Praha - Nákladní dopravce ČD Cargo vydal dluhopisy za půl miliardy korun. Emise má částečně nahradit starší splatné dluhopisy v hodnotě 658 milionů korun. Nová emise s nižším úrokem 1,28 procenta ročně dopravci, který patří do skupiny Českých drah, sníží náklady na obsluhu dluhu. Ročně tak zaplatí o 26,5 milionu méně. V tiskové zprávě o tom dnes informovaly České dráhy.
"Využili jsme příznivé situace na trhu dluhové služby a přistoupili k dlouhodobě plánované finanční transakci," uvedl předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik. Nové dluhopisy jsou splatné v roce 2021 a dopravce hodlá prostředky z emise využít pro modernizaci vozidlového parku.
Ještě významnější emisi uskutečnily nedávno mateřské České dráhy, které vydaly dluhopisy za 400 milionů eur (10,8 miliardy korun) se splatností do sedmi let a ročním výnosem 1,875 procenta. Mají z části nahradit starší emisi z roku 2011 se 4,5procentním úročením. Kvůli nižším úrokům dopravce na dluhových nákladech ročně ušetří až 213 milionů korun.
Celkové zadlužení skupiny Českých drah loni vzrostlo na 36 miliard Kč. Čistý dluh je však podle mluvčího firmy Radka Joklíka ve skutečnosti o něco nižší.
Související

V Německu platí nové nařízení. Na koleje nesmí hlučné nákladní vagony

Novým šéfem ČD Cargo se stal Tomáš Tóth, společnost chce vrátit do černých čísel
čd cargo , dluhopisy , České Dráhy
Aktuálně se děje
Aktualizováno včera

Exploze osvítily oblohu nad Dauhá. Írán provedl odvetu za americký útok
včera

Trump se ptá, zda slyšel dobře. Ostře reagoval na slova Medveděva o jaderných zbraních
včera

Policie překazila možný útok cizince v Praze. Cílem mělo být hlavní nádraží
včera

Prázdninové počasí nenaváže na závěr června. Rozdíl bude několik stupňů
včera

Zelenskyj měl v Polsku zemřít. Ukrajinci tvrdí, že zmařili atentát
včera

Na Mladoboleslavsku narazil autobus do stromu. Několik lidí se zranilo
včera

Tankery plné ropy se obrací zpět. Svět se po útoku USA obává ekonomických dopadů
včera

Napětí na Blízkém východě roste: Írán a Izrael na sebe dál útočí, USA otevřeně hovoří o změně režimu
včera

"Korunní princ Íránu" se chce ujmout vlády. Reza Pahlaví vyzval svět, aby svrhnul Chameneího
včera

Zelenskyj přijel do Británie jednat s králem, premiérem Starmerem i ukrajinskými vojáky
včera

Opravu hrozí Rusku ekonomický kolaps? Nezhroutí se, zažilo i horší časy, varuje ekonom
včera

Jak Írán zareaguje na americký útok? Může to být podobná, ale daleko rozsáhlejší reakce než po zabití Sulejmáního, míní Salem
včera

NATO se dohodlo na cíli 5 % HDP na obranu, Španělsko dostalo výjimku
včera

Soud zrušil osvobození Babiše. Kauzu Čapí hnízdo vrátil na začátek
včera

Pondělní počasí si žádá novou výstrahu. Bouřky hrozí až do noci
včera

Soud dnes rozhodne v kauze Čapí hnízdo. Bez účasti Babiše a Nagyové
včera

Masivní nálety na Írán: Izrael útočí na vládní i vojenské budovy, zasáhl i komplex Fordo
včera

Konec íránských snah o jadernou bombu? Americký útok mohl naopak vše zhoršit, odhalila analýza
včera

V hlubinách Francie tiká časovaná bomba. Může zasáhnout miliony lidí ve střední Evropě
včera
Íránská zbraň proti USA: Co by nastalo, kdyby Teherán uzavřel Hormuzský průliv?
Aktuální eskalace konfliktu mezi Izraelem a Íránem, vyvolaná izraelským úderem na íránská jaderná zařízení a později i na ropnou infrastrukturu, opět vnesla do světové debaty otázku uzavření Hormuzského průlivu. Toto úzké mořské hrdlo, oddělující Perský záliv od Arabského moře, je považováno za nejdůležitější světový bod pro tranzit ropy. Přes tento koridor denně proudí přibližně pětina celosvětové spotřeby ropných produktů, což z něj činí klíčový strategický cíl, jehož ohrožení by mělo okamžité dopady pro globální ekonomiku.
Zdroj: Libor Novák