnotí pozitivně. Místo Čapích hnízd a rozhazování miliard korun, by se podle něj měli politici starat o staré a nemocné lidi, kteří často žijí v bídě a špatných podmínkách.

Jste sice umělec, to ale neznamená, že se nezajímáte o dění kolem sebe. Odkud nejčastěji čerpáte informace o aktuálním dění?

Já nejvíc informací čerpám z rozhovorů z přáteli a z novin. Sociální sítě nepoužívám internet ani nemám. Je mi to vyloženě nepříjemné, protože si myslím, že to bere lidem čas. Děti si pak ani neumí hrát, co je to za dětství? Děti si nehrají mezi sebou, děti si hrají s nějakýma přiblblýma mašinkama. Jako deb*lové už ve třech letech mačkají knoflíky, a vytváří si něco, co neexistuje. Mladý lidi pak skoro vůbec nečtou. Jak dělám ten svůj pořad s odpověďmi, tak jsou někteří tak tupí, to člověk opravdu žasne. Nemusí být všichni vzdělanci, ale nevědět třeba, jak začíná hymna, nebo ve kterém století bylo postaveno Národní divadlo – úplně primitivní otázky a oni to nevědí. Protože jim to nikdo neřekl. Když něco potřebují vědět, tak si někam kliknou na nějaký knoflík, a dozvědí se to.

Českou republiku před několika dny navštívil čínský prezident Si Tin-pching. Kolem jeho návštěvy bylo docela rušno. Miloše Zeman při té příležitosti uvedl, že vztahy mezi oběma zeměmi byly špatné, protože minulá vláda „podléhala tlaku Spojených států a Evropské unie. Teď jsme znovu nezávislá země a formulujeme svou zahraniční politiku, která je založena na našich vlastních zájmech". Souhlasíte s jeho slovy?

Podívejte se, souhlasím, nesouhlasím. Co je Amerika proti Číně. Co ta rudá Čína existuje, tak s nima kšeftuje. No, tak co? Tady jde o to, jestli je to přínos pro tu republiku. Pokud ano, tak je to dobré. Mě ale zajímají jiné věci

Co například?

Mě by zajímala jedna věc – a to je, co v současné době ti politici dělají pro tuhletu zem. Já pořád slyším jen jednu věc. Mám alergii, když slyším Čapí hnízdo. V tu chvíli mám chuť toho čápa chytit za nohu a odlítnout někam do ha*zlu do teplých krajin. Co s tím otravují národ! Co je mi do nějakého Čapího hnízda? Jestli to patří jednomu nebo druhému nebo pátému, mě to nezajímá.

Lidi chodí ke mně, jako kdybych byl tribun lidu. Ptají se mě na různé věci. Jezdím s takovým představením nebo besedou, je to pro seniory. A ti senioři se na mě obrací a ptají se na všechno mě. Například nějaký nový koumes vymyslel, že když jde někdo do nemocnice, tak si musí přinést toaletní papír. No to už je opravdu vrchol! To je vážně vrchol, když na jedné straně rozhazují miliardy, a lidé si pak musí nosit vlastní toaleťáky. Na druhé straně ty staré a nemocné lidí, postižené lidi úplně vykořisťují do morku kostí. Pak těm lidem přidají 40 korun.

A sledujete i dění v zahraničí? Třeba poprask kolem uprchlíků?

Já jsem se teď strašně namíchl na sluníčkáře. Ty bych nakopal – nechci říct do čeho. Mě úplně urazilo to, že jsem viděl v televizi, jak ukazovali krásné byty na náměstí a ti lidi, nějací ti křesťanští uprchlíci, řekli, že se jim to nelíbí a nezdá se jim to. Já si říkal jednu věc – mě bylo 39 let, měl jsem natočeno asi 22 filmů a 60 televizních rolí a bydlel jsem na Letné v Kamenické ulici, v jedna plus malá kuchyňka, kde byl vodovod a záchod na chodbě. A v tom jsem bydlel. A když byla velká zima, tak jsem prostě musel bydlet u maminky nebo někde jinde, protože ty hodiny, které bych protopil, to by bylo tisíc korun za odpoledne. A jim se to prý nezná.

