Češi opět nakupují. Karanténa způsobila e-shopům s módou jen dočasný propad

Vyhlášení nouzového stavu a následné omezení volného pohybu způsobilo internetovým prodejcům s módou jen dočasný propad. V týdnu vyhlášení karantény jim tržby klesly téměř o pětinu, Češi se ale rychle k nákupům vrátili a tržby se na konci března dostaly na vyšší hodnoty, než jakých dosahovaly na počátku měsíce. Vyplývá to z dat vyhledávače módy Glami.

V České republice platí od 12. března nouzový stav. Původně byl vyhlášen na 30 dní, vláda ho ale minulý týden prodloužila do 30. dubna. První případy nákazy novým typem koronaviru se v tuzemsku potvrdily 1. března. Hned poté klesl zájem Čechů o některé módní kategorie, například v případě kabelek to bylo až o 41 procent.

Zákaz volného pohybu platí od 16. března, na který ve stejném týdnu navázala povinnost mít na veřejnosti zakrytá ústa a nos. V tomto týdnu módní e-shopy zaznamenaly největší pokles. Dařilo se pouze kategorii šál a šátků, která vzrostla o 633 procent. Velmi rychle se ale znovu začalo dařit i dalšímu zboží. Prodej sandálů posílil o 62 procent. "Lidé si je pravděpodobně kupovali na doma," míní manažerka Glami Kristýna Rakovská. Kategorie kalhot a oděvů pro děti a kojence vzrostly shodně o 48 procent.

Z dotazníkového šetření Glami mezi 150 e-shopy vyplynulo, že karanténa způsobila změnu zákaznického chování. Češi začali více kupovat levnější zboží, častěji se zajímali o dobu doručení, pětina zákazníků se dotazovala na bezpečnost doručení.

Kvůli koronaviru a vládním opatřením polovina českých internetových prodejců s módou zaznamenala snížení návštěvnosti webu. Více než půlka obchodníků proto snížila marketingové náklady. Spolupráce s agenturami a nezávislými profesionály pozastavilo 20 procent e-shopů, 13 procent snižovalo platy a devět procent propouštělo.

Se záměrem zlepšení výkonnosti e-shopu zahájilo 35 procent prodejců původně neplánované slevové kampaně. Osvědčila se komunikace bezpečnosti dopravy a rozšíření nabídky o roušky a další ochranné pomůcky.

Současný stav potřebuje přežít 55 procent internetových prodejců s módou. Téměř 35 procent e-shopů uznává, že koronavirus na ně má velký vliv, ale období berou jako příležitost přizpůsobit strategii a zkusit něco nového. Koronavirus za hrozbu pro online módní průmysl vůbec nepovažuje přibližně desetina e-shopů.

Související

Více souvisejících

e-shopy Móda Ekonomika průzkumy Covid-19 (koronavirus SARS-CoV-2)

Aktuálně se děje

před 11 minutami

před 42 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 4 hodinami

před 4 hodinami

Miloš Zeman

Miloš Zeman chce na Slovensko, ale zůstává v Motole. Zdravotní stav se zlepšuje

Dva týdny už je exprezident Miloš Zeman hospitalizovaný v pražské Fakultní nemocnici Motol. Podle lékařů se jeho zdravotní stav nadále zlepšuje, na odhad termínu propuštění je však brzy. Zeman přitom údajně koketuje s myšlenkou, že by se vydal na Slovensko a před druhým kolem tamní prezidentské volby podpořil Petera Pellegriniho. 

před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 6 hodinami

před 6 hodinami

Ilustrační foto

Dnes je Zelený čtvrtek, významný den spojený s Poslední večeří

Zelený čtvrtek, čtvrtý den Velikonočního týdne, je jedním z nejvýznamnějších dnů v křesťanském liturgickém kalendáři. Tento den má hluboký náboženský význam, připomíná události spojené s Ježíšem Kristem, zejména jeho Poslední večeři se svými učedníky a zahájení pašijového týdne, který vrcholí Velikonocemi.

před 6 hodinami

před 7 hodinami

před 7 hodinami

Už žádný Xbox a PlayStation. Putin nařídil vládě, aby vymyslela, jak vyrobit vlastní herní konzole

Ruský prezident Vladimir Putin ve středu nařídil ruské vládě, aby hledala způsoby podpory výroby domácích herních konzolí, informuje ruská státní tisková agentura TASS. 

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy