Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen loni navzdory lepšímu druhému čtvrtletí klesl o sedm procent na 8,3 milionu vozů. Propad je hlubší než v předchozím roce, kdy se odbyt snížil na desetileté minimum. Volkswagen dnes zároveň uvedl, že si udržel pozici předního evropského výrobce elektromobilů s bateriemi. Odbyt čistě elektrických vozů meziročně vzrostl o 26 procent.
Na vině slabších prodejních čísel byly problémy s dodávkami automobilové elektroniky a problémy s výrobou obecně. Volkswagen, který je po japonské Toyotě druhou největší automobilkou na světě, se s nimi potýkal hůře než třeba němečtí výrobci luxusních aut.
Celkově vzato, jediným růstovým regionem byla Asie a Tichomoří, pokud se tam nezohlední nejdůležitější trh, kterým je Čína. V průběhu roku se však obchod znatelně stabilizoval - například v prosinci se globální odbyt zvýšil v prodejních statistikách o 18,1 procenta, v Číně téměř o 23 procent a v západní Evropě téměř o 18 procent.
Zatímco ve druhé polovině roku se globální prodej zvýšil o 12 procent, v té první o více než pětinu klesl. Problémem byla válka na Ukrajině, která přerušila dodavatelské řetězce, a kvůli pandemii zavřené továrny v Číně. Ve druhé části roku se pandemická opatření v Číně už trochu uvolnila.
V oblasti prodeje aut s elektrickým pohonem se druhému největšímu výrobci aut na světě, jehož součástí je i Škoda Auto, dařilo velmi dobře. Jejich odbyt se ve srovnání s předchozím rokem zvýšil o 26 procent na více než 572.000 vozů. Volkswagen uvedl, že 6,9 procenta všech dodaných vozů byly čistě elektrické vozy, což je o 1,8 procentního bodu více než v roce předchozím.
Podle členky obchodního výboru Hildegard Wortmannové si společnost do roku 2023 věří. A to navzdory slábnoucímu makroekonomickému prostředí a přetrvávajícím nedostatkům v dodavatelském řetězci.
Automobilka Škoda tento týden uvedla, že jí loni klesl celosvětový odbyt o 16,7 procenta na 731.300 vozů. Odbyt bateriových vozidel se ale o více než devět procent zvýšil a dosáhl 53.700.
Související

Tolik si kvůli Trumpovi připlatíte. Volkswagen bude u ceny aut ukazovat, o kolik lidé zaplatí víc kvůli clům

Světový trh s automobily cítí první dopady Trumpových cel. Narušení výrobního řetězce už se de facto děje, upozornil Petzl
Aktuálně se děje
před 15 minutami

Není spojenec jako spojenec. Máme věřit přátelství mezi Putinovým Ruskem a Kimovou KLDR?
před 1 hodinou

Ani v noci nebude klid. Bouřky mohou být i velmi silné, varuje ČHMÚ
před 1 hodinou

Ukrajinci slaví. Drony poškodily či zničily přes 40 ruských letadel
před 2 hodinami

Zemanova slova o volbách neunikla pozornosti. Rakušan mluví o útoku na demokracii
před 3 hodinami

ANO by vyhrálo volby, do Sněmovny by se dostalo šest stran či hnutí
před 3 hodinami

Fico chce zase jednat s Čechy. O válce na Ukrajině či pokračování V4
před 4 hodinami

Medvěd v Česku. Obec u Luhačovic vyzvala místní k obezřetnosti
před 5 hodinami

Brambory mají svůj mezinárodní den. Co z nich vařili naši předci?
před 6 hodinami

Střelba na česko-německé hranici. Muž vytáhl na policisty zbraň, je po smrti
před 6 hodinami

Hamás nabízí za příměří živá i mrtvá rukojmí. Američané a Izraelci reagují
před 7 hodinami

Tragédie v Rusku. Vlak narazil do zříceného mostu, na místě jsou mrtví i desítky zraněných
před 8 hodinami

Bouřlivé počasí pokračuje. V neděli může být ještě hůře, varuje ČHMÚ
včera

Smrtelná nehoda na Chrudimsku. Řidič skútru přišel o život při srážce
včera

Bude mít fotbalová Sparta brzy nového trenéra? Spekuluje se o Belgičanu Clementovi
včera

Novinka u žádostí o dávky a příspěvky. Stát spustil mobilní aplikaci
včera

Bouřky zanechaly spoušť na Jablonecku. Hasiči zasahují u zaplavených domů
včera

Praha dnes posílí metro. V Letňanech hrají Iron Maiden
včera

Zase z toho nic nebude, stěžuje si Zelenskyj před druhým kolem mírových rozhovorů
včera

Blíží se konec Jablonce, jak jsme ho doposud znali? Vedení navrhlo Peltovo odvolání
včera
Tramvaj v Plzni vláčela muže stovky metrů. Případ vyšetřuje policie
Tragický incident se v noci z pátku na sobotu odehrál v ulicích Plzně. Policisté vyšetřují smrt muže, jehož několik stovek metrů vláčela tramvaj. Řidič si toho nevšiml až do okamžiku, kdy se bezvládné lidské tělo uvolnilo.
Zdroj: Jan Hrabě