Potom mi vadí ještě další věc, která mě vyloženě dráždí. Ani ne tak ti uprchlíci, jako tihle sluníčkáři. Přijedou čtyři krásné autobusy, v nich utečenci udělají bordel, ale nechutný. To bylo opravdu odporný, co v té televizi ukazovali. Co z toho autobusu udělali, to ani nemůžu říkat. To se stydím říkat. Vylezou z toho ven, někde se ubytují. Tam udělají druhý bordel a čekají, až pojedou do Německa. Teď přijde banda těch blbů sluníčkářů, kteří jdou a uklízí po nich ty autobusy. Ne aby řekli: heleďte, když jste si tady udělali takový bordel, tak si to koukejte po sobě uklidit. Oni to za ně normálně uklidí. Pak je záběr, jak ti uprchlíci leží na sluníčku a kouří a čekají, až přijede autobus. A odveze je do Německa. A sluníčkáři pak po nich uklidí i bordel na ubytovaných. Jestli tohle někdo považuje za pomoc. Tak to je idiot, to není žádná pomoc ale sprosté vykořisťování.

Takže vy byste těmto uprchlíkům nepomáhal?

Samozřejmě, že lidem se má pomoct, ale ne tímhle způsobem. Co to je? Já přijdu někam na návštěvu a budu se tam chovat jak dobytek? Udělám bordel, odejdu a nechám to tak? A ještě to pomluvím a budu dělat nějaká vulgární gesta, A všichni furt chodí po špičkách, aby se někdo neurazil. To já jsem uražený za to, že teta jde do nemocnice, musí si přinést hajzlpapír z domova. A že mi pošlou 40 korun k důchodu. Takhle hnusně se žádný režim ke starým, nemocným a postiženým lidem nechoval. Je to odporné a neříkám to jenom já, říká to spousta lidí. A ti, co pořád melou ty žvásty s Čapíma hnízdama - kdo co ukradl, kolik má miliard, kolik toho kolik zašatrošil a kolik toho má ve Švýcarsku, kolik má baráků, koho pustili, koho zavřeli, kdo měl být zavřený.. Co to furt řeší?

Ale že by udělali něco konkrétního pro tento národ, to jsem neslyšel. Shodou okolností jsem potkal jednu známou, je to výtvarnice. A ta má sestru, která má dvojčata, bohužel jsou obě postižená, jsou na invalidním vozíku. Mají jenom jeden, takže se ti kluci musí střídat. Proč takovým dětem třeba nekoupí ten vozík? Proč? Proč támhle utrácí za kraviny strašlivý prachy? A potom v televizi slyšíme: přispějte na Jarušku, Jaruška nemá na obědy. A žebrají tam. Mně nejde o to, že by nikdo nedal ani korunu, ale proč to mají platit ty lidi z pár halířů, a na druhou stranu se támhle budou rozhazovat miliardy. To je úplně hrozný, vytáčí mě to k nepříčetnosti.

Jak je vidět, s českými politiky obecně spokojen nejste...

Už se opakuju, ale na Moravě opraví za 60 milionů konírnu a 20 kilometrů odtud jsou pak domy, ve kterých v otřesných podmínkách žijí staří lidé. Já chodím do nemocnice na František, kde jsou skvělí doktoři i sestry, ti lidi to opravdu dělají srdcem, protože kdyby to dělali pro prachy, tak by ta nemocnice nefungovala. A jak byli loni vedra, sestry i doktoři omdlívali ve 40 stupňovém horku. A oni prostě nemůžou zařídit klimatizaci, ti lidi musí v tohle pracovat. Na to by měli dát peníze a ne na nějaké kraviny. Na zas*aný ohňostroje a takové kraviny. Řekněte mi, co oslavujeme?

