Novým předsedou představenstva automobilky Škoda Auto byl dnes podle očekávání zvolen Thomas Schäfer, dřívější vrcholný manažer Volkswagenu v jižní Africe. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě. Potvrdila tak dřívější informace ČTK. Nově zvolený předseda představenstva nahradí Bernharda Maiera, který končí v čele společnosti po necelých pěti letech. Funkce šéfa Škody Auto se Schäfer ujímá s okamžitou platností, tedy ode dneška.
Padesátiletý Schäfer nastoupil do vrcholového managementu Volkswagenu v roce 2012. Od roku 2015 je generálním ředitelem jihoafrického zastoupení s působností i pro celý subsaharský africký region. Je také prezidentem Africké asociace výrobců automobilů (AAAM). V posledních dnech se jako o možném Maierově nástupci spekulovalo mimo jiné o Martinu Jahnovi, který v těchto dnech skončil jako výkonný viceprezident pro prodej a marketing jednoho z společných podniků skupiny Volkswagen v Číně.
Thomas Schäfer is taking over as Chairman of the Board at #SKODA AUTO with immediate effect, succeeding Bernhard Maier who spent almost 5 years at the helm. Since 2015, Thomas Schäfer has served as Chairman & MD of @VWGroup South Africa. More info ➡️ https://t.co/PIceloDZNE pic.twitter.com/uaLc9d4zFK
— ŠKODA AUTO NEWS (@skodaautonews) August 3, 2020
Během svého pětiletého působení v Jižní Africe Během se Schäfer zasloužil o rozvoj prodejní sítě, zvýšil profitabilitu obchodních zastoupení a dovedl koncernové značky Volkswagen, Audi a VW Užitkové vozy k dosavadnímu rekordnímu tržnímu podílu ve výši 23,5 procenta.
Svou kariéru v automobilovém průmyslu zahájil Schäfer coby strojní inženýr v roce 1991 ve společnosti Daimler AG. Do roku 2002 pracoval v Německu, v USA a v Jihoafrické republice ve vedoucích funkcích v oblasti výroby a řízení kvality. V letech 2002 až 2005 jako člen představenstva za oblast techniky stál u zrodu společnosti DaimlerChrysler Malaysia, kde byl pověřen výstavbou a přestavbou prodejních, výrobních a dodavatelských struktur.
Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka zatím není jasné, kam Schäfer automobilku nasměruje. "Je to pro mě takzvaně králík vytažený z klobouku, o kterém jsem prakticky nikdy neslyšel. Pochází z Jižní Afriky, v rámci značky se tomu říká větší dílna, je to něco menšího než Kvasiny," řekl Povšík. "Před měsícem jsem s ním mluvil, položil jsem mu otázku číslo jedna, jestli přichází Škodu ztlumit, nebo rozvíjet. A on řekl: Vždycky hraju za tým, kde jsem kapitánem," uvedl Povšík.
Maier byl do vedení největší tuzemské automobilky povolán v listopadu 2015. Škoda za jeho éry uvedla na trh SUV modely Kodiaq, Karoq nebo Kamiq a zaměřila se na elektromobilitu, digitalizaci a konektivitu. Ředitel Volkswagenu Herbert Diess v minulých dnech pro list Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut "není dostatečně agresivní" v konkurencí s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.
Provozní zisk automobilky Škoda Auto se v prvním pololetí propadl kvůli pandemii koronaviru téměř o tři čtvrtiny na 228 milionů eur (zhruba šest miliard Kč) z 824 milionů eur před rokem. Tržby Škody Auto v pololetí klesly o více než čtvrtinu na 7,5 miliardy eur (196,5 miliardy Kč) z 10,2 miliardy eur před rokem. Firma očekává postupné oživení trhu ve třetím čtvrtletí. Považuje za možné, že ve čtvrtém čtvrtletí se vrátí na loňskou úroveň
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 lidí, z toho v ČR téměř 34.000.
Související

Krize evropského automobilového průmyslu. V Německu se budou zavírat továrny

Škoda představila čtvrtou generaci vlajkové lodi Superb. Na jejím vývoji se podílela umělá inteligence
Škoda , Thomas Schäfer , Robin Povšík , Mladá Boleslav , automobilový průmysl , Ekonomika
Aktuálně se děje
před 12 minutami

Metro na lince C nejezdí. Vlak usmrtil ženu v kolejišti
před 33 minutami

Izraelci po prvním útoku podcenili možnosti Íránu. Jaderná zařízení jsou mimo dosah
před 55 minutami

"Zvyšte úsilí." Trump je odhodlán pokračovat v zátazích na přistěhovalce
před 1 hodinou

Diplomacie ustoupila válce. Teherán i Washington mluví o dohodě, místo ní se ale bojuje
před 1 hodinou

Tragický den na silnicích. Nejvážnější nehoda na Domažlicku stála život tři lidi
před 2 hodinami

Měl Chameneí zemřít? Trump údajně Izraelce zastavil, Netanjahu mlží
před 3 hodinami

Novinky ke střelbě v Kostelci nad Černými lesy. Policie má pracovat s jednou verzí
před 3 hodinami

Nejintenzivnější noc od vypuknutí války: Íránci míří na civilisty, Izraelci cílili na gardisty. Obětí přibývá
před 4 hodinami

Největší pátrání v dějinách státu je u konce. Policie dopadla střelce z Minnesoty
před 5 hodinami

Počasí na příští víkend. Tropických hodnot by teploty dosáhnout neměly
včera

GP Kanady: George Russell slaví triumf, McLareny se střetly v dramatickém souboji
Aktualizováno včera

Záhada zřícení letu AI171: Druhá černá skříňka letadla Air India nalezena
včera

Pavel dostane návrhy na vyznamenání. Zapojili se poslanci i senátoři
včera

Tragická střelba v Kostelci nad Černými lesy. Dva mrtví, policie má podezřelého
včera

Italská fotbalová reprezentace už má mít nového trenéra. Po Spallettim ji má převzít Gattuso
včera

Trumpovy finance pod lupou. Šéf Bílého domu prozradil, co mu vydělává
včera

Fiala si volal s Netanjahuem. Češi pošlou do Izraele repatriační letadlo
včera

Zmizela beze stopy. Policie měla opět otevřít případ pohřešované Ivany
včera

Rakety létají, ale Trump má jasno. Bude dohoda, vzkázal do Íránu a Izraele
včera
24 hodin Le Mans: Ferrari potřetí na trůnu, Robert Kubica se dočkal velkého zadostiučinění
Ferrari zaznamenalo třetí vítězství v Le Mans za sebou, pokaždé s odlišným týmem jezdců. Letos se o úspěch významně zasloužil Robert Kubica. Tento triumf jasně ukazuje, že návrat italské značky do vytrvalostních závodů znamená začátek nové kapitoly její převahy na trati.
Zdroj: Adam Skála