Změna vlastníka CME není překvapením, píše slovenský list Sme

Ohlášená změna vlastníka společnosti Central European Media Enterprises (CME), která provozuje televizní stanice kromě jiného v Česku a na Slovensku, není překvapením. Napsal to dnes slovenský list Sme v reakci na oznámení, že na převzetí CME se dohodla investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera.

"O tom, že se Američané pokoušeli v balíku zbavit televizí v Evropě spadající pod CME, se vědělo dávno. A stejně není šokující informace posledních dnů, že si na Markízu, Novu a další brousili zuby domácí hráči," uvedl list Sme na svém webu.

Deník si všímá Kellnerova prohlášení, že cílem transakce je využít synergie mezi tvorbou mediálního obsahu a jeho distribucí. "Nezbývá než však věřit, že synergie mezi svými byznysy nebude hledat i při tvorbě, případně netvorbě, obsahu," napsal deník.

"Kauza se stává kauzou, až když se objeví o sedmé večer ve večerních zprávách na Markíze. Tuto větu si lidé ze zákulisí slovenské politiky říkají léta. Ani série článků na zpravodajských webech neohrozí kariéru politika tak, jak když o jeho problémech začne informovat nejsledovanější televize na Slovensku," napsal list Denník N.

List citoval bývalého šéfa Markízy Václava Miku, který si nemyslí, že by Kellner měl zájem zasahovat do zpravodajství této slovenské televize. "I CME měnila vlastníky, i za mého působení v Markíze, a nesetkal jsem se s tím, že by někdo z akcionářů vstupoval do zpravodajství," řekl Mika.

Slovenská média připomínají, že o Markízu se dříve zajímala i finanční skupina Penta. Markízy se na Slovensku týká i médii pozorně sledované soudní líčení, ve kterém bývalý šéf této televize a exministr hospodářství Pavol Rusko čelí spolu s podnikatelem Marianem Kočnerem obžalobě z padělání směnek v hodnotě téměř 69 milionů eur (1,76 miliardy Kč).

Proplacení směnek vymáhala i od Markízy jedna z firem Kočnera, který je obžalován také z objednání loňské vraždy novináře Jána Kuciaka. Rusko podle prokurátora směnky nepodepsal v roce 2000, jak je na nich uvedeno, ale až po roce 2013, kdy už nebyl ředitelem ani spolumajitelem Markízy. Rusko na směnkách vystupuje jako dlužník a Markíza jako ručitel.

Soud první instance ještě loni nařídil jednu ze zmíněných směnek proplatit, odvolací soud ale rozhodování v případu přerušil až do skončení líčení o zmíněné obžalobě.

Související

PPF

Jak se mění PPF? Kellnerová stojí v čele tři roky, teď veřejně promluvila

Po tragické smrti nejbohatšího Čecha a hlavního vlastníka obchodního impéria PPF Petra Kellnera na Aljašce před téměř třemi lety málokdo znal jeho manželku. Nicméně situace se od té doby změnila a Renáta Kellnerová se nyní prakticky stala synonymem pro PPF. V rozhovoru s agenturou Bloomberg popsala, jak si představuje fungování podniku, ale také jak se zaměření skupiny posunulo směrem k Západu.

Více souvisejících

ppf group CME TV Markíza Slovensko Petr Kellner Media Pavol Rusko Marian Kočner

Aktuálně se děje

před 44 minutami

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

Ilustrační fotografie

Muž s mečem zaútočil na lidi v Londýně

Muž zaútočil s autem a mečem na lidi na severovýchodním předměstí Londýna. Uvedla to v úterý místní policie, která podezřelého zadržela. Se zraněními bylo hospitalizováno v Hainaultu pět osob, informuje BBC.

před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 7 hodinami

před 8 hodinami

před 9 hodinami

včera

včera

Aktualizováno včera

včera

včera

včera

včera

včera

Ilustrační fotografie.

Dnes je Mezinárodní den tance. Kdy a jak začali lidé tančit?

Tanec je starý tak jako samo lidstvo. Během dlouhé historie prošel tanec vývojem a mnoha proměnami. Vznikly jeho specifické podoby pojící se s obdobími v roce, důležitými okamžiky v životě člověka nebo nejrůznějšími rituály. Pomocí tance se vyjadřovaly emoce či národní identita. Jaká je historie tance, který má dnes svůj mezinárodní den?

včera

RECENZE: Boy Kills World v krvavé lázni zabíjí struhadlem a drží se videoherních kontur

Ačkoli film Boy Kills World se v nabídce českých kin objevil relativně nenápadně, nabízí zběsilou, ujetou a sebeuvědomělou akční jízdu, kde je dějovým tahounem samotné násilí. Postmoderní hříčka sází na nápaditou stylistiku a moralizování zahazuje daleko od zmasakrovaných antagonistů.

Zdroj: Martin Pleštil

Další zprávy