Jestli si pamatujete, tak první co bylo, když měl prezident Havel první projev, to si pamatuju přesně, tak řekl, že první co musíme udělat, je postarat se o ty, kteří jsou na tom nejhůř, o staré, nemocné a postižené lidi a o malé děti. O ty se musíme především postarat. A přesně na tyhle lidi se nakonec vykašlali a postarali se hlavně o sebe. Péče o zdraví národa by měla být na prvním místě, to je prioritní otázka. Pak můžu řešit ostatní věci. Že chci někomu pomoct, to je hezké, samozřejmě, ale ne tím, že ho budu rozmazlovat a ještě se ho ptát, jestli se mu to líbí nebo nelíbí. Ten člověk může být vůbec rád, že má kde přespat a že dostane nažrat.

Češi se podle různých průzkumů bojí jednak samotné migrace a pak i islámu a toho, že dojde k islamizaci Evropy. Sdílíte vy tyhle obavy?

Já nikoho raději po svých zkušenostech žádné politiky nejmenuju, ale jeden z těch význačných politiků řekne: tady se absolutně nemůže nic stát. Jak to může vědět, prokristapána? To počítali s tím, že támhle ve Francii vylítne do vzduchu redakce nebo v Bruselu metro? Tady za rohem, kde bydlím, máme synagogu, židovský hřbitov, je zde kumulace židů z celého světa, turistů. Denně jsou tu tisíce lidí, vždyť tam klidně může dojít k nějakému maléru. Pak udělají vánoční stromek a bojí se, že se shromáždí lidi. A lidi se pomalu bojí jít na fotbal, že tam je hodně lidí. Bojí se jít na hokej nebo koncert, protože se může něco stát. Jestli teda tohle někdo neprovažuje za nebezpečí, tak já nevím, co je nebezpečí.

Je mi jedno, co budou dělat oni, ale já se chci nejprve postarat o svoje blízké, pak se můžu starat o cizí. To je snad normální, to není sobectví. Ne, že by nikdo nechtěl někomu pomoct, ale jestli někdo někomu nabídne pomoc a on o ni nestojí a pošle vás někam, to se nezlobte, ale to nevím, co to je.

Někteří z uprchlíků ale utíkají třeba před válkou...

A sluníčkáři pak říkají: oni nejsou všichni takoví. Já jsem slyšel, co na to řekl jeden Němec a to se mi strašně líbilo. Řekl: když vám dám na stůl 100 bonbonů a z nich budou tři otrávené, řeknu vám, že to jsou nejlepší bonbony na světě, pravé belgická čokoláda. Vez mi si bonbon. No, vezmete si? Když víte, že jsou tři otrávené? Já teda ne. A to je to samé. Jak může přijít někdo, kdo nemá vůbec žádný pas, uvádí, že je mu 15, přitom vypadá na 65. A předstírá, že ještě nematuroval. A ono to projde. Já nevím, co si o tom mám myslet. Pak se všichni diví, že jsou lidi naštvaní. Bodejď by nebyli naštvaní, vždyť se bojí.

Viděl jsem v televizi dokument, nebyl namířen proti uprchlíkům. Ale představte si, že přijede tří nebo čtyřčlenná rodina do Německa, ze začátku se o ně stát postará. Během roku se jim narodí dvě děti, pak přijede babička s dědečkem a ještě strejda. A je jich devět. A oni uvidí drahá auta, baráky a byty, co si Němci vybudovali, protože jsou pracovití, a oni to budou chtít taky. Jenže on jim to nikdo nedá. To si myslí, že jim to někdo věnuje? Že budou ležet a někdo jim to dá? Jak si to představují? A bude tu přelidněno, tak k čemu dojde? Zvedne se zločinnost. A jeden z těch politiků, opravdu génius, řekl, že to nic není, že tam někde v Kolíně někdo poplácá nějakou slečnu po zadečku, to se prý děje na každé vesnické zábavě. Já mám v Německu známé a tak vím, jak jsou zes*aní hrůzou, bojí se a bojí se to říct. Je to strašná doba.

Vy jste říkal, že nechcete politiky moc jmenovat, ale stejně se zeptám. Už se spekuluje, kdo by mohl být dalším prezidentem. Znáte někoho, kdo by Česko mohl dalších pět let vést? Nebo jste pro, aby Miloš Zeman na Hradě zůstal i v dalším funkčním období?

Žádná osobnost nám nevyrostla, protože není z čeho. Podívejte se, když byl prezident Masaryk, tak to taky nebylo tak ideální, hodně jsem o tom četl. Ale byla to persona. A moje babička s dědou měli chalupu na venkově a prezidenta Masaryka měli na obrázku na koni nad postelí - jako panenku Marii. To proto, že si ho hodně vážili. Ukažte mi nějakou rodinu, která si nějakého českého politika zarámovala a dala si ho do parádního pokoje. Kolik těch rodin najdete v téhle zemi? Je jedno, jestli je to doleva, doprava nebo doprostřed. A ty kecy, co dělá levice a co dělá pravice a támhleti. Uplynou dva roky, všechno to zmizí, přijde někdo jiný a za dva roky to vypadá úplně stejně. Je to pořád stejné.

Jak je na tom Miloš Zeman zdravotně, to já nevím. To si myslím neví nikdo. Já se ale ze zásady na žádnou stranu nepřikláním, protože by to mohlo být použito proti mně. Nevím, upřimně vám řeknu, že nevím.

Je něco, co byste chtěl politikům vzkázat?

Hlavně by se lidé měli postarat o staré a nemocné lidi. A aby se změnilo to, co se děje ve farmacii. Jdete si třeba pro dřevěné uhlí - lék, který má cenu korunu. A vy ho koupíte za 150 korun. A sirup, který stával osm korun, najednou stojí 230 korun. Podívejte, já to řeknu podle sebe. Beru prášky, protože máme vrozený vyšší tlak, a prášky na zředění krve. Utratím asi 1700 korun. Zaplať pánbůh, že si ty prachy ještě vydělám, i když jsem starej. Ale vemte si, že jsou lidé, kteří mají životní minimum a mají těch prášků třeba třikrát tolik. A když na ně nemají, tak jim dají prášky náhradní.

Ty, jak jsem se dozvěděl od doktora mají tolik vedlejších účinků, že lidi jdou takzvaně do kytek daleko dříve, než by měli jít. A to si myslím, že je hrozný. Musíme se postarat o lidi obecně, aby žili důstojně. Podívejte se, kolik brali v Řecku, jaké měli příjmy, že měli 120 tisíc měsíčně. A tady má špičkový doktor 30 tisíc a všichni mu závidí. To proste není dobře. Čapí hnízda opravdu lidi nezajímají, ale tohle ano. Pořád se hádají, je to panoptikum.

Díky za rozhovor.

Související

Více souvisejících

Jiří Krampol

Aktuálně se děje

včera

včera

Patrik Schick

Schick pokračuje ve výtečné fazóně. Čtyřmi góly proti Freiburgu přeskočil Kollera

Od začátku listopadu se může pyšnit český fotbalový útočník Patrik Schick výtečnou střeleckou fazónou. Tento forvard české reprezentace, v níž je neodmyslitelnou oporou, a Bayeru Leverkusen se právě v dresu tohoto bundesligového celku předvádí v poslední době v nejlepším možném světle. Po návratu po dlouhodobém zranění se mu tam v těchto dnech daří vracet se k výkonům z předešlých let. Vše vyvrcholilo v sobotu čtyřmi přesnými trefami proti Freiburgu, díky kterým se tak stal historicky nejlepším českým střelcem v Bundeslize.

včera

včera

včera

Americký muzikálový hit Čarodějka protíná Hollywood a TikTok.

RECENZE: Americký muzikálový hit Čarodějka protíná Hollywood a TikTok

Nejúspěšnější broadwayský muzikál tohoto tisíciletí se dočkal filmové adaptace, respektive její první části. Pohádkový svět problematizující dospělá témata má potenciál stát se pro soudobou generaci moderní filmovou klasikou. Čarodějčina stylizace a celkové uchopení však mají od vycizelovaného a cílevědomého tvaru relativně daleko.

včera

Robert Fico jedná s Vladimirem Putinem v Kremlu. (22.12.2024)

Robert Fico je u Putina v Kremlu

Slovenský premiér Robert Fico (Smer-SD) je v Kremlu a jedná s ruským prezidentem Vladimirem Putinem. Jde o jejich první společné jednání od roku 2016 a tedy i od začátku plnohodnotné ruské invaze na Ukrajinu v únoru 2022. Fico chce s Putinem jednat o dodávkách ruského plynu. 

včera

včera

včera

Biatlon, ilustrační fotografie.

Davidovou trápí vyhřezlá ploténka. Na operaci se však zatím nechystá

Aktuální česká biatlonová jednička mezi ženami Markéta Davidová drží v současném průběžném pořadí páté místo poté, co mimo jiné hned v úvodu sezóny ve finském Kontiolahti po třech letech ovládla sprint a v dalším ze závodů se vešla do první desítky. Zdálo se tak, že bude přinášet opět radost českým fanouškům, jenže do slibně rozjeté sezóny nakonec přichází brzda v podobě vyhřezlé ploténky. V sobotu přišla příznivá zpráva alespoň v tom, že Davidová zatím nemusí kvůli tomu na operaci a to i díky dobře probíhající konzervativní léčbě.

včera

Štědrovečerní večeře

Bramborový salát podle Magdaleny Dobromily Rettigové

Nedílnou součástí štědrovečerní večeře je dnes bramborový salát. Ten je moderním vánočním jídlem, v minulosti si lidé o Štědrém večeru pochutnávali na něčem jiném. Jedny z nejstarších receptů na bramborový salát zaznamenala ve svých kuchařských knihách Magdalena Dobromila Rettigová.

včera

včera

včera

včera

včera

V Praze proběhla pieta za oběti loňské střelby na FF UK. (21.12.2024) Prohlédněte si galerii

Rok od tragédie, která změnila život mnoha lidem. Česko si připomíná nejhorší masovou střelbu v historii

Rok uplynul v sobotu od nejtragičtějšího útoku střelce v historii České republiky na půdě Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Na den přesně před dvanácti měsíci, tedy 22. prosince 2023, předstoupili policisté před veřejnost a potvrdili, že střelba si vyžádala čtrnáct obětí, přičemž pachatel, který byl v okruhu podezřelých z dvojnásobné vraždy v Klánovickém lese, spáchal sebevraždu. 

Aktualizováno včera

V Praze proběhla pieta za oběti loňské střelby na FF UK. (21.12.2024) Prohlédněte si galerii

OBRAZEM: Česko si připomnělo oběti tragédie na FF UK. Naší společností otřásla, říká Fiala

Česko si v sobotu připomíná loňskou tragickou střelbu v budově Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, ke které došlo na den přesně před rokem. Podle premiéra Petra Fialy (ODS) otřásl útok celou českou společností. Ministr vnitra Vít Rakušan (STAN) konstatoval, že v posledních měsících se udělala řada opatření, aby už k podobnému činu nedošlo.  

21. prosince 2024 21:56

21. prosince 2024 20:30

Česká republika

Česká hymna poprvé zazněla před 190 lety. V Tylově Fidlovačce

Krátce před Vánoci, dne 21. prosince 1834, byla veřejnosti poprvé představena divadelní hra Fidlovačka z pera Josefa Kajetána Tyla. Právě zde před rovnými 190 lety poprvé zazněla i píseň Kde domov můj, která se ihned stala velice oblíbenou a později dokonce státní hymnou.

21. prosince 2024 19:33

21. prosince 2024 18:50

Nobelova cena pro Trumpa? Při splnění jednoho předpokladu může být kandidátem

Pokud budoucí americký prezident Donald Trump dokáže docílit vyřešení konfliktu na Ukrajině, mohl by dostat Nobelovu cenu míru. V komentáři pro server Foreign Affairs napsal americký politolog Michael McFaul. 

Zdroj: Jakub Jurek

Další zprávy