Automobilka Škoda Auto dnes v závodě v Kvasinách na Rychnovsku zahájila sériovou výrobu modelu Superb iV s plug-in hybridním pohonem. Investice v závodě pro výrobu hybridu dosáhly 12 milionů eur (311 milionů korun). Plné výrobní kapacity Superbu iV ve výši 60 vozů denně by měl závod postupně dosáhnout na přelomu letošního listopadu a prosince. Superb iV se vyrábí na jedné lince jako superby se spalovacími motory. Při zahájení výroby to uvedli představitelé automobilky.
Superb iV je prvním sériově vyráběným modelem automobilky s plug-in hybridní technologií. Automobilka jej oficiálně představila před týdnem na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem společně s plně elektrickým vozem Citigo iV. Cena vozu Superb iV bude začínat na 876.900 korunách a první vozy dorazí k zákazníkům začátkem příštího roku.
"Zahájení sériové výroby vozu Škoda Superb iV představuje velký krok do budoucnosti," uvedl člen představenstva automobilky pro výrobu a logistiku Michael Oeljeklaus. Uvedl, že v roce 2030 se očekává na celém světě prodej asi 40 milionů kusů elektromobilů.
#SKODA begins serial production of the #SUPERBiV at its Kvasiny plant. The plug-in hybrids are built on the same production line as models with a conventional powertrain. The carmaker has invested approximately 12 million euros in renovation work. pic.twitter.com/ommpHV8R3X
— ŠKODA AUTO NEWS (@skodaautonews) September 18, 2019
Pro výrobu Superbu iV automobilka v Kvasinách investovala především do svařovny a montáže. "Celkem prošlo školením (pro práci s elektrovozy) 5500 zaměstnanců a nových pracovních míst ve spojení s výrobou Superbu iV vzniklo 40," řekl ČTK ředitel závodu Miloš Halbich. Svařovna například dostala nová zařízení, protože podlaha u obou variant vozu se liší, hybridní model má také jiné výztuhy. Počet svarových bodů se na novém modelu zvýšil o dvě až tři procenta. Přestavěna byla i hala oddělení kvality.
Vedoucí výroby vozů Škody Auto Marek Jancák připomněl, že letos na jaře závod Kvasiny na lince superbu zavedl digitální řízení výroby. Superb iV Jancák označil za nejmodernější produkt automobilky milník srovnatelný se vstupem koncernu Volkswagen do škodovky. Podle Halbicha se největší zájem o Superb iV očekává v Německu, Velké Británii, Švédsku a v České republice, tedy zemích s velkými takzvanými flotilovými prodeji firmám.
Linka pro výrobu superbu, kde se model iV vyrábí, má kapacitu až 400 vozů denně a nyní z ní vychází denně 385 aut. Druhá linka pro vozy kategorie SUV Kodiaq, Karoq a Seat Ateca má kapacitu 800 aut denně a v současnosti je plně vytížena. Závod zaměstnává asi 9000 lidí. Loni závod zvýšil výrobu vozů o pět procent na dosud nejvyšších 310.000 automobilů.
Pohonné ústrojí Superbu iV kombinuje benzinový spalovací motor 1,4 TSI o výkonu 115 kW a elektromotor o výkonu 85 kW, maximální systémovým výkon činí 160 kW. Celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí až 930 kilometrů, v čistě elektrickém režimu až 56 kilometrů. Emise oxidu uhličitého u Superbu iV činí necelých 35 gramů na kilometr, což je asi čtyřikrát méně proti srovnatelnému superbu se spalovacím motorem.
Pokud se baterie nabíjí pomocí nabíjecího wallboxu, trvá nabití 3,5 hodiny. Při dobíjení z běžné elektrické zásuvky nabití trvá šest hodin. Dobíjení je možné i spalovacím motorem během jízdy nebo rekuperací brzdné energie. Baterie je v podlaze před zadní nápravou.
V příštím roce uvede Škoda na trh první elektromobil vyvinutý na koncernové platformě MEB a také hybridní Octavii. Do konce roku 2022 představí celkem deset modelů s různým stupněm elektrifikace. Škoda očekává, že podíl elektrifikovaných vozů na jejím celkovém prodeji bude do roku 2025 činit přibližně 25 procent.
Související
Krize evropského automobilového průmyslu. V Německu se budou zavírat továrny
Škoda představila čtvrtou generaci vlajkové lodi Superb. Na jejím vývoji se podílela umělá inteligence
Škoda , Škoda Superb iV , automobilový průmysl , auto , Ekonomika , elektromobily
Aktuálně se děje
před 24 minutami
Eskalace války zneklidňuje Evropu. Tusk mluví o nejistotě, Švédsko o zastrašování
před 33 minutami
Tragický konec pátrání po miminku ve Vídni. Policie podezřívá matku
před 1 hodinou
Situace je nejhorší od začátku války. Evropa znepokojená, Moskva hrozí, Číňané vyzývají ke klidu
před 1 hodinou
USA zavádí nové sankce. Destabilizují Rusko, citelně se ale dotknou Evropy
před 1 hodinou
Británie stupňuje rétoriku: Pokud dnes Putin napadne východní Evropu, jsme připraveni na válku
před 2 hodinami
Orbán chce pozvat Netanjahua do Maďarska. Slibuje, že ho nezatkne
před 2 hodinami
Diplomat prozradil, proč Putin eskaluje konflikt na Ukrajině. Kreml sdělil důvod odpálení rakety
před 3 hodinami
Změny počasí mění svět k nepoznání. O domov už přišly desítky milionů lidí
před 3 hodinami
Co má KLDR ze spojenectví s Ruskem? Novináři odhalili, jak se Putin odměnil za vojáky na Ukrajině
před 4 hodinami
Kvůli ruskému útoku balistickou raketou se Kyjev sejde se zástupci NATO
před 4 hodinami
Putin vyhrožuje útokem na země podporující Ukrajinu
před 4 hodinami
BBC: Putin je auto brzd, které se řítí po dálnici. A Putinomobil jen tak nezpomalí
před 4 hodinami
Využití balistické rakety neodpovídá průběhu války. Hrozba jadernou zbraní je přehnaná, říká pro EZ Robinson
před 5 hodinami
Hypersonická zbraň nové generace? Naše raketa dosahuje rychlosti Mach 10, prohlásil Putin
před 5 hodinami
Ruský útok na Ukrajině už se nelíbí ani Číně
před 6 hodinami
Vlak vykolejil v České Třebové. Provoz je omezen, spoje nabírají zpoždění
před 6 hodinami
Rusko informovalo USA o odpalu balistické rakety. Přesto svět vrhlo do nové éry
před 8 hodinami
Počasí pod vlivem Caetana. Česko čeká první výrazná sněhová situace
včera
Rodinný konflikt v Plzni skončil vraždou a pokusem o další. Případ není uzavřen
včera
ANO válcuje českou politiku i podle dalšího průzkumu. Sahá po vlastní většině
Sněmovní volby by na začátku listopadu vyhrálo nejsilnější opoziční hnutí ANO. Dostalo by 35,3 % hlasů, vyplývá z průzkumu agentury NMS Market Research. Křesla v dolní parlamentní komoře by získalo ještě pět dalších subjektů. Dvě z vládních stran, konkrétně TOP 09 a KDU-ČSL, by zůstaly pod pětiprocentní hranicí.
Zdroj: Jan Hrabě