Brusel - Jak ukazují nové údaje Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA), prodej nových osobních aut v EU vzrostl za leden o 6,2 procenta na 1,061 milionu vozidel. Významnými odbytišti se staly Španělsko a Itálie.
Odbyt se zvýšil i největší evropské automobilové skupině Volkswagen, která se od loňského září potýká se skandálem kolem manipulace měření emisí. Růst činil 0,8 procenta. Výrazný nárůst poptávky oproti loňskému lednu zaznamenala divize luxusních vozů Audi. Naproti tomu prodej aut hlavní značky Volkswagen klesl o 3,8 procenta.
Podíl německého koncernu na automobilovém trhu v EU se v lednu snížil na 24,2 procenta ve srovnání s 25,5 procenta ve stejném období před rokem.
Mladoboleslavská Škoda Auto, která je také součástí skupiny, zvýšila v prvním měsíci roku odbyt ve srovnání s loňským lednem o pět procent na 45.067 aut. Podíl na unijním trhu jí ale klesl na 4,2 procenta z 4,3 procenta před rokem.
Výrazný nárůst poptávky zaznamenaly automobilky Fiat-Chrysler, Opel či Ford. Počty nově registrovaných aut rostly v jejich případech dvoucifernými tempy.
Automobilový trh v EU v prvním měsíci roku rostl 29. měsíc po sobě a navázal na růst za celý uplynulý rok. Nových osobních aut se loni v EU prodalo o 9,3 procenta více než před rokem.
24. října 2025 17:24
Jak si vede Evropa? Dolů ji táhne jediný stát, překvapivě jeden z těch největších
Související
Koncernu Volkswagen loni klesl odbyt. Dobře si vede Seat, mezi nejhoršími je Škoda
Dopad koronakrize: Prodej nových aut v USA i Británii loni výrazně klesl
prodej aut , volkswagen , opel
Aktuálně se děje
před 36 minutami
V Česku se potvrdilo další ohnisko ptačí chřipky
před 1 hodinou
Zelenskyj i Putin chtějí ukončit válku na Ukrajině, prohlásil Trump
Aktualizováno před 2 hodinami
Nebezpečné počasí hrozí už dnes večer. Výstraha se týká celé ČR
před 3 hodinami
Trump měl na telefonu Putina. Hovor byl dobrý a produktivní, tvrdí šéf Bílého domu
před 4 hodinami
Vážná nehoda na Benešovsku. Na místě hořelo
před 4 hodinami
Smrt Bardotové zasáhla i české politiky. Ozvali se Babiš či Klempíř
před 5 hodinami
Příměří u jaderné elektrárny v Záporoží. Začaly kritické opravy vedení
před 6 hodinami
Muž s nožem v Budějovicích vyhrožoval kolemjdoucím. Policista ho zpacifikoval
před 7 hodinami
Francie oplakává Bardotovou. O dojmy se podělil i prezident Macron
před 8 hodinami
Lavrov promluvil o úmyslech Moskvy a varoval Evropany
před 10 hodinami
Hazard, jaký se nevidí. Žena v Krkonoších bruslila na tenkém ledu i s kočárkem
před 11 hodinami
Zemřela ikonická herečka Brigitte Bardotová
před 11 hodinami
Turek se nevzdává. Pavel by měl dodržet svá slova, říká poslanec
před 12 hodinami
Zimní počasí na přelomu roku. Napadnout mohou desítky centimetrů sněhu
před 13 hodinami
Trump přivítá Zelenského. Zbývá deset procent a plán bude hotový, tvrdí Kyjev
před 14 hodinami
Anonym vyhrožoval střelbou v teplickém obchodním domě. Policie po něm pátrá
před 15 hodinami
Předpověď počasí: Poslední týden roku bude ve znamení pravé zimy
včera
"Zelenskyj nemá nic, dokud to neschválím." Trump dal jasně najevo, kdo rozhoduje o válce na Ukrajině
včera
Obrana za miliardy. Polsko se opevňuje před Ruskem, staví dračí zuby i protidronové bariéry
včera
Rusko válkou ničí samo sebe. Chytilo se do své vlastní ekonomické pasti
Ruská federace se s blížícím se čtvrtým rokem plnohodnotné invaze na Ukrajinu potýká s nečekaným vedlejším efektem své válečné politiky. Regiony bohaté na energetické suroviny, které tvoří hospodářskou páteř země, totiž doplácejí na konflikt nejvyššími lidskými i ekonomickými ztrátami. Kreml proměnil odlehlé oblasti v zásobárnu vojáků i peněz, čímž však paradoxně ohrožuje průmyslová odvětví, která Putinovu agresi financují.
Zdroj: Libor Novák