Americký výrobce letadel Boeing najal 160 pilotů, aby aerolinkám usnadnili zprovozňování letadel 737 MAX. Pracovat u nich budou jako instruktoři a pozorovatelé v kokpitu. Informovala o tom ve středu agentura Reuters. Letouny 737 MAX nesměly na celém světě po dvou nehodách více než rok a půl do vzduchu.
Výrobce letadel by podle zdroje Reuters do projektu mohl vložit až 32 milionů dolarů (684 milionů Kč). Piloti budou nasazováni na období 35 dní. Každý z nich musí mít licenci na stroje 737 MAX a další letouny Boeingu, musí vykázat nejméně 1000 hodin instruktorských zkušeností a naopak nesmí mít za sebou žádnou nehodu ani porušení pravidel.
"Pokračujeme v úzké spolupráci se světovými regulačními orgány a se zákazníky, abychom bezpečně vrátili stroje 737-8 a 737-9 do celosvětového provozu," řekla mluvčí společnosti Boeing.
Jak Boeing, tak americký Federální úřad pro letectví (FAA) uvedly, že letadlo je po vylepšení softwaru v kokpitu a po výcviku pilotů jedním z nejbezpečnějších na světě. Podle bezpečnostních expertů je však rozhodnutí Boeingu najímat napřímo piloty nezvyklé a naznačuje jeho velký zájem na tom, aby se celý proces urychlil.
Boeing byl nucen přerušit provoz svých nejprodávanějších letadel 737 MAX loni v březnu po nehodách v Indonésii a v Etiopii, které si dohromady vyžádaly 346 mrtvých. Jako problém se ukázal software řízení letu, který musel výrobce upravit. Odstavení těchto strojů bylo nejdelší takovou pauzou v dějinách komerčního letectví a náklady s tím spojené Boeing přišly asi na 20 miliard dolarů (asi 427 miliard Kč).
Související

Boeing se dohodl s USA v kauze nehod letounů 737 MAX. Zaplatí tučnou pokutu

Boeing přiznal chybu. Úřady po hororovém incidentu uzemnily letouny 737 MAX 9
Boeing 737 MAX , boeing , letadla, letectví , Federální úřad pro letectví (FAA) , USA (Spojené státy americké)
Aktuálně se děje
před 2 minutami

Policie odhalila muže, který zpochybňoval holokaust. Hrozí mu vězení
před 45 minutami

Lidé jsou jako chodící mrtvoly. Do Pásma Gazy může vjet 6000 kamionů s pomocí, pokud je Izrael pustí
před 1 hodinou

Jak donutit Rusko k jednacímu stolu: Trump má podporu voličů, teď je čas zatlačit
před 3 hodinami

Dvě brambory pro osm lidí. Děti v Gaze jsou kost a kůže, chodí umírat do nemocnic
před 3 hodinami

Eskalace na thajsko-kambodžské hranici: Mezinárodní společenství mělo zakročit, říká expert
před 4 hodinami

Peklo v Gaze se prohlubuje: 1000 mrtvých ve snaze získat pomoc, důkazy o masovém hladovění jsou nepopiratelné
před 5 hodinami

EU tlačí na Čínu. Chce, aby Si Ťin-pching přiměl Putina ukončit válku
před 6 hodinami

Počasí: Moravu dnes zasáhnou silné bouřky
před 6 hodinami

Ostrá: Cítím frustraci, hněv a zklamání. Politoložka tvrdě kritizuje rozhodnutí SOCDEM kandidovat s komunisty
před 7 hodinami

Skrytý nepřítel Kyjeva? Vlastní vedení, píše Politico. Podle ukrajinského tisku Zelenskyj zradil demokracii
Aktualizováno před 7 hodinami

V Rusku se zřítilo letadlo s 50 lidmi na palubě, všichni zemřeli
před 9 hodinami

Thajsko zaútočilo na Kambodžu
před 10 hodinami

Počasí o víkendu proprší, tropy se nedostaví
včera

Schůzka Putina se Zelenským do konce léta? V Istanbulu proběhlo třetí kolo rozhovorů mezi Ukrajinou a Ruskem
včera

Roosevelt dokázal, že demokracie potřebuje pojistky. Ustojí ale americká demokracie Trumpa?
včera

Zelenskyj po tvrdé kritice otáčí. Slíbil nový zákon na ochranu nezávislosti protikorupčních institucí
včera

Ukrajinci protestují, spojenci varují. Proč jsou všichni naštvaní na Zelenského?
včera

Ukrajina podkopává šanci na přijetí do EU. Vysvětlete nám to, vyzvala von der Leyenová Zelenského
včera

Lipavský nezvykle tvrdě kritizuje Ukrajinu: Naše podpora není bianko šek pro jakékoli vaše kroky
včera
Auto se spalovacím motorem už si nepůjčíte? EU v tichosti zvažuje zásadní změnu
Evropská unie podle informací německého deníku Bild připravuje legislativní návrh, který by mohl výrazně urychlit konec vozů se spalovacím motorem v každodenním provozu. Od roku 2030 by totiž velké autopůjčovny jako Sixt či Europcar mohly být nuceny kupovat výhradně elektromobily. Pokud by se plán stal realitou, mohl by zásadním způsobem ovlivnit trh s automobily v celé Evropě – a to mnohem dříve než plánovaný zákaz prodeje nových spalovacích vozů v roce 2035.
Zdroj: Libor Novák