Americká technologická společnost Apple pokročila při vývoji technologií pro samořízené vozy a v roce 2024 plánuje výrobu osobního automobilu, který by mohl využívat její vlastní průlomovou technologii bateriových článků. Agentuře Reuters to řekly zdroje obeznámené se situací.
Podle některých zdrojů by nicméně problémy spojené s pandemií 19 mohly vést k odkladu zahájení produkce na rok 2025 či ještě na pozdější termín.
Společnost Apple, která je známá hlavně výrobou telefonů iPhone, tabletů iPad a počítačů Mac, začala pracovat na vlastním automobilu v roce 2014. Podle zdrojů už firma pokročila natolik, že nyní hodlá vytvořit vůz určený pro běžné spotřebitele. Takový záměr kontrastuje s dosavadním postupem konkurentů, jako je například společnost Waymo ze skupiny Alphabet, která staví robotické vozy k provozu taxislužeb.
Základem strategie Applu je podle dalšího zdroje nový návrh baterie, který by mohl radikálně snížit výrobní náklady a naopak zvýšit dojezdovou vzdálenost elektromobilů. Apple se nicméně k informacím agentury Reuters odmítl vyjádřit.
Výroba automobilu je z hlediska dodavatelského řetězce obtížná záležitost i pro Apple, který má rozsáhlé finanční zdroje a který vyrábí miliony elektronických produktů ročně ze součástek z celého světa. Společnosti Tesla podnikatele Elona Muska trvalo 17 let, než se jí podařilo dosahovat při výrobě elektromobilů udržitelného zisku, upozorňuje Reuters.
"Pokud je na světě nějaká společnost, která na to má zdroje, pak je to pravděpodobně Apple. Ale zároveň je třeba si uvědomit, že to není mobilní telefon," cituje Reuters nejmenovaný zdroj, který na projektu výroby automobilu pro Apple pracoval.
Zatím není jasné, kdo by automobily značky Apple vyráběl. Podle zdrojů však lze očekávat, že Apple tento úkol přenechá nějakému výrobnímu partnerovi. Jeden ze zdrojů rovněž upozornil na přetrvávající možnost, že Apple omezí svou pozornost pouze na autonomní systémy řízení, které by pak využívaly automobily tradičních značek.
Někteří investoři reagovali na informace o plánované výrobě automobilu pod značkou Apple spíše opatrně. "Pokud Apple vyvine nějaký pokročilý řídicí systém či bateriovou technologii, bylo by to podle mého názoru nejlepší využít prostřednictvím licenčního partnerství s existujícím výrobcem automobilů," uvedl Trip Miller z investiční firmy Gullane Capital Partners, která vlastní podíl v Applu.
Související

Souboj gigantů: Může Samsung díky Trumpovým clům dostat Apple na lopatky?

Trump udělil zásadní výjimku z cel. Pomohl tak technologickým gigantům
apple , automobilový průmysl , Ekonomika , auto
Aktuálně se děje
před 40 minutami

Počasí v příštím týdnu bude stabilní, vyplývá z předpovědi
Aktualizováno včera

Česko - Švédsko 2:5. Rozhodla první třetina, zlatá obhajoba nevyjde
včera

Pád cen pohonných hmot se zastavil. Teď zdraží, ekonom ale očekává další obrat
včera

Nová vlna podvodů na WhatsAppu zaměstnává policisty. Lidé přicházejí i o miliony
včera

Zemřel herec George Wendt, hvězda sitcomů
včera

Paradoxní květnové počasí. Meteorologové poukázali na zajímavou věc
včera

Zemřel Jiří Pernes, uznávaný historik s velkou vazbou na Brno
včera

Policie vyšetřuje smrt chlapce v Táboře. Reagovala na spekulace
včera

Světoví lídři čelí nové výzvě: Trumpova Oválná pracovna mění diplomacii v reality show
včera

Studenti mohou konečně k holiči? Thajsko mění zavedené pořádky, povoluje, co bylo dříve nemyslitelné
včera

Vědci zjistili, jak ryby bojují se změnami počasí. Doslova mění svá těla
včera

UNICEF bije na poplach: Tisíce dětí v Gaze skončilo v péči lékařů, hrozí hladomor
včera

Putin nechce ukončit válku, protože věří, že vítězí, řekl lídrům Trump. Zvažuje, že zapojí papeže
včera

Trumpova dohoda století za 2 biliony dolarů? Skutečnost je úplně jiná
včera

Švédové se ve čtvrtfinále proti Čechům vytasí s posilou s NHL Nylanderem
včera

Pokud vyhraje Nawrocki, bude to mít ruská propaganda v Polsku snazší, říká Klípa
včera

Afrika platí za změny počasí nejvyšší cenu. Za klimatickou krizi přitom vůbec nemůže
včera

Zázračný lék na hubnutí? Ozempic s sebou nese i vážná rizika
včera

Partneři, kteří se nedožili svatby. Zastřelení diplomaté se měli příští týden zasnoubit
včera
Francii dochází trpělivost. EU musí jednat, a to rychle. Místo toho vymýšlí další komplikace
Evropská unie musí výrazně zrychlit reformy zaměřené na snižování administrativní zátěže a posílení jednotného trhu, pokud chce držet krok s globálními ekonomickými giganty, jako jsou Spojené státy a Čína. Uvedl to francouzský ministr pro evropské záležitosti Benjamin Haddad v rozhovoru pro server Politico.
Zdroj: Libor Novák