Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen loni navzdory lepšímu druhému čtvrtletí klesl o sedm procent na 8,3 milionu vozů. Propad je hlubší než v předchozím roce, kdy se odbyt snížil na desetileté minimum. Volkswagen dnes zároveň uvedl, že si udržel pozici předního evropského výrobce elektromobilů s bateriemi. Odbyt čistě elektrických vozů meziročně vzrostl o 26 procent.
Na vině slabších prodejních čísel byly problémy s dodávkami automobilové elektroniky a problémy s výrobou obecně. Volkswagen, který je po japonské Toyotě druhou největší automobilkou na světě, se s nimi potýkal hůře než třeba němečtí výrobci luxusních aut.
Celkově vzato, jediným růstovým regionem byla Asie a Tichomoří, pokud se tam nezohlední nejdůležitější trh, kterým je Čína. V průběhu roku se však obchod znatelně stabilizoval - například v prosinci se globální odbyt zvýšil v prodejních statistikách o 18,1 procenta, v Číně téměř o 23 procent a v západní Evropě téměř o 18 procent.
Zatímco ve druhé polovině roku se globální prodej zvýšil o 12 procent, v té první o více než pětinu klesl. Problémem byla válka na Ukrajině, která přerušila dodavatelské řetězce, a kvůli pandemii zavřené továrny v Číně. Ve druhé části roku se pandemická opatření v Číně už trochu uvolnila.
V oblasti prodeje aut s elektrickým pohonem se druhému největšímu výrobci aut na světě, jehož součástí je i Škoda Auto, dařilo velmi dobře. Jejich odbyt se ve srovnání s předchozím rokem zvýšil o 26 procent na více než 572.000 vozů. Volkswagen uvedl, že 6,9 procenta všech dodaných vozů byly čistě elektrické vozy, což je o 1,8 procentního bodu více než v roce předchozím.
Podle členky obchodního výboru Hildegard Wortmannové si společnost do roku 2023 věří. A to navzdory slábnoucímu makroekonomickému prostředí a přetrvávajícím nedostatkům v dodavatelském řetězci.
Automobilka Škoda tento týden uvedla, že jí loni klesl celosvětový odbyt o 16,7 procenta na 731.300 vozů. Odbyt bateriových vozidel se ale o více než devět procent zvýšil a dosáhl 53.700.
Související
Krize evropského automobilového průmyslu. V Německu se budou zavírat továrny
Volkswagen je v krizi, bude propouštět a zavírat závody. Německá vláda spěchá na pomoc
Aktuálně se děje
včera
Rumunsko a Bulharsko vstoupily do Schengenského prostoru. Mohlo být načasování ještě horší?
včera
Hrozba pro americkou demokracii? Trumpův plán může podkopat celý právní systém
včera
Ještě není prezidentem, přesto je Donald Trump mocnější než kdy dřív
včera
Justin Trudeau odchází. 10 let byl zárukou politické stability
včera
Politický otřes v Kanadě: Justin Trudeau rezignuje na všechny funkce
včera
Největší západní výzvou pro Evropu paradoxně nemusí být Trump
včera
Schodek státního rozpočtu za rok 2024 klesl na 271,4 miliardy korun
včera
Těžké ztráty severokorejských vojáků v Kursku: Ukrajina hlásí stovky mrtvých
včera
Premiér Justin Trudeau končí? Kanada očekává rezignaci každou minutou
včera
Počasí: Trápení s ledovkou nekončí. Platí nová výstraha
včera
Počasí jaké USA nepamatují. Spojené státy čelí masivní zimní bouři
včera
Kuleba navrhnul, jak dosáhnout dlouhodobého míru na Ukrajině. Rusku se jeho nápad líbit nebude
včera
Krejčíková bude chybět na Australian Open. Wimbledonskou vítězku trápí zranění zad
včera
Fico se chce mstít Ukrajině na uprchlících
včera
Kyjev: Rusko dostává to, co si zaslouží
včera
Zlatým glóbům kraloval energický transgender muzikál Emilia Pérez a architektonická freska Brutalista
včera
Předpověď počasí na týden. Fronty se budou střídat, přijde změna
5. ledna 2025 21:58
Návrat Meghan na Instagram. Vévodkyně stanovila jasné hranice
5. ledna 2025 21:06
Novinka na lavičce fotbalového Slovácka. Asistentem trenéra Smetany se stal Polách
5. ledna 2025 20